Spelrum
Giraffen31
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 457

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-08-31 09:03
Antal inlägg: 17500

om nu gunnar skriver bajskorv hela tiden så tippar jag på att spelvärdar tar bort gunnar och raderar hans inlägg. Är typen Gunnar verkligen så vanlig på betapet ? Det tycker inte jag. Ganska tvärtom faktiskt tack vare alerta värdar. Och så ska det vara.

Mouche - Administratör2010-08-31 09:14
Antal inlägg: 24193

Typen "Gunnar" är faktiskt inte speciellt vanlig här på Betapet och det le-lou skriver här ovan stämmer alldeles utmärkt.
Om någon håller på med såna barnsligheter så raderas inläggen och fortsätter skribenten ändå att fjanta sig så ryker kontot.

Jag förstår inte att man är så oerhört känslig att man inte tål se _lite_ fjanterier utan anser sig nödgad att ta bort diverse skribenters inlägg för att orka med forumet.
Vore det inte bättre att helt enkelt strunta i att läsa vissa trådar?

Ni vanliga forumister har ju ett alternativ: Läsa eller strunta i att läsa.

Mouche

Tanten M - Ej medlem längre2010-08-31 12:29
Antal inlägg: 5126

<---- vanlig forumist.

Lite fjanterier? Har stort tålamod, men fick nog.
Nu kan jag använda mig av alternativ 1 utan problem.
Det borde även göra jobbet lättare för värdarna, då mitt konto iaf inte behöver reagera o skriva ngt "spetsigt" svar.
WinWin!

kolbjörn2010-08-31 15:32
Antal inlägg: 984

mouche, handlar inte om att orka med forumet. Handlar om att göra det bättre och mer användarvänligt. Nog kan jag äta sallad utan dressing, men dressing förhöjer upplevelsen.

förstår faktiskt inte motståndet mot detta. vad är det ni är rädda för, egentligen?

le-lou2010-08-31 16:09

inte rädsla, bara en onödig grej. och ganska orättvis också. Jag ska förklara hur jag tänker:

Säg att vi har en diskussion och där sitter jag och nån som jag stör mig på, mest naturligtvis på grund av att vi har helt olika åsikter.
Block på honom när han tills slut retat upp mig tillräckligt, självklart ser jag till att få sista ordet. Allt han skriver försvinner, effektivt har jag satt munkavle på honom.
Det tycker jag faktiskt är orättvist, att just den personen kan bli avstängd alltså, från att kunna meddela sig till just mig. Det känns bara i mina ögon som ett lite väl fegt sätt att göra det lätt för sig, att smita ifrån en jobbig diskussion på nåt sätt.
Dessutom är jag övertygad om att människans nyfikenhet kommer se till att vi öppnar upp alla blockade användare för att få se om de skrivit nåt mer. Och då vet jag inte vad funktionen ska vara till för.

Jag vet inte jag, men ger man sig in i debatter och snack så får man väl tåla lite mothugg. Att censurera andra debattörer känns fientligt. Stackars mig tex, jag skulle inte få en enda att diskutera med ju. Värdars uppgift är att göra det om de anser att det finns belägg för det, det bör ju räcka. Alt så kan ju bilda en msn-klubb eller liknande där ni kan bjuda in önskade användare som tycker lika eller nåt.. .

le-lou2010-08-31 16:11

mobbing känns lite likt faktiskt. Undrar inte den person som är mest blockad av oss alla varför hon eller han aldrig får nåt svar till slut? Det kan ju faktiskt hända.

Bitte - Administratör2010-08-31 16:16
Antal inlägg: 24199

Håller med le-lou,, känns fel,, säger som mouche ,, bara låta bli att läsa det stör en

Bitte

kolbjörn2010-08-31 16:25

le-lou, vi snackar om olika saker här. som sagt jag har sett detta på andra forum och det funkar utmärkt, ingen som klagar på mobbing där.

tycker snarare det är tvärtom. om nån kommer med subtila gliringar mot dig hela tiden i forumet, sånt som kanske i sig inte är så farligt en eller två gånger, men när du tvingas läsa det om och om igen blir det lite jobbigt. tycker det vore rätt humant att bara kunna slippa läsa det istället för att hålla på och anmäla nåt som kanske inte ens är anmälningsbart.

le-lou2010-08-31 16:37

Om skarpa gliringar gång på gång hamnar på en person, så kan man kontakta en spelvärd om saken. Och kanske också lära sig att tåla lite? Ofta kommer ju inte gliringar bara sådär av sig själv, jag får en del på mig men jag är också duktig på att ge tillbaka eller först. Så jag kan inte sitta och lipa alltför länge för en gliring.

