Spelrum
Giraffen11
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 300

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rebell992012-04-18 10:00
Antal inlägg: 400

Ligger nog en del i det Päronflöjt.Man kan nog lätt få den uppfattningen att en och annan moderator stryker konton pga åsikter som vederbörande inte gillar

Bitte - Administratör2012-04-18 17:18
Antal inlägg: 24199

Bilden ska vara på en själv och inget annat enligt de nya reglerna sedan nått år tillbaka , ett forum måste moderateras och vi är gäster här och får faktiskt finna oss i uppsatta regler som gäller.

Har aldrig under mina år här upplevt att någon moderator raderar konton bara för att ...

Bitte

slånbär2012-04-18 17:39
Antal inlägg: 5539

Bitte har varit här i hundra år så hon vet hur tongångarna brukar gå. Det är helt enkelt erfarenheten som talar.

Bitte - Administratör2012-04-18 17:45

Tack slånbär och egentligen så handlade nog tråden om vi blivit färre som spelar här och flera över sina telefoner.

Och har man sedan klagomål på moderatering och regler då får man väl ta det med Admin

Bitte

rebell992012-04-18 17:49

Denna sida har inte funnits i hundra år så bitte kab omöjligt varit här så länge.För övrigt blir man inte expert på forum och maktmissbruk bara för att man inte ser felen som begäs.Tystnaden har alltid varit dimhetens bäste vän.

rebell992012-04-18 17:49

dumheten ska det vara

Resurrection - Ej medlem längre2012-04-18 17:55
Antal inlägg: 11463

Varför inte bara vara tyzt då?

slånbär2012-04-18 20:17

En del behöver uppenbarligen vistas mer på en ordsida som denna. Uttrycket att man har gjort något "i hundra år" är ett idiomatiskt uttryck och naturligtvis inte en korrekt beskrivning av den tid som har förflutit.
Päronflöjt - du förstår säkert vad jag menade utan att nödvändigtvis ta det som en chans att vara elak (vilket för övrigt är just en sådan sak som inte är tillåtet här) När man börjar vara här så kan man uppleva reglerna som till viss del stelbenta och modereringen lite godtycklig men efter ett tag så inser man att det inte är på det viset. Utan reglerna och våra forunvärdar sp skulle det snabbt bli väldigt tråkig stämning i trådarna.
Och helt ärligt- det startas så mycket konstiga onödiga tramstrådar att jag tycker riktigt synd om värdarna som inte får göra annat än att försöka skapa lite ordning i sandlådan.

slånbär2012-04-19 08:45

Päronflöjt-det handlar även om respekt för andra i forumet. Att du tar dig friheten att kalla folk för saker som DU tycker är skämtsamt betyder inte att mottagaren uppfattar det så. Det finns tex väldigt många bra ord som jag skulle kunna använda när jag vänder mig till dig men jag föredrar att använda ditt nick för att inte riskera att feltolkas och såra någon i onödan.
I chatt tråden kan tonen vara annorlunda och lättsammare men det är man ju medveten om när man går in i den och skriver.

rebell992012-04-19 10:02

slånbär Kritiken som har riktats mot betapet gäller nog mycket det faktun att man lätt kan få den uppfattningen att det finns forumvärdar i debatträdar som favoriserar sina meningfränder samt tom stänger av de som inte har "rätt" äsikt.

Bitte - Administratör2012-04-19 10:09

Åter rebell99 varför INTE ta det med de som det berör och inte här

Bitte

rebell992012-04-19 10:54

Jag tror ju att detta berör många på forumen och det är svrt att ta det med alla personligen.Om du inte villdiskutera detta så står det ju dig fritt att låta bli att skriva itråden eller starta en tråd typ : Diskutera inte varför vi blivit färre.

Resurrection - Ej medlem längre2012-04-19 11:05
Antal inlägg: 11463

Har vi?

slånbär2012-04-19 11:06

rebell99-den kritiken du talar om grundar sig ju ofta i just det faktumet att alla inte tycker om reglerna som finns just på det här forumet. Om man tex gör som päronflöjt ovan och kallar folk för saker som kan uppfattas negativt så kan man bli tillsagt av en forumväård att lägga av. Nu är ju inte ovanstående exempel så allvarligt då både jag och Bitte är rätt tåliga när det gäller påhopp men dock bör det påpekas att det finns vissa regler man bör följa om man vill vistas här. Om man inte gillar det och anser att man blivit felbehandlad så bör man ta det med den värden och INTE i en tråd.
Detta är ett ämne som är återkommande och det är främst nytillkomna medlemmar som startar dessa trådar. Efter ett tag här så får man kläm på vad som gäller och gillar man inte det så får man väl hitta ett annat forum som passar bättre.

rebell992012-04-19 11:28

Nu är det ju inte det jag skriver om här, utan det faktum att det finns forumvärdar som stänger av folk som inte har i deras tycke "rätt" äsikter.Dom brukar försvara sitt agerande med att vederbornde varit otrevlig men kollar man igenom berörda trådear så finner man ofta att de som har liknande åsikter som forumvärden varit minst lika otrevliga som den avstängde.Detta har skett alltför mänga gånger för att kunna vara en blunder eller dyl. Naturligvis saka uppställda regler följas men reglerna bör ju i anständighetens namn gälla samtliga ?

Ölbaronen2012-04-19 12:33
Antal inlägg: 201

På vilket sätt påverkar tiden poängberäkningen? Får man högr poäng om man tex spelar panik?

Mouche - Administratör2012-04-21 21:58
Antal inlägg: 24193

Den dag du eller någon annan människa jag inte känner har ens en aning om vilka mina "åsikter" om ditt eller datt är, så blommar det i tapeten.
Mina åsikter skulle förmodligen få dig att blekna och snabbt ta av dig troll-kostymen, ärligt talat.

Jag är innerligt trött på knäppa inlägg där man försöker få fullblodsrassar att förefalla som rena lamm för att sedan få en chans att gnälla om hur odemokratiskt och hemskt det är i forumet när skräp sållas bort.

Har man något att diskutera vad gällande moderering/admin/värdar så ska det göras via mail och inte i forumet.

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?