Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 773 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-09-27 10:39 | |
![]() | jag har förståelse för att man ska ha en bild på sig själv som avatar, dock håller jag med er som skriver om, att när en regel börjar gälla så ska den gälla ALLA - dvs att alla måste byta och inte bara när man väl ska byta en bild. Som det är nu så har vissa här ute bilder som hängt kvar sedan innan regeln och det skapar trådar som det här tex och lite allmän irritation tydligen. Förvirring och det är väl knappast bra? | |
| vulcan | 2008-09-27 10:53 | |
![]() | Det finns goda argument för båda synsätten som jag ser det. Lagar - åtminstone såna som kan ge negativa konsekvenser för enskilda medborgare - gäller t ex aldrig retroaktivt; det är en av de mest grundläggande principerna i en rättsstat. Men enhetlighet och "lika-för-alla" har också sitt värde. Hade vi tvingat alla att radera sina gamla avatarer hade det blivit klagomål på det. Hade vi tillåtit alla möjliga avatarer hade det blivit klagomål på det också - dessutom hade kanske någon copyrightpolis mejlat Disney eller nåt annat företag (Jodå, det har visst hänt). Alla blir aldrig nöjda, men jag tycker att nuvarande regler är en rimlig kompromiss mellan olika intressen. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-09-27 10:55 | |
![]() | Avatar behöver inte vara fotografi. Har varit med rätt länge i cybervärlden. Avatarer kan vara figurer. Nån drake eller tecknad figur. Jag kan tycka att för rättvisans skull att alla bilder på beta borde omprövas. Säkert ett hästjobb. Men alla konton kostar väl utrymme. Kanske gamla konton kan rensas på samma gång. Vissa har ju inte varit inne på beta på över ett år. | |
| le-lou | 2008-09-27 11:00 | |
![]() | vulcan - en regel är till för alla , inte sant ? så klagomål javisst- men nog bör en regel gälla för alla, inte bara nya medlemmar? | |
| odin - Administratör | 2008-09-27 11:31 | |
![]() | Konton som ej aktiverats och varit inaktiva i mer än 18 månader raderas. | |
| Blamse tlött | 2008-09-27 11:57 | |
![]() | Men säg så här Moderaterna tog över, men inte fader lät dom behålla sossarnas Lagar/regler...(Jag vet lite långsökt,men men) regler är till för att kunna ändras och justeras....Ja om det inte kostar Beta massa pengar vill säga)Bara min åsikt..Ja jag la in en bild på min hund,men han fick inte vara med:=( | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-09-27 12:49 | |
![]() | jag vet inte jag längre... ansiktsbilder är rätt trevliga...men samtidigt så vill man ha en avatar så får man ju själv stå för att den typ inte har copywrite. det kan ju inte vara sajtens ansvar eller? | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-09-27 12:53 | |
![]() | och ja jag tycker nog att nu när regeln funnits så länge så bör den gälla för alla medlemmar. I början en sak...nu en annan | |
| Blamse tlött | 2008-09-27 14:18 | |
![]() | Ja jag orkar egentligen inte byr mig längre,men hittade en bra grej som perpersa skrev i den andra tråden om ansiktsbilder,då 06 Citerar: Det känns paradoxalt att man får "behålla" sin gamla bild även om den inte lever upp till de nya reglerna. Orättvist mot nya användare. Det enklaste vore om de som godkänner bilderna kunde dela in dem in två godkända kategorier: Avatar eller Ansiktbild.// bra sagt..Over and out | |
| Ferdinandino | 2008-10-04 17:38 | |
![]() | Jag har nyss fått samma svar, min profilbild godkändes inte Regler är ju till att följas men då tycker jag det skall vaar lika för alla!!! De som fått sina profilbilder godkända före de sk. "nya reglerna" får behålla sina bilder trots att de ibland tom. kan vara en döskalle på men inte vi som blivit medlemmar efter de "nya reglerna är ju för fan SÄRBEHANDLING av vissa medlemmar. Funderar på att avsluta mitt medlemskap här på denna orättvisa sajt | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-04 17:40 | |
![]() | hej då | |
| Blamse tlött | 2008-10-04 18:45 | |
![]() | och trasan e lika kaxig as always | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-04 18:46 | |
![]() | Tolkningsfråga. Vill man se så ser man. | |
| Blamse tlött | 2008-10-04 18:49 | |
![]() | Jupps så ser eller rättare sagt läser jag..Vet inte när du nångång du kommer med nån trevlig kommentar! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-04 18:50 | |
![]() | Ganska ofta. | |
| Blamse tlött | 2008-10-04 18:54 | |
![]() | Ganska ofta är för lite | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-04 18:57 | |
![]() | Lagom. Hur ofta skriver du trevliga kommentarer? | |
| Blamse tlött | 2008-10-04 21:09 | |
![]() | Jag kommenterar helst aldrig kommentarer....Gör jag det, är det endast när någon skriver en "dum" kommentar, och då kommenterar jag den "dumma" kommentaren, och då blir det ju så klart ingen trevlig kommentar | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-04 21:15 | |
![]() | Umh ja. | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-10-04 21:38 | |
![]() | Det är synd att det är som det är men faktum är att som användare på betapet.se är det bara att köpa läget. Om jag ska godkänna en bild så måste den följa denna enkla mall, annars är det kört. www.betapet.se/ill/d...rr ules.gif Och jag vet inte hur många gånger jag postat den till folk. Dessutom gäller givetvis inga överdrivna miner. "Tänk passfoto" är en kommentar som jag många gånger skickat, trots mottagares förtretelse. Spelarna/Medlemmarna på Betapet har dessvärre inte mycket att säga till om i denna sak, och lite roligt är det ju att det var just på detta sätt som Betapet tillkom. Man var missnöjd med spelets betingelser och skapade en egen sajt: Betapet.se. Go figure. | |