Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 510

Forumkategorier

Användare Inlägg  
david_i2005-12-05 22:12
Antal inlägg: 373

Har inte läst igenom allt här men det vore kul med en funktion där båda spelarna kan se varandras brickor.
Detta kan också utvidgas så att man får se vilka brickor som är på tur att komma från påsen.

Ett sista förslag är egentligen ett helt nytt spel. Men ponera att båda spelarna får försöka att hitta det maximala draget med ett givet brickställ. Man spelar alltså med samma brickställ och får en viss tid på sig att försöka maximera draget poängmässigt. Den som lyckas hitta draget som ger mest poäng får poängen. Om båda lyckas hitta drag som ger lika mycket så får man dela på poängen. Sen lägger man ut draget som gav maximalt poäng och båda får försöka med nya brickor från påsen.

vulcan2005-12-06 19:30
Antal inlägg: 7666

Det du beskriver david är i princip det vi kallat för "Öppet scrabble" och provat på att spela några matcher också i samband med träningsspel i Stockholm. En gång arrangerade vi t.o.m. en liten miniturnering med 6 deltagare hemma hos min syster. Mycket intressant och ibland väldigt stresskapande att se vad den andre har, vilka brickor h*n kan få och om det kan tänkas komma en rullning i nästa drag. En sån spelvariant på Betapet vore jättekul och jag skulle anta en utmaning att spela direkt. Jag tror att jag fortfarande är obesegrad på de 5 eller 6 partier jag totalt spelat :-)

kajix2005-12-06 21:04
Antal inlägg: 7767

en texas holdemvariant kanske? man har 3 "egna" brickor å 4 community bricks!

Brandonwalsh2005-12-07 21:09
Antal inlägg: 67

Varför nöja sig med att tänka i två dimensioner. En spelplan formad som en kub är vad jag skulle vilja se. I ett senare skede kan jag tänka mig att man fritt får välja vilken form spelplanen skall ha: klot, pyramid, cylinder etc.
Jag sätter mig genast och gör en betaversion:
10 run.exe
20 goto 10
Nej, det verkar inte funka.

Legobiten2005-12-09 15:41
Antal inlägg: 617

Hatten av! hahaha!

Legobiten2005-12-09 17:34
Antal inlägg: 617

Går det att ordna så att man kan spela med brädet uppochner?
Bra träning för irl!

NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-09 17:53
Antal inlägg: 173

Jag tycker att Legobitens förslag är väldigt bra

Blue Ztar2005-12-09 18:12
Antal inlägg: 1065

Legobiten: På datorer med XP och vissa grafikkort kan man tydligen vända hela skärmbilden uppochner genom att trycka på Ctrl+Alt+Nerpil. Jag har inte XP själv så jag vet inte hur resultatet blir, men det vore kul å testa.

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?