Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 540 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:35 | |
![]() | Ibland får jag ett anfall av att vara nitisk och stör mig på att fem-sex trådar under snacks förstasida lika gärna hade platsat under fjant-tråden, det händer ju också dagligen att trådar stängs med en hänvisning till denna och det är ju bra att det finns en sådan tråd där kommentarer och fyndigheter som inte har med någon annan tråd att göra kan få sitt utrymme. En helt ny flik med en genomgående oseriös diskussion vet jag inte om jag stödjer, räcker det inte med att hänvisa till fjant-tråden om inläggen spårar ur allt för mycket, stänga de trådar som platsar under fjant-tråden och att de som får en tillsägelse då de avviker allt för mycket från trådens ämne rättar sig därefter? | |
| powerslave_ - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:35 | |
![]() | Lite skillnad på "glimten i ögat" och när 4-5 personer sitter och skriver enradiga inlägg efter varandra där de frågar var alla är eller säger godnatt 17 gånger till exempel. Bara att läsa lite i några trådar så ser du nog, själv får jag en svår huvudvärk av forumet ibland när jag som gammal flitig forumskribent bara ser "hallååå, var är du?", "pysselipyss på rumpan", "nu ska jag äta", etc etc. Visst fjanta på hur mycket ni vill, men det finns ingen anledning att gå in och paja en tråd där folk faktiskt försöker diskutera något. Lika jävla oförskämt som att prata i mun på folk i tid och otid. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:36 | |
![]() | Att ha en separat flik för trams kanske inte lockar Mouche, men det finns ju redan en flik för ordlekar. Kanske kan man ha en flik för "nöje", där man kan dela youtube-filmer, jämföra vem som är mest lik vem, etc. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:38 | |
![]() | Att skämta är skadligt för hjärnan. Förbjud skämt, stäng av användarna, lägg ner sidan och avskaffa internet. /Sur tant | |
| TazzRat | 2008-08-12 14:39 | |
![]() | Visst, jag är helt med på det också. ...Men vart går gränsen? Nåväl. Jag ska inte fundera mer på detta; låter det som blir få bli, så får jag rätta mig efter det. §;o) | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:42 | |
![]() | Ja, jag har också svårt att dra gränsen ;-) Skämt och en varm atmosfär mår forumet bra av. Men motverkar vi inte det om vi skapar en helt ny flik som heter typ "helt oseriöst", då kanske varje litet försök till lustighet kommer att hänvisas dit och de andra kategorierna blir rigoröst stela och tråkiga? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:45 | |
![]() | Vad jag kan förstå finns ett större behov av en ny flik som exempelvis en tramsfri "allmänt" än en ny flik med trams. Det frilägger ju snackfliken för sådant som E Solu nämner (vem är snyggast på Beta, lookalikes, youtubefilmer, etc). | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:45 | |
![]() | E Solu: Ska du göra om betapet till en Aftonbladetblaska? :( | |
| TazzRat | 2008-08-12 14:45 | |
![]() | En av tankarna jag har kring detta. Skämtlöst samhälle är min värsta mardröm- o Betapet är ju ett litet samhälle i sig! §;o) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:46 | |
![]() | Självklart ska man kunna skämta och ha kul. Men Candid, om du, Persa jag och Niclas plus några till börjar gulligulla, fnissa, prata om gaffeltruckar, blommor, hihi, hallååå var ÄR ni? Åh, hosthost, lilla mig snuva idag... mm Du förstår vad jag menar. Om vi fyller 3 av 5 sidor i en tråd med dylikt så har vi paserat "gränsen" va.... | |
| TazzRat | 2008-08-12 14:47 | |
![]() | Grönöga: Ja, det låter onekligen rätt onödigt att hålla på så, men samtidigt är det något jag aldrig sett. Kanhända är jag bara inte tillräckligt flitig forumråtta för det. §;o) | |
| Miss_jk | 2008-08-12 14:50 | |
![]() | Vem drar gränsen och var går den? Tjaa, antagligen samma personer som drar gränsen mellan seriöst och snack idag antar jag, och det är väl upp till dessa att i så fall ta ställning till vad som är fjanterier och vad som är "seriös diskussion fast inte SÅ seriös så att den platsar under seriöst". =) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:50 | |
![]() | grönöga: Det är ganska uppenbart vem geffeltrucken är, och vi diskuterar inte enskilda medlemmar. ;D | |
| Miss_jk | 2008-08-12 14:51 | |
![]() | TazzRat: kika i "fjanttråd för vuxna" och "får man strypa sin syster" så ska du få se en hel del sånt! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:51 | |
![]() | Fel. Det är inte onödigt att hålla på så, det kan vara sk*tkul och förbannat underhållande att både läsa och deltaga i. Men inte när det uppstår i "fel" tråd och sabbar ursprunget i tråden. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:51 | |
![]() | Jag tycker det är förargligt att "fjantarna" försvarar sig med att det är trevligt att skämta eller att man betraktas som fjant för att man tycker annorlunda. Det jag tror man talar om här är rena kidnappningar av trådar där man fyller sida efter sida med dravel som inte ligger i någon annans intresse än fjantarnas eget. Just det är oförsvarbart och lite svårt att vilja ta i eftersom det handlar om en sida hos sig själv som man gärna inte uttalar. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-12 14:51 | |
![]() | TazzRat händer hela tiden av samma personer Bitte | |
| Miss_jk | 2008-08-12 14:52 | |
![]() | Sorry, "är det tillåtet att strypa en familjemedlem" hette den visst... | |
| TazzRat | 2008-08-12 14:55 | |
![]() | Miss_jk: Ja, men det är ju två trådar som är verkar mer- eller mindre SKAPTA för just fjant? | |
| panikångest - Ej medlem längre | 2008-08-12 14:59 | |
![]() | Har hänt i ett flertal trådar iofs tazz. Även när Ts SPECIFIKT undanbett sig fjanterier... | |