Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 895 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jalle40 | 2013-05-20 22:35 | |
![]() | Jag har alltså fler profiler för jag har försökt att nå bättre rating än med min WiilieG profil men nu har jag alltså praktiskt taget slutat att spela för det är inte skoj längre. | |
Incidental - Ej medlem längre | 2013-05-20 23:44 | |
![]() | Men gud vad du håller på....... | |
willieG | 2013-05-21 12:03 | |
![]() | Jo jag har insett att inlägg om betapet inte är så omtyckta på Betapet.se. Inlägg som "hur het är personen ovan" och "vad lyssnar du på just nu" drar mycket mer intresse, så jag är väl helt enkelt annorlunda som gillar spelet Betapet (eller Scrabble snarare) och gillar poäng och listor, och gärna även schysst spel. Så jag drar mig tillbaka nu, både från att spela Betapet och att läsa och skriva i forumet. Går tillbaka till att spela brädspel hemma med sönerna istället. Men det kommer att bli Carcassonne, Ticket to Ride, Portobello Market och liknande. Tar paus även från Scrabble. | |
blue_moon | 2013-05-21 12:29 | |
![]() | Tråkigt willieG. Jag tillhör också dem som vill diskutera scrabble, regler, strategier och poäng men framförallt ord, deras böjningar och etymologier. Vet att det finns fler med samma intresse! | |
Rockway - Ej medlem längre | 2013-05-21 16:27 | |
![]() | Jaja lycka till med carcassonne :) | |
krolichka | 2013-05-29 08:53 | |
![]() | WillieG har helt rätt i det han skriver, det är väldigt svårt att öka i rating på ett sjysst sätt när man passerat 4000+. Jag själv låg över 4100 men efter det funkar det inte slumpa ut motståndare med "matcha min rating" då de som har rating 2000 räknas som matchning. Om du har över 4000 o matchas mot en person på 2000 o den personen får börja med ett rull som ger ett par hundra poäng så när matchen är slut har du förmodligen sjunkit mellan 100-200 i rating. För att plocka tillbaks de poängen krävs det att du krossar motståndet i kommande 20 matcherna o så igen får du möta nån på 2000 o scenariot upprepar sig. Det är alldeles för enkelt att fuska genom att skapa en andra användare o innan man lagt ut en bokstav så ger man upp med den andra användaren så ens riktiga användare går upp i rating. Hur löser man då det här? Jo som jag skrivit tidigare här på forumet o till admin man kan införa "senaste 10 motståndare användare x har mött". På så sätt kan alla se om någon spelar mot en o samma användare. Det här är givetvis inget problem för dem som inte ligger i toppen o som inte riktigt förstår hur svårt det är att ligga över 4000, men för oss som uppskattar ratingsystem o tävlingsdelen o som vill ta första platsen så skulle det uppskattas om fusket beivrades o togs på allvar. | |
Bitte - Administratör | 2013-05-29 08:56 | |
![]() | Om du misstänker att någon fuskar tar du det med en värd eller Admin Bitte | |
krolichka | 2013-05-29 09:51 | |
![]() | Bitte du behöver inte upprepa dig, jag har tagit det här med admin vilket resulterat att två personer plockats bort från första platsen från mobila betapet. Frågan är om det är min uppgift att upprätthålla att fuskare plockas bort, kanske snarare är din? Nu kom jag med förslag om hur man enklare skulle upptäcka om nån fuskar genom att man skulle kunna offentliggöra uppgifter om allas senaste tio matcher. Om någon annan har någon id'e om hur fusket kan begränsas så tycker jag det vore intressant att diskutera. | |