Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade60
Mobilspel
Pågående20 169

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Brunne1 - Ej medlem längre2008-04-28 09:56
Antal inlägg: 74

Det jag nämde ovan är ett helt nytt "knep" för mig att slippa poängavdrag. Jag tittade på hennes rating efteråt för att se om det stämde och det gjorde det, hon fick inga avdrag trots att hon lämnade spelet. Skälet till att hon inte fick några poängavdrag var att hon hann öppna ett nytt spel i ett annat spelrum...
Trist om man ska kunna fixa sin rating på detta sätt.

Stepe5432008-04-28 11:13
Antal inlägg: 377

Zizzi: "Jag avbryter ALDRIG en match och gillar inte när andra gör det heller."

Varför har du 13 avbrytna matcher i din statistik? Bugg?

Stepe5432008-04-28 11:13
Antal inlägg: 377

Avbrutna heter det så klart....

Brunne1 - Ej medlem längre2008-04-28 11:16

Bugg?

Brunne1 - Ej medlem längre2008-04-28 11:26

Stepe:Jag avbryter om något händer hemma, t ex. om det händer barnen något eller något annat oförutsett som gör att jag måste avbryta.
Jag vill ändå lyfta fram denna "bugg" i spelet. Jag tycker inte att man ska kunna öppna ett nytt spel då man redan har ett spel igång för att klara sig undan ett poängavdrag - det är riktig trist.

Sibbe B2008-04-28 11:41
Antal inlägg: 374

"det är inte förbjudet att avbryta spel. Däremot kan det ju kanske anses vara osportsligtoch otrevligt om det sätts i system. Om vi övervakare anar att någon avbryter enbart för att den anser att det känns kämpigt att fortsätta matchen (trots att denne vet vad som gäller i slumpade spel) så tar vi och pratar med denne för att kolla vad det är som händer och upplysa om att om man väljer att spela så får man ju acceptera spelets regler/konsekvenser med. Men, återigen, det är inte emot reglerna att avbryta.

/Nemi"

Taget ifrån en liknande tråd.

Marie026 - Ej medlem längre2008-04-28 11:42
Antal inlägg: 140

Att spela ska vara kul och en avslappning vid datorn, men jag håller med vissa när det gäller rating. En del är så upptrissade och ska bara ha mer och mer poäng, ok inget fel i det kanske för en del, men när man klickar på någon som har högre poäng, så blir det: Nej tack, vill spela med någon som är bättre.

På det viset har det ändrats sen jag var medlem, det är mer rating"kåta" människor här nu, och även dom som har skapat en ny profil och börjat om för att inte ha så många förluster.

Allt är upp till var och en, men tycker att det blivit tråkigare här på Beta på senaste tiden när man märker hur revirpissade en del blir.

Tack för mej...hej.

Brunne1 - Ej medlem längre2008-04-28 11:54

Sibbe: Jag tror inte att du förstår...låt oss säga att du och jag spelar en match, jag ser att du drar ifrån och lämnar spelet, utan att avbryta. Spelet är igång och du väntar på att 5 minuter ska gå. Under den tiden går jag in i ett annat spelrum och öppnar ett nytt spel. Efter 5 minuter gått så får jag 75 minus, men eftersom jag är uppkopplad i ett annat spel med min gmla rating så ändras inget. JAg behåller min rating som jag hade innan jag spelade mot dig. Enligt reglerna?

vulcan2008-04-28 18:42
Antal inlägg: 7666

Forumadmin:

Jo, vi kan bekräfta att den här effekten uppträder om man lämnar ett pågående spel (match A) och startar ett nytt spel (match B) i ett annat spelrum. Båda matcherna kommer att "kopplas" mot ratingen efter den senast avslutade matchen. Följden blir att match A tickar ut och spelaren tappar ett antal ratingpoäng. Men när match B är klar så "skriver den över" ratingförändringen som spelaren fick för match A.

Jag vill göra fullständigt klart att vi från Betapets sida ser det här som ett otillåtet sätt att försöka manipulera sin rating på. Ratingen ska spegla den verkliga spelstyrkan. Precis som systematiska läggmatcher mot "fejkspelare" gör att spelare får en oförtjänt hög rating, så är det här en manipulation som försöker ta bort effekten av det faktum att vi alla förlorar matcher, ibland stort. Ingetdera är tillåtet och ni kan vara säkra på att vi ingriper när vi upptäcker det. Beroende på omfattning kan det bli fråga om varning eller omedelbar avstängning av alla konton vi kan knyta till spelaren. Och vi har metoder för att upptäcka båda dessa former av fusk (bortsett från tips från andra spelare som alltid är välkomna), så ett gott råd är att avhålla sig från allt sånt här trixande om man vill spela här även i framtiden.

Zizzi2008-04-28 22:09
Antal inlägg: 866

stepe543, mina avbrutna matcher beror på mest dålig internetuppkoppling och kanske någon gång min risiga dator.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?