Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 557 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Van Kantig | 2008-09-14 13:10 | |
![]() | y not: att du med meningen "jag tycker man borde köns och ålderskvotera spelrummen" inte uttrycker ironi har gått i alla fall mig helt förbi. Sorry om det blev fel. Jag är bara intreserad av ett rum för standard, inga fler uppdelningar vad mig beträffar. Nemi: ja om det funkar med standrad i Krokodilen på det inofficiella sättet, så varför inte? Men varför kan det inte göras mer officiellt i så fall, så att fler än de som läser denna tråd känner till det? | |
| micro113 | 2008-09-14 13:22 | |
![]() | Nej -- Jag tycker inte man skall förändra Jag vill kunna spela det som dyker upp, standard eller slump, i stundens ingivelse. När det gäller statusen så undrar jag var man skall dra gränsen -- skall man dela in i kategori, och sedan också i tid för att det inte skall bli missvisande. Jag undrar vad syftet är? | |
| Nemi | 2008-09-14 14:06 | |
![]() | micro113: människan har alltid velat förenkla sin tillvaro :) Genom att kategorisera, gruppera och sortera. | |
| y not | 2008-09-14 14:46 | |
![]() | Van Kantig varför kan du inte bemöta mina argument. Jo du är bara intresserad av ett rum för standard. Andra har uttryckt ett rum för olika åldrar, några har velat ha ett rum för hets eller normaltid. Så läser jag vad du önskar men jag har ännu inte förstått dina argument. Svara på dem istället. Jag har absolut inte förnekat att mitt första inlägg är ironisk i likhet med många andra av mina inlägg. Men eftersom du väljer hela tiden att diskutera det istället för sakfrågan undrar jag vad du prioriterar. Gör ett försök att förklara varför just ett rum för normal är mer intressant än ett för hets eller ett för personer under 15? Och förklara också vad det är för fel på Nemis argument om frivillighet och kutym? | |
| PreQ | 2008-09-14 15:29 | |
![]() | Svar till Van Kanting: Jag vill ha nya namn på spelrummen, som anger standard/slumpad pga att jag på senare tid har suttit och väntat på motståndare ganska länge (förmodligen pga otur). Om man får standardspelare på ett ställe så kommer det ju gå upp till dubbelt så fort att hitta motståndare eftersom standardspelarna då inte är uppdelade på flera spelrum. micro: det ska ju finnas blandade spelrum också. Ang. uppdelad status: Det är väl skillnad på separat status beroende på tid och beroende på bräde. Slumpspelare kan ju få fruktansvärt hög status på en match om de lägger på tex 3 st. 3X osv. Därför tycker jag att det ska va uppdelat. Så kan man se var man ligger också ifh till andra. | |
| y not | 2008-09-14 15:47 | |
![]() | uppdelat på rejt är också ett önskemål, så om man tar spelplan, tid, ålder och rejt så lär det bli ganska många spelrum. Sen att den ena tycker att sit förslag om tidsuppdelning på spelrummen, eller varför inte rejtnivå är att föredra är högst förståligt. Men går det på ett någorlunda rättvist ocvh smidigt sätt dela upp spelrummen på ett någotsålunda rättvist sätt så att de flesta känner sig nöjda och lätt hittar just sitt favoritrum? | |
| Van Kantig | 2008-09-14 16:20 | |
![]() | Jag har nu spelat i Kroko, standardm, och det har inte varit såååå svårt att hitta motståndare, det kanske funkar med tiden, din idé, Nemi! | |
| Skogsblomman | 2008-09-20 19:47 | |
![]() | ETT rum för oss som vill spela standard vore toppen. Ranking efter spelplan är också ett bra förslag. Att använda Krokodilen - jag märker ingen annan skillnad än att det är fullt där också för det mesta.... Klassiska Hunden - ja tack! | |
| Skogsblomman | 2008-11-06 17:35 | |
![]() | Hej igen! Nu har jag testat Krokodilen under en längre period enligt rådet från Nemi. Det är ofta fullt och svårt att komma in i Krokodilen och jag kan inte se att det är särskilt lätt att hitta spelare som vill spela klassiskt där. Å andra sida så är det ju bara vi som läst den här tråden som fått tipset. Ett första steg kan väl vara att ett spelrum längre ner på listan döps om till ett namn där "klassiskt" ingår, t ex "klassiska hunden". Låt det i övrigt vara som det är, dvs möjligt att spela även andra spelplaner. Förhoppningsvis kommer i alla fall fler att hitta dit och inte kan det var så svårt att genomföra rent tekniskt heller! Snälla Odin....... | |
| Bitte - Administratör | 2008-11-06 18:10 | |
![]() | ""monk - Administratör 2008-11-02 19:35 Alla vill ha rum som passar just deras spelstil, rum för slumpat, för hets, för panik, för 3-4 spelare, för högratade osv. Alla dessa rum tror vi skulle bli rörigt och det är alltså skälet till att vi vill ha kvar det som det är idag. "" I en anna tråd från här om dagen Bitte | |
| Incognito | 2008-11-06 18:16 | |
![]() | Och här följer mina synpunkter: 1. Dela upp spelrum efter spelform ----> NEJ 2. Rating för varje spelform ----> JA | |
| Skogsblomman | 2008-11-06 19:10 | |
![]() | I detta alternativ ändrar man inget annat än namnet som gör att folk med samma spelstil hittar varann. Det är ju inte förbjudet för andra att vara där. De som spelar mest slump har säkert ingen svårighet att hitta motspelare, så låt gå för "klassiska hunden" och "specialkatten" då. Men som vanligt är det väl så att kan inte alla få som dom vill så ska ingen - eller? | |
| Skogsblomman | 2008-11-06 19:14 | |
![]() | Mitt inlägg nyss var svar på Bittes.... | |
| Bitte - Administratör | 2008-11-06 19:23 | |
![]() | vilket är ett citat av Monk en av ägarna så, i en tråd lite längre ner på denna sida Bitte | |
| Bitte - Administratör | 2008-11-06 19:25 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=14540 Här är tråden Bitte | |
| Skogsblomman | 2008-11-06 19:34 | |
![]() | Tidigare i tråden har ju tanken mest varit att reservera rum för resp önskemål. Att bara byta namnet kan inte vara svårt.... | |