Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 550

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mike Ford - Ej medlem längre2008-12-04 16:24
Antal inlägg: 51

45 minuter är en uppskattad siffra sammanlagd tid om jag sitter en hel kväll. Du behöver inte missförstå mej med flit va?
Om du hittar klassiska spel lika fort som slumpade, när fördelningen normalt är 2-25 när man går in i ett spelrum, är jag jättenyfiken att höra hur du bär dej åt! Ja! Ibland har man tur att den/ de enstaka personer som skapat klassiska spel tackar ja OCH! har rating som matchar(detta är ytterligare en aspekt) vilket gör att man inte behöver kämpa längre stunder att hitta spel, men altför sällan.

Mike Ford - Ej medlem längre2008-12-04 16:29

Läser du mina argument The Viking? Ditt svar 15:55 är konstigt om du läst mitt inlägg noga 15:47

The_Viking2008-12-04 16:34
Antal inlägg: 750

Jag förstod att det var under en hel kväll. Jamendu då måste vi ju starta ett separat rum för klassiska spel med rätt rating också, ska vi säga 5st med rating intervaller som passar?

Mike Ford - Ej medlem längre2008-12-04 16:42

Om du som sagt läser mina inlägg ordentligt har jag redan skrivit att jag INTE önskar några andra uppdelningar av rum än ETT renodlat standardrum(som rymmer alla ratingintervaller och alla speltempon men som är bara klassiska spel) Om vi ska diskutera kanske du kan hålla dej till det jag skriver, beakta detta och sedan komma med konstruktiva kommentarer på det jag skriver och inget annat.

The_Viking2008-12-04 16:49
Antal inlägg: 750

Jag orkar inte med ditt jäkla skitsnack om du inte läser och fattar vad som sagts i denna tråd. Det här är absolut sista jag skriver här. Du har inte lagt fram ett enda nytt och orginellt argument i denna diskussion jämfört med andra liknande diskussioner.

Med tanke på dina sk "argument" så är ju det jag skrivit ganska logiskt på ev fortsatt önskande.

Mike Ford - Ej medlem längre2008-12-04 16:53

Jaha

Mike Ford - Ej medlem längre2008-12-04 17:00

Du har varit arg och irriterad ända sen ditt första inlägg, du har misstolkat mej med vilje vid ett flertal tillfällen, du har inte sett att jag HAR kommit med sakliga argument samt nyanserat redan tidigare givna argument för ett standardrum och du avslutar med att kalla mina argument för skitsnack! Ja vad ska jag säga? Du har själv valt att argumentera med mej, på ett i mina ögon onyanserat sätt och nu ska du inte skriva mer säger du. Ha det så bra då!
Finns det andra som anser att det jag skrivit inte bara är skitsnack? Kom gärna med kritik, om den är saklig:)

Pococurante2008-12-04 21:12
Antal inlägg: 725

Såja, lugn och fin...

Vindsus argument är egentligen ganska klockrent. Vad gäller de som anser att de fort hittar partner även om de spelar Klassisk gjorde jag den här iakttagelsen:

Samtliga som påstått detta har varit låg/medel-ratade (rank under 2000) medan de som bejakat skapandet av ett standard-rum varit rankade 2000+. Bara jag som ser ett samband?

De med lägre ranking tror jag (i allmänhet) inte bryr sig lika mycket om vem de möter. Själv hittar jag ofta en spelare fort. Med rank 768. Kanske inte så stimulerande att möta när man själv ligger strax under 3000.

Ett standard-rum skulle vara bra på många sätt, de som är nya på sidan kan snabbt lära känna spelet i dess grundform samtidigt som de med tydlig inriktning mot klassiskt bräde har en plats att samlas på. De flesta högrankade som spelar klassiskt skulle GARANTERAT samlas där och således hitta varann mycket fortare, utan att behöva neka fem personer innan dess.

Har The_Viking något argt motargument till detta också? Eller är detta inget nytt under solen?

Konnässören2008-12-04 21:49
Antal inlägg: 15

Pococurante, bra sagt. Huvet på spiken!

Mike Ford - Ej medlem längre2008-12-04 22:52

Skulle va jätteintressant vad spelare som tex. Gubbi och Vulkan anser i frågan. Duktiga spelare, övervakare(admin?) och mej veteligen renodlade klassiskspelare. Denna kategori borde ju dels vara förespråkare av ett standardrum dels ha lite att säga till om, när det gäller förslag på ett "klassiskt rum".

glyskoljan - Ej medlem längre2008-12-05 10:35
Antal inlägg: 27

De vill nog inte stöta sig.

katalias - Ej medlem längre2008-12-05 11:59
Antal inlägg: 2032

Jag tycker att ni har lagt fram bra argument för ett renodlat klassiskt rum. Monks (eller var det Odin?) svar om att så inte kommer att ske eftersom då skulle alla vilja ha ett "särskilt" rum för sina favoritspelstyper, och då skulle det bli kaos, är ett svar jag kan förstå. Men jag tror inte att det skulle bli så. Om admins redan från början säger att ex. Puman blir renodlat klassiskt rum och att det är den enda renodlingen de kommer att göra så kommer ju inte folk att tjata om det. Motiveringen till att skapa ett sådant rum är att klassiskspelare är i minoritet och faktiskt har behov av ett eget rum för att lättare hitta varann.

Jag tycker det borde vara en enkel sak att göra, och som Mike hela tiden säger, vi är många som skulle uppskatta ett dylikt rum. Så ... varför inte?

Mike Ford - Ej medlem längre2008-12-05 12:38

Hade jag varit admin. och uppmärksammat att detta önskemål hade florerat i så många trådar över tid hade jag nog istället för att fokusera på viss risk att det för vissa nybörjare skulle uppfattas rörigt vänt på det och tänkt: det är ett litet tillägg som skulle göra många glada. Hur ska jag skapa rummet så att info. om varför rummet är skapat blir tydligt och sedan genomföra det.
Nu är jag inte admin. men hoppas innerligt ni skulle kunna göra detta för oss!

katalias - Ej medlem längre2008-12-05 12:48
Antal inlägg: 2032

Nej, om jag förstått det rätt så har admins redan beslutat i denna fråga och är inte intresserade av att ändra uppfattning. Vi får helt enkelt stå ut, Mike. Tack för att du försökte!
God Jul!

Mike Ford - Ej medlem längre2008-12-05 13:01

Detsamma!

Skogsblomman2008-12-05 16:38
Antal inlägg: 56

Ett eget rum för klassiskt spel vore toppen!

Skogsblomman2008-12-05 16:50

Nemi förslog i en tidigare tråd att vi som spelar klassiskt skulle samlas i Krokodilen. Det spelrummet är ofta fullt. Vi borde välja ett rum längre ner på listan och försöka att sprida till varandra att det är "vårt" rum.

Mitt förslag är Hunden.

Ska vi testa - tills administratörerna kommer på andra tankar?

Pococurante2008-12-05 16:52
Antal inlägg: 725

Skogsblomman: Blir nog svårt. Alla vill hänga med Giraffen. Han är helt enkelt lite coolare än Hunden.

Skogsblomman2008-12-05 16:57

Hunden blir ju cool om vi är där ;-)

Mike Ford - Ej medlem längre2008-12-05 22:38

Låt oss samlas bröder och systrar i ett rum där vi känner oss hemmastadda! Låt oss förneka den hårda verkligheten utanför! Låt oss förtränga den hänsynslöse guden!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?