Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 614 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krillo18442 | 2010-05-16 20:32 | |
![]() | Det spelar ingen roll för mig, jag kollar aldrig spelarens statistik innan jag börjar sen är det försent och då spelar det ingen roll. Tycker dock att det är tråkigt med alla "geuppare". Möjlig lösning är en popup med texten "nn har x% avbrutna spel" sen kan jag ju välja om jag vill spela med nn. | |
| med | 2010-05-16 20:38 | |
![]() | Jag har blivit nedkopplad en massa gånger. Gillar inte att det står att jag avbrutit. Jag kommer nästan aldrig in i spelrummet igen innan tiden är slut. Jag spelar alltid panik. | |
| Midna79 | 2010-05-16 20:41 | |
![]() | Antingen spelar man klart eller så är spelet avbrutet - oavsett anledning. Tycker det är glasklart. | |
| med | 2010-05-16 21:00 | |
![]() | Midna 79, du tycker alltså inte att det är någon skillnad på HUR spelet avslutas?? | |
| slånbär | 2010-05-16 21:13 | |
![]() | Men ÄR det någon skillnad när det gäller poängavdrag om man ger upp eller bara kopplar ner? För om det inte är någon skillnad då fattar inte jag varför man inte trycker på ge upp knappen istället för att bara dra och låta motspelaren sitta och vänta ut tiden? Då menar jag alla dom som gör det medvetet förstås. | |
| Midna79 | 2010-05-16 21:15 | |
![]() | med - nej. | |
| Pingvinfrack - Ej medlem längre | 2010-05-16 21:39 | |
![]() | Håller inte med TS! Jag tycker att "ge upp"-matcher ska stå bland avbrutna matcher. För spelare som ger upp när de ligger under vill jag undvika och att ge upp på det sättet tycker jag tyder på dålig förlorare eller att man helt enkelt vill ha något att skylla på. | |
| Dumle86 | 2010-05-16 22:17 | |
![]() | Appropå "ge upp". Upptäckte för ett tag sedan, att om personen som ger upp, leder, så går denna inte minus. Medan den som då vinner som en följd går mycket plus i rating. ODIN: Är detta en bugg, eller ska systemet vara så? För mig att ge upp är som att lägga sig, att lämna över vinsten... Känns som man borde få ta sitt "straff" då. | |
| odin - Administratör | 2010-05-16 22:50 | |
![]() | En person som ger upp/avbryter kan aldrig gå plus i rating, bara 0 eller minus. Den person som är kvar kan aldrig gå minus i rating, bara 0 eller positivt. | |
| odin - Administratör | 2010-05-16 22:50 | |
![]() | Vilken match syftar du på? | |
| Sote | 2010-05-17 08:23 | |
![]() | Men jag fattar inte varför för det borde väl finnas någon negativ effekt av att man drar från ett spel? Det finns ju dom som gör det jätteofta och om det blev minus så kanske dom tänkte sig för innan dom drog speciellt om dom ligger under en massa och skulle ha gått minus ifall dom slutfört spelet. Är det verkligen så att man inte går minus om man ligger under och ger upp eller kopplar ner? För är det så då är det ju inte konstigt att en del utnyttjar det. | |
| Dumle86 | 2010-05-17 08:40 | |
![]() | vet ej om man går minus om man ligger under. Men vad jag erfarat, så, leder man och ger upp, så går man +-0 i rating, medan den kvarvarande(vinnaren) går plus. Och det är ingen specifik match jag kan komma på. | |
| ylven72 | 2010-05-17 09:03 | |
![]() | Inte läst alla. Men jag har märkt att man även får avbrutet spel om man gör ett och trycker spela. Sedan visar det sig att man inte tryckt snabbt nog utan att man sitter där själv och jag spelar inte med mig själv:)) Sedan ser jag det bara som ett spel men varför lägga sig för att man ligger minus? Då får man ju bara en massa mer minus själv än om man spelar klart väl? Eller har jag fattat det fel? | |
| Sote | 2010-05-17 09:59 | |
![]() | Om du råkar bli ensam i ett spel då är det bara att passa så avslutas spelet utan att du får varken minus eller avbrutet spel. | |
| Sote | 2010-05-17 10:03 | |
![]() | Kan någon forumvärd reda ut detta så vore det bra-får man minus om man ligger mycket under när man antingen trycker på ge upp knappen eller bara kopplar ner? Om det är så att man får minus när man trycker ge upp och inte om man bara kopplas ner då vore det bra att fixa det för man blir ofta sittande när någon som ligger under drar och samma är det om man av tekniska problem blir nedkopplad. Det är inte roligt att lämna folk sittande i spelet utan att kunna göra nåt åt det men dom som gör det medvetet är ju tröttsamma. Det borde verkligen bli minus om man när man bryter ligger under oavsett hur man lämnar spelet. | |
| odin - Administratör | 2010-05-17 10:47 | |
![]() | Negativa effekten om man drar från ett spel är att man aldrig kan gå plus i rating ÄVEN om man leder. Som jag skrivit i tidigare inlägg: * OM man ger upp eller avbryter ett spel kan man antingen gå MINUS (NEGATIV RATINGFÖRÄNDRING) eller 0. Man kan ALDRIG gå PLUS. * Den som är kvar i spelet kan ALDRIG få negativ ratingförändring, antingen 0 eller positiv. Sote, för att svara på din fråga: FRÅGA: "Är det verkligen så att man inte går minus om man ligger under och ger upp eller kopplar ner? För är det så då är det ju inte konstigt att en del utnyttjar det." SVAR: Nej så är det inte. Se vad jag skrev högst upp. FRÅGA: får man minus om man ligger mycket under när man antingen trycker på ge upp knappen eller bara kopplar ner? SVAR: Ja, om du skulle fått minus om matchen avslutats som vanligt får du även minus när du ger upp. OM du skulle fått plus om matchen avslutats som vanligt hade du enbart fått 0 i ratingförändring. Man kan aldrig få positiv ratingförändring om man ger upp/avbryter. Att kopplas ned eller ge upp är ungefär likställt. | |
| odin - Administratör | 2010-05-17 10:51 | |
![]() | Se mer om rating här www.betapet.se/rating/ Och så speciellt avsnittet "Att avbryta en match". | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-05-17 11:15 | |
![]() | Jag tycker att det skulle gå att fixa att man inte åker på en massa minus, när man blir nedkopplad. Det är ju ingen medveten tanke när man kopplas ned. | |
| odin - Administratör | 2010-05-17 11:19 | |
![]() | Det går inte att fixa. Det finns inget sätt att ta reda på medveten eller omedveten nedkoppling. | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-05-17 11:27 | |
![]() | OK, tack för svaret. Ska fösöka leva med det :) | |