Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 030 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Suds McDuff | 2008-07-13 16:32 | |
![]() | Sicken loser man måste vara om man fuskar. Jag tror bara jag mött en fuskare en gång. En så kallad opportunistfuskare. Personen lade mest "vanliga" ord, men när det öppnades upp för nåt läge så kom dom mest underliga ord jag sett. En annan sak. En kompis till mig här på beta anmälde en annan för fusk, och det resulterade i att båda deras konton stängdes av. Hur kan det komma sig? | |
| Giddy | 2008-07-13 16:33 | |
![]() | Vissa är väldigt snabba att säga att man fuskar, bara för att dom ligger under. Fastän jag inte skriver några konstiga ord så brukar jag få höra ibland att jag fuskar. Löser mkt korsord o där lär man sig ju många ord, dessutom kommer jag ibland ihåg konstiga ord som nån motspelare har lagt. Så dom använder jag ju, även fast jag inte vet ibland vad dom betyder. ;-) | |
| Kardanase | 2008-07-13 17:11 | |
![]() | Trodde faktiskt inte det fanns folk som roade sig med att fuska i ett spel som betapet. Kan inte annat än att hålla med McDuff - sicka losers! Vad jag finner ännu mer pinsamt är dock hur somliga tror att unga människor inte kan ha ett rikt ordföråd och att de därför fuskar när de lägger mer än enstaviga ord. Ni kanske skulle satsa lite på att berika ert eget vokabulär istället för att utpeka andra som fuskare... | |
| E-B - Ej medlem längre | 2008-07-13 17:13 | |
![]() | Femme_Fatale,, vadå tillräckligt många matcher..?? | |
| Kardanase | 2008-07-13 20:16 | |
![]() | ---> F.F. Citat - "nä är helt emot FRA...tror inte det skulle vara nåt för mig...jag är ingen borgare." Du vet att det var sossarna som från början startade utredningen och som då var för förslaget va? Men eftersom de nu är i opposition så passade de på och vände kappan efter oportunistvinden... FRA-lagen hade röstats igenom oavsett om det varit borgare eller en sosse/vänster/miljökoalit ion vid makten. | |
| Chryptochild | 2008-07-13 20:48 | |
![]() | ordbok eller ej, skill som skill - fusk = programerbar mjukvara som maniulerat betapets http helt enkelt. Inte så enkelt kan jag gissa. | |
| Nasty Nimrod | 2008-07-13 21:54 | |
![]() | Det finns ju program där man lägger in ens bokstäver och en dator läser igenom SAOL-ordlistan efter möjliga ord. Man behöver inte manipulera betapet-sajten för att ha det programmet uppe i ett annat fönster. | |
| Måns_E | 2008-07-13 23:26 | |
![]() | Om man bara har ordlistan så är det inte direkt raketforskning att göra ett anagramprogram. Om man inte orkar så finns det några på webben, även om jag tror att de flesta av de använder SAOL 12 som också går att få tag på om man letar lite. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-14 00:05 | |
![]() | Frank bevisar att sökande efter de ord som ger högst poäng inte är den vinnande metoden i längden, vilket gör att det krävs ett väldigt sofistikerat fuskprogram om man ska ha någon chans att klättra i ranking utan att vara smart på riktigt. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-14 01:01 | |
![]() | Suds, liknande hände mig den enda gång jag tror att jag mött en fuskare. Vanliga ord, ganska korta betänketider. I slutet på matchen går tiden, går tiden, går tiden. Jag gör mig redo för att lägga eftersom hans tid rinner ut. Jag leder med kanske 50 p. Plötsligt, med EN sekund till godo, lägger han ett fullständigt obegripligt ord (assegaj), rullning över två röda och en gul. Han gick dessutom ut, matchen var slut, och innan jag fattade vad som hänt lämnade han matchen. Utan ett ord. Visst blev jag ställd och småsur över den enorma förlusten (tror jag förlorade med typ 300 p) men när de känslorna lagt sig var jag mest impad. Gick till ordlistan och slog upp ordet (nåt spjut som var vanligt i en afrikansk stam, om jag minns rätt) och blev skitimpad att killen kunde såna ord. Eller snappat upp det i tidigare matcher. Någon tid senare fick jag höra rykten om det där fuskprogrammet. Då kändes kom jag genast att tänka på den där matchen. Fick veta av någon att spelare som använder sig av detta program inte hinner med om man spelar stress och hets och sedan dess spelar jag helst stress. Dessutom undviker jag slumpad bana. Om den här snubben verkligen fuskade eller inte har jag ingen aning om. Men jag tror det. Jag fick den känslan helt enkelt men kan aldrig bevisa det och bryr mig inte tillräckligt för att ens försöka. Jag lade aldrig nicket på minnet och har sedan dess inte mött någon som jag misstänker fuskar. Den där känslan har alltså inte infunnit sig igen. Har inte heller lekt med fusktanken, ens vid stora förluster. Visst var det jobbigt att förlora en match med så mycket (och tappa sååå många surt förvärvade ratingpoäng) men äh, shit happens. Det finns tydligen fuskare här (enligt Vulcan), liksom överallt i alla sammanhang. Har man den läggningen så jaha. Precis som Suds skriver, sickna losers. De fuskar väl när de lägger patiens också. | |