Tycker man att nåt sånt är inhumant så får man antingen
1. Kontakta spelvärd
2. Skaffa sig lite skinn på näsan och ta nya tag,
3. Strunta i att figurera på forum över nätet?

le-lou2010-08-31 16:38

godtycklig censur hatar jag. Censur av goda skäl är helt ok på ett sånt här privatägd forum men då ska den utdelas rättvist.
Den här typen av censur du förespråkar kolbjörn kallar jag för sticka huvudet i sanden och blir väldigt godtycklig.
Jag hoppas aldrig betapet inför det :)

kolbjörn2010-08-31 16:50

och kul för dig le-lou att du tycker så.

ett forum består väl av folk som utrycker och läser saker i godtycke. jag läser tex inte alla trådar. ska jag tvingas göra det också för att bli rättvis?

Censur är dåligt, när andra ska bestämma vad vi själva ska få se och läsa. Men när vi själva filtrerar verkligheten är det väl för fan ok!? Jag måste inte kolla på våldsporr bara för att den finns. Det är ok att stänga av tv:n när det blir benny hill. Godtycke???? Vi snackar om vad jag själv ska läsa, det är väl för fan inte riksdagen eller svenska censur-institutet. Om jag blockar någons inlägg behöver ingen annan på hela forumet göra det. Om jag inte blcokar försöker jag ändå att inte läsa vederbörandes inlägg ju. Vad är skillnaden annat än att jag slipper fokusera mer på användarnamnen?
Du snackar skit imo.

le-lou2010-08-31 16:54

"jag läser tex inte alla trådar. ska jag tvingas göra det också för att bli rättvis?"

Nej men du kan väl fortsätta med den strategin då ?

Seriöst, nu tar du upp våldsporr och grejer. Exakt VAD är det som är så farligt här på betapet som du absolut inte vill se ?

"Du snackar skit imo."
Trevlig stil du kör nu, men ändå så vill jag läsa vad du har att skriva :)

kolbjörn2010-08-31 16:58

desamma.

kolbjörn2010-08-31 17:16

le-lou, spelar det nån roll vad det är JAG inte vill se? Alla måste väl inte lägga upp sina tablåer.

Väntar fortfarande på ett argument som kan ta mig över till the dark side... inget som biter än så länge.

Följande argument har framförts.

-Jag kan skita i att läsa trådarna istället.
-det är mobbing att inte läsa allas inlägg
-trådarna kan bli röriga om någon skriver ett inlägg utan att ha läst alla inlägg.
-det är att titta bort, och att titta bort är alltid dåligt.

Maad Max2010-08-31 17:22
Antal inlägg: 1123

Jag förstår precis vad kolbjörn menar och kan i vissa fall önska att den funktionen fanns tillgänglig.
Dock så tror jag att det för min egen del skulle bli förvirrande i vissa trådar då någon för mig blockad individ överaskar med ett vettigt inlägg och andra i tråden svarar och relaterar till just det inlägget.

Någon mobbing ser jag det absolut inte som. I alla fall inte mer mobbing än vad det skulle innebära att aldrig kommentera inläggen annars.
Jag menar, hela tanken med funktionen var väl att den bara skulle underlätta för den enskilde användaren, inte att det skulle meddelas á la "Du är blockerad av "kolbjörn", han tycker du suger pung!"

le-lou2010-08-31 17:35

nej kolbjörn , jag har aldrig skrivit att det är mobbing att inte läsa alla trådar.
Trådarna kan bli jätteröriga ja. Inte för den som blockat, men för resten.

Tänk dig själv, Ofta svarar man inte bara på ett inlägg när man själv skriver, och det kommer se konstigt ut, för att inte tala om att OM man inte får svar - hur ska jag veta att jag är blockad av just den personen, eller om hon el han inte noterat min fråga? Risken för inlägg som

"Jag får upprepa mig då eftersom jag inte fick nåt svar" lär ju bli överhängande.

Alltså vad jag menar med mobbing, är att du blockar en hel användare. Det blir ganska uppenbart , om inte annat efter ett tag att man kan märka vilka som blockat en.
Dessutom - hur löser man hela trådar där man blockat den som startat den? Man kan alltså inte läsa tråden alls eller bara se svaren på en trådfråga du inte kan se ?

le-lou2010-08-31 17:36

vad jag däremot fortfarande är osäker på, är vad ni tjänar på att ha en blockfunktion? Nån? förutom att det är inhumant att tvingas läsa allas inlägg?

Maad Max2010-08-31 17:40
Antal inlägg: 1123

Tror att kolbjörn har blockat le-lou!

le-lou2010-08-31 17:41

kolbjörn, du sa att du sett den funktionen i andra forum. Kan du nämna ett så jag kan kolla hur det funkar? För jag hittar inte ett enda forum som har nåt liknande, hur mycket jag än söker efter det ?

le-lou2010-08-31 17:41

ja jag misstänker detsamma

blir ledsen

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?