Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 599

Forumkategorier

Användare Inlägg  
DennisPlz2009-07-09 19:38
Antal inlägg: 4031

Katalias, trycker en lärare ner sina elever genom att inte dela ut facit samtidigt med provet?

katalias - Ej medlem längre2009-07-10 16:06
Antal inlägg: 2032

Dennis, menar du allvar med att jämföra hur lärare sköter prov med hur du bemöter forumister? Jag tycker att dina sarkasmer i den här tråden var fullständigt onödiga. Det var allt.

Någon värd får gärna radera dessa ovidkommande inlägg, inkl. mina.

katalias - Ej medlem längre2009-07-10 16:30
Antal inlägg: 2032

Odin, här en sammanställning så gott jag förmår.

Generellt:
1. Pling eller annan tydlig markering för nytt inkommet pm.
2. I sin profil kunna välja default speltyp vid skapande av nytt spel.
3. I sin profil kunna välja vilken typ av skapade spel som ska visas i spelrummen.
4. "Sovande" spelare sparkas ut efter viss tid för att inte uppta plats i rummen.
5. Avreggade spelare försvinner automatiskt från kompislistan.
6. Möjlighet att blockera medlemmar. (En blockad spelare ska inte kunna gå in i ett spel som man skapat och man ska kunna se att ett spel är skapat av någon man blockat, medelst annan färg eller liknande.)
7. Utöka inforutan "Personprofil & Spelstatisk" med antal rullningar och högsta uppnådda poäng.

Spel:
1. Visuell visning av "min tur", avstängningsbart.
2. Redoknapp i förrummet.
3. "Byt alla"-knapp samt omplacering av "Byt"-knappen.
4. Streamade utlägg.
5. Spela direkt-knapp (hitta ledigt spel oavsett rum med jämnast motstånd).
6. Revansch-knapp.
7. Volymkontroll på spelljud.
8. Ange ratinggräns för anslutande spelare när man skapar nytt spel.

Forum:
1. Ny flik för trådar som inte platsar i Seriöst men ändå vill slippa trams och chat.
2. Inte låta nya medlemmar kunna skriva i forum förrän efter visst antal spelade matcher.
3. Flik som visar inloggade värdar.
4. Möjlighet att bevaka viss tråd genom att man får pm varje gång nytt inlägg kommit i vald tråd.
5. Möjlighet att söka inom enskild tråd.

odin - Administratör2009-07-12 20:32
Antal inlägg: 7442

Punkt nummer 7 i Generellt, är detta in-game som menas?

UlfTjur2009-07-12 21:11
Antal inlägg: 807

Minst 100 spelade matcher och minst en månads medlemskap för acess till forumet, så det går bort en massa tjafs därifrån

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2009-07-12 22:59
Antal inlägg: 4814

odin: ja, in-game

UlfTjur2009-07-12 23:06

Kan man lägga in en extra ruta i spelrummen där rullningarna presenteras och befria chatfönstren från dessa

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2009-07-12 23:31
Antal inlägg: 4814

En egen flik då kanske? På samma sätt som för startade spel?
Kanske vore något... Fast om man vill se chatten relaterat till en rullning då? Då behövs tidskoder eller nåt.

UlfTjur2009-07-12 23:41

Tänkte mig ett eget fönster för rullningar där de presenteras på samma sätt som i chatten

Chatfönstret hålls då renare om man tex vill utnyttja det för att köra turneringar
dessutom försvinner ej chattens övriga funktioner bland rullningar...
Dessutom kan det då även användas av värdar om man snabbt vill nå ut med meddelanden till aktiva användare

myra64 - Ej medlem längre2010-01-13 20:33
Antal inlägg: 578

Kan man inte byta plats på knappen "sök i forumet" och "skriv ett nytt inlägg"? Då kanske folk kunde SE att man kan söka i forumet innan man skriver.
Sen får det gärna poppa upp en ruta när man trycker på "skriv ett nytt inägg" som frågar lite snällt om man provat att söka på det man vill förtälja.. :)

Fast jag tycker fortfarande att man ska ha varit medlem minst en månad, eller 100 matcher, för att få skriva i alla flikar utom support, för den kan ju behövas om man är ny och inte kan läsa i reglerna eller söka på gamla trådar :)

carlmartin - Ej medlem längre2010-01-13 20:36
Antal inlägg: 4590

"Fast jag tycker fortfarande att man ska ha varit medlem minst en månad, eller 100 matcher, för att få skriva i alla flikar utom support, för den kan ju behövas om man är ny och inte kan läsa i reglerna eller söka på gamla trådar :)"

Varför?

myra64 - Ej medlem längre2010-01-13 21:23
Antal inlägg: 578

Därför att det skulle göra det svårare för alla "troll" som återkommer hela tiden, om det var första delen du syftade på.

carlmartin - Ej medlem längre2010-01-13 21:40
Antal inlägg: 4590

ah. ser en poäng där. låter dock lite tråkigt för de nya. sen tycker jag troll är underhållande också. beta skulle vara tråkigt utan dem.

miss_ztar - Ej medlem längre2010-01-30 11:09
Antal inlägg: 316

Skulle det inte kunna vara en ide att någon forumvärd/spelvärd/admins måste godkänna namnet på kontot man reggar, som så många andra sidor har?? Då skulle man ju kunna stoppa en del troll redan där (som idag när det dök upp ett konto som hette något väldigt fult med Mouches namn inblandat).

Carlmartin: Viss är troll roliga i vissa fall, men skulle de bli tråkigare om de fick vänta med att skriva en hel månad menar du???
Det tror inte jag. Jag tror tvärt om att man då kanske inte reggar ett nytt konto där man kan kasta skit på någon man just blivit arg på.

Man hinner lugna sig ganska bra på en månad eller hundra matcher :)

odin - Administratör2010-01-30 11:29

UlfTjur, bra idé, om vi designar om spelrummet får vi fundera på det.

miss_ztar, tyvärr skulle det bli alldeles för mycket administration. Man kan möjligtvis spärra vissa ord, men har inte hunnit göra en sådan feature ännu.

spelarsomdu2010-02-02 03:11
Antal inlägg: 2

Jag skulle vilja önska mig några förändringar:

1. att blockering införs snart, av olika skäl.

2. att antalet gånger man kan byta bokstäver minskas till en/tas bort/eget spelrum.
(jag antar att jag svär i kyrkan nu...)

gnill2010-02-02 07:33
Antal inlägg: 1942

Har önskat tidigare men upprepar här:

Att man kan sortera bokstäverna genom att klicka på dem, t ex att den man klickar på lägger sig längst till höger.

odin - Administratör2010-02-02 07:41

gnill, det funkar redan? De läggs längst till vänster.

odin - Administratör2010-02-02 08:32

(då menar jag om man klickar på en bokstav som ligger på spelytan)

Q-tile - Ej medlem längre2010-02-02 13:50
Antal inlägg: 1319

Jag tror att det majoriteten av gångerna handlar om att man vill kunna sortera bokstäverna på ett smidigt sätt på brickstället innan de förpassas till brädet.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?