Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 540

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nattravn - Ej medlem längre2008-08-12 15:03
Antal inlägg: 9141

I sådana fall när det är uppenbart förstörande brukar väl värdarna ta bort?

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-12 15:03

Som svar på panikångest, alltså.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-12 15:04

TILL

TazzRat2008-08-12 15:11
Antal inlägg: 268

Som sagt antar jag att jag inte engagerat mig tillräckligt mycket- o länge i forumet för att ha upplevt dessa kidnappningar. Självklart känns sånt inte okej.

...Men jag UTGÅR från att någon säger till om man fjantar för mycket- o ofta? För om jag har svårt att bedöma detta för andra, så lär jag ju ha det ännu svårare att bedöma för egen del.

Silverin - Ej medlem längre2008-08-12 15:31
Antal inlägg: 1760

Ang. humor a'la Knevert = hålla med.

Förresten tycker jag det börjar bli jäkla massa tjat nu... :-)

_Candid - Ej medlem längre2008-08-12 15:42
Antal inlägg: 2602

Jag förstår väldigt väl att en sådan chat som du beskriver mellan ett par personer är enormt störande grönöga. Det är sådant jag tycker att man kan hänvisa helt och hållet till fjanttråden ;-) Men detta brukar väl forumvärdarna hålla koll på och ta itu med? En hel ny avdelning för bara trams, nej, jag står nog fast vid att det motverkar sitt syfte.

_Candid - Ej medlem längre2008-08-12 15:44

Men nu hann jag inte läsa det katalias skrev, om fliken snack finns kvar som den är och man bara lägger till en flik med "seriöst snack" också så låter det lite rimligare ;-)

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-12 15:49

Jag kom nu på en sak. Kan man få vissa specifika trådar att INTE dyka upp på förstasidan? För de, nuvarande två, trådar som mer eller mindre funkar som chattar behöver ju inte synas där. Det kanske kan ta bort lite av frustrationen hos de som står sig på fjanteri? Så kanske man kan nåla fast dem längst upp med så blir det en tydlig markering var man fjantar sig. Förslag förslag.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-12 15:50

stör sig på*

Mouche - Administratör2008-08-12 16:15
Antal inlägg: 24193

Påminnelse:
Detta är alltså vad Grönöga ville diskutera under kategorin Support!

"För "oseriöst" men ändå inte "trams"...
Odin & Monk:
Finns det något sätt man kan lösa detta "delikata" problem på.
Seriöst-tråden är ibland "för" seriös för ämnet man vill ta upp, och lägger man den under Snack så fylls den ofta av ovidkommande trams som försvaras av att den ligger under Snack....
Kanske ytterligare en flik- "Seriöst snack"...?
Eller så kan man kanske låta Snack få vara det den är ämnad för och istället skapa en ny flik som heter "Lekstugan"...? "Bushörnan"...? "Kottes koja"...?

Att något görs är iaf önskvärt.
Sen kanske jag bara är en av få som tycker så här, må så vara isf. Min åsikt dock och den står jag för."

Respektera nu Grönögas avsikt med tråden!
Och den uppmaningen gäller alltså ALLA!

Mouche

Knevertism - Ej medlem längre2008-08-12 16:17
Antal inlägg: 1032

Ska inte påhoppet på mig resultera i en avstägning?

Knevertism - Ej medlem längre2008-08-12 16:17
Antal inlägg: 1032

*avstängning

Mouche - Administratör2008-08-12 16:18
Antal inlägg: 24193

Jag föredrar att inte stänga av någon faktiskt.

Lugna nu ner er och återgå till ämnet.

Mouche

y not2008-08-13 19:15
Antal inlägg: 9014

Tycker den här tråden under support (fd frågor) är ett utmärkt exempel på att det både går att diskutera seriöst, och att det går att förstöra diskussionen/samtalet oavsett var tråden ligger.
Det handlar om oss som skriver i forum tillsammasn och även om det kom upp en tramsflik så skulle ändå snack/allmän-trådar tramsas sönder av en del.
Antingen leker vi tillsammans och försöker acceptera de gemensamma spelregleran eller så inriktar vi oss på att förstöra för varandra.
En flik till förändrar knappast det faktumet.

y not2008-08-13 19:16

sen stäglar jag Knevertism på lämpligt sätt under Problemälg i Ume om en dryg månad.