| Måns_E | 2008-07-14 02:57 | |
![]() | Det är ändå ganska ointressant, en fuskare som har 2500 i rating är just så bra när han fuskar. Alltså vet man ju ändå vilket motstånd man möter. Jag hävdar fortfarande att det krävs mer än en anagramletare för att bli riktigt bra i Scrabble, det räcker att spela mot en robot på Ordspel så förstår man var jag menar, de är absolut inte omöjliga att vinna mot. Sedan kan man fråga sig hur kul det är att låta ett program visa sin skicklighet, men det är egentligen en mer filosofisk fråga. Jag tycker som vanligt att man bör låta folk göra som dom vill :) | |
| y not | 2008-07-14 19:56 | |
![]() | katalias ASSEGAJ är inte så jättemärkligt ord om man bara är lite tex vapen, kniv eller etnointresserad förutom det vanliga ordnörderiet. När matchen i övrigt inte tydde på nåt sådant tidigare. Jag har själv gjort en liknande grej och vunnit en match genom att rulla LAXFLUGA på enda möjliga platsen med mina sista sju brickor sekunden innan slutsignalen. Gissa om min puls var ca 200 då när jag hade missat mitt första försök LAXFÄLLA och flugan blir godkänd och jag ser klockan och jag har slagit Elmis i en seriematch. Så att avslöja någon för fusk är i det närmaste omöjligt för de bästa är bättre än anagramletarna. Dessutom som Måns skriver, har de en spelnivå med fuskande så har de ju den spelnivån oavsett. Och som sagt att plugga listor och lägga svåra ord är väl fusk nog. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-14 21:58 | |
![]() | y not, jag skrev att det var en känsla. Jag TROR att det var en fuskare. Jag har inte anmält min misstanke, inte ens när det begav sig (för över ett år sen, tror jag). Jag bryr mig helt enkelt inte och är inte ute efter att avslöja någon. | |
| Sibbe B | 2008-07-15 02:19 | |
![]() | Kardanese: "Vad jag finner ännu mer pinsamt är dock hur somliga tror att unga människor inte kan ha ett rikt ordföråd och att de därför fuskar när de lägger mer än enstaviga ord. Ni kanske skulle satsa lite på att berika ert eget vokabulär istället för att utpeka andra som fuskare..." Ni skulle bara veta hur många gånger jag råkat ut för detta. Jag har inte ens ett överdrivet stort ordförråd. Bara för att jag klarar av och kan de ord som är poängrika, lätta och helt enkelt nödvändiga i ett scrabbleparti betyder inte att jag fuskar? | |
| Toffing | 2008-07-15 04:31 | |
![]() | Blir också irriterad på er som säger att ungdommar inte kan ha ett rikt ordföråd. Jag älskar att läsa böcker och ofta blir det några av de riktigt gamla klassikerna vilket resulterar i att jag kan många ålderdomliga ord. Att bli tagen som fuskare för en sådan sak är precis lika orimligt som att vi skulle häva att ni äldre fuskar då ni använder er av moderna ord, eller? | |
| y not | 2008-07-15 07:45 | |
![]() | katalias, och jag beskrev bara en liknande situation jag själv varit i och att om man fuskar så gör man det nog matchen igenom och inte bara det sista utlägget. Toffing, har du inte läst och tagit till dig hur dåligt utbildade våra ungdomar är. De kanju vare sig läsa eller räkna. Klart de fuskar. | |
| E-B - Ej medlem längre | 2008-07-15 07:53 | |
![]() | Som sagt varför ens påstå att någon fuskar om man INTE kan bevisa det, att tro är att inte veta och då ska man inte komma med anklagelser E-B | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-07-15 13:03 | |
![]() | Jag har mött en spelare två gånger och båda gångerna har han anklagat mig för att fuska direkt jag rullat. Trots simpla sådana. Honom tänker jag inte spela mot mer. Han är sorglig. | |
| Pococurante | 2008-07-15 13:45 | |
![]() | Jag kommer ihåg så väl när jag blev anklagad för fusk efter den högst ordinära rullen S(Å)ngSVAN direkt vid start. Det var ganska kul. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-07-15 22:58 | |
![]() | Jag spela nyss mot en uppenbar fuskare och det gör mej fly förbannad! Personen ifråga "råkade" skriva in sina bokstäver fel så de hamna i chatten istället för i fuskprogrammet. Han skrev typ bmlomae och draget efter lägger han blomma!! När jag fråga honom om han fuska och varför han skrivit bokstäverna så sa han att han satt och kolla på tvn och råkade skriva bokstäverna bara!! Jag ifrågasatte om det inte va lite väl konstigt att han "råkat" skriva samma bokstäver som han sen la i ett ord. Men det va det inte tyckte han, han hade ryggen fri! Han trodde tydligen man va helt tappad bakom flötet!! Kan tillägga att han hade 98% i vinststatistik. Och faanskapet vann också med en rull i slutet. Är inte det uppenbar fusk tycker ni?? | |