Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 517 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vackertblank - Ej medlem längre | 2008-09-20 13:19 | |
![]() | Spelade precis mitt första parti "Panik" och det är ju skitkul! Jättebra initiativ! :D | |
| Pluttisen | 2008-09-20 13:29 | |
![]() | Jag testade en panik match med mej själv... Det var ju svårt ju...Klarade inte tiden men la ett fins ord som gav massa poäng: » Pluttisen: NÄSTAN, NYCKEL (8+972=980). | |
| Wide Meadow | 2008-09-20 14:07 | |
![]() | Kul var det men alldeles för stressigt. Man ska kanske vara norrman för att riktigt njuta. Men, jag kommer att pröva det fler gånger. | |
| CrazyQ | 2008-09-20 14:31 | |
![]() | Kanon att Panik kommit! :) Skitkul! | |
| monk - Administratör | 2008-09-20 14:33 | |
![]() | nån som fått hjärtattack ännu? ;-) | |
| gubbi | 2008-09-20 14:35 | |
![]() | Haha :) Det kanske är läge för en disclaimer! | |
| vindsus86 | 2008-09-20 14:56 | |
![]() | Klassisk? Vadå klassisk? jag ogillar lite att slump är den spelplan som är förvald. så får man välja ... klassisk.. själv. borde inte klassiska vara standard så får slumpare och andra välja annat bräde? vad skall annars nya amatörspelare tro när de går in här i tron att de skall spela "alfapet" så vet de inte vad för saker de skall välja utan kör bara på det som redan är förvalt så får de värsta missbildade brädet. hemskt ju! | |
| pensionären | 2008-09-20 14:58 | |
![]() | Varför ändra på något, tycker det är bra som det är, nästa blir väl att alla under 50 år får spela vissa spel och vi äldre något annat. | |
| vindsus86 | 2008-09-20 15:10 | |
![]() | haha. nu hörde jag från andra också att de gjort misstaget att de inte kollat ordentligt och då råkat starta slumpspel då de menat att starta standard. så har de avbrutit innan några ord lagts, för det brukade ju vara gratis. men icke nu, icke. nu blev det minus. härlig kombination. ändra ordningen så att folk råkar starta slumpspel och lägga till straff på att avbryta innan ord lagts. försöker ni jävlas eller? ;D | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-20 15:12 | |
![]() | Haha, monk, gäller försäkringen? | |
| ANDERStG | 2008-09-20 15:13 | |
![]() | Klassisk (Standard) som förval eller åtminstone som personlig inställning. O så tycker ja ändå superhets borde heta vrensk med tanka på stämningen det skapar. :) | |
| Giddy | 2008-09-20 15:28 | |
![]() | Nyss testat panik. De var verkligen stressigt, men jag klarade tiden o hade 30 sek kvar, de var nog mest bara tur :) De var kul iaf, men inget man kommer spela när man är trött o seg. :p | |
| vindsus86 | 2008-09-20 15:45 | |
![]() | min rating har gått upp drygt 200 på några panikmatcher. panik är det bästa som hänt mig! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-09-20 16:00 | |
![]() | Hooly bananas, nu höll jag på att trilla i fällan. Tur att ingen ville spela innan jag läste här. Hade ju startat ett slumpspel genom misstaget att inte kolla... varför ligger slump först nu? Så nu e standard alltså klassisk. Måste komma ihåg. Måste komma ihåg. Måste komma ihåg. | |
| annienilsson | 2008-09-20 16:10 | |
![]() | varför går ratingen upp så förskräckligt när man spelar panik? är ratingsystemet inte detsamma? jag förstår inte! jag har också gått upp jättemycket i rating! | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-09-20 16:23 | |
![]() | Jag tycker likt vindsus det är lite olyckligt att man samtidigt som man infört straff för att lämna spel innan egentlig start, lagt det först i listan över förvalda spel. Nu spelar jag inte rankat, så för mig är det inget problem, men jag kan tänka att många gått back lite rating på det redan. Idé: Om man under en Panik!-match lyckas hitta en rullning och lägga ut den under sin motståndares tid, känns det ju extra surt att bokstäverna inte rensas tillbaks i rätt ordning, utifall att motståndaren tar läget. Just i denna situation känner jag att funktionens natur försämrar möjligheten till tempo som spelformen förutsätter på ett sätt som känns orättvist. Särskild tidsnöd blir det ju också för den som måste välja bokstav på en blank bricka. | |
| tutu - Ej medlem längre | 2008-09-20 16:25 | |
![]() | Personligen har jag svårt att förstå kritiken mot att ratingen blir "snedfördelad" med Hets, Panik, Slumpad etc. Det handlar ju bara om att de olika Beta-talangerna premieras på ett lite annat sätt. Den som tycker att en hög rating är viktig, får väl helt enkelt se till att bli bra på sånt som höjer ratingen. Eller hålla sig till Scrabble, om det är det som är idealet. Och kan man lägga ner tid på "ordpluggande" - vilket jag personligen tycker liknar dopning ;-) - så kan man väl lika gärna träna på annat som påverkar ens rating. | |
| vindsus86 | 2008-09-20 16:38 | |
![]() | för mig har ratingen också gått upp eftersom jag spelat bättre snabbt än spelarna jag mött. | |
| barbi | 2008-09-20 16:54 | |
![]() | weeii va kul ska testa nu direkt:=)) | |
| tempuhr | 2008-09-20 17:20 | |
![]() | Tutu - vad menar du att man skulle träna på då? Bli en hejare på att trycka fort som fan på musen? En höjdhoppare som hopptränar måste ju då också pyssla med doping, precis som en ordspelare som pluggar ord. | |