_Candid - Ej medlem längre2008-08-13 23:49

Jag har ägnat åtskillig tid till att läsa kategorin snack idag och jag ser att det till och med ifrågasätts av en del att man är seriös under fliken snack, så ja, det har gått för långt.
Jag har haft ditt förslag i tankarna grönöga och jag förstår vad du och andra menar med att trådar spårar ur i chat och trams.
Vad har jag då att tillägga; min tveksamhet till ytterligare en tråd lutar åt att jag tycker att det finns ett behov av en allmän-flik, eller ett mer frekvent stängande av trams-trådar, utan tvekan.
Ta en titt i de nyaste trådarna under snack andra adminer så ser ni snart vad jag menar, kände att jag måste skriva detta uttryckligen eftersom jag nog lät väldigt tveksam tidigare och jag vill absolut inte stödja genomgående trams i trådarna.
Sedan upp till Odin och Monk främst hur ni ser på det här och om något ska göras ;-)

_Candid - Ej medlem längre2008-08-15 12:36

Jag konstaterar mycket nöjd att de flesta verkar ha lyssnat =)
Kanske var det inte en allmän-flik som behövdes, kanske var det bara trådar som just den här, samt att det påtalades några gånger att det faktiskt står i reglerna att trådar som urartar till chat-rum kommer att låsas.
Eller så är det tillfälligt lugnt? Jag hoppas (och önska kan man ju göra) att det var sista gången någon talade om för mig att de fick busa hur de ville, för det var ju ändå bara "snack".
Det verkar iaf som att många tog åt sig att det inte riktigt är så kategorin snack är tänkt att fungera ;-)
Håller tummarna för fortsatt ordning!

trashone - Ej medlem längre2008-08-15 12:37
Antal inlägg: 18678

Är mest trött på gnället.

y not2008-08-15 22:50

har tittat genom några trådar som stängts. Där vill jag faktiskt ge beröm för att flera moderatorer har informerat om varför trådarna stängts.
Inlägg som tagits bort har jag däremot inte sett några kommentarer om så huruvida det förekommer eller ej vet jag inte. Men jag har i alla fall tidigare sett åtminstone vulcan skriva när han tar bort ett inlägg i en tråd.

Så just nu vill jag alltså passa på att berömma er för att ni gör det tydligare för oss som hänger här.

stefanf2008-08-17 21:12
Antal inlägg: 1744

Jag tror inte det är en jättebra idé att skapa en ny, mellanseriös, flik. Detta av minst två skäl.

1) En sån utveckling innebär _indirekt_ att man ger upp hela fliken snack. Dvs. att man accepterar att det fjantas och förstörs trådar samt att detta inte är möjligt att hejda.
- En framtida diskussion kan alltså innebära att om en ny medlem öppnar en recepttråd i snack får räkna med att den fylls av "trådkidnappare", flams och förstörelselusta. Om han då säger till kan någon (med fog) hävda: men vaddå? Då skulle du ju ha lagt tråden i "nästan-seriösa"...!

2) Risken är uppenbar (vilket fler varit inne på) att även det nya forumet kommer att hemsökas av förstörarna - eftersom ju ingen gör något åt grundproblemet (?) att det finns de som inte respekterar grundläggande regler i forum..

Förklara annars (gärna) följande:
- Hur ska man kunna hålla den nya fliken "ren"..? Dvs. fritt från såna som förstör..
och 10 000-kronors-frågan:
- OM det verkligen finns ett bra sätt att hålla den nya fliken ren, vad är det som hindrar att man använder _exakt_ samma smarta sätt att hålla snack-forum flamsfritt..?

Dvs. att angripa symptomen kommer inte att lösa problemet i det här fallet. Tyvärr.

Själv skulle jag vilja se en hårdare moderering vid flams - och helst en möjlighet att stänga av folk från forumet (lite hårt ibland att bli avstängd från sajten för att man inte kan sköta sig i forum kanske? Dvs. när man "bara" flamsar men inte direkt kränker eller är otrevlig mot folk.. Då kan man gott bli avstängd helt..)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?