Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 296

Forumkategorier

Användare Inlägg  
arbogaforeve2012-03-05 15:43
Antal inlägg: 17

Har ni tänkt kommentera nya förslag på ändringar i samband med detta (som i mitt inlägg ovan) här eller ska man starta en ny tråd?

Mindymoo2012-03-05 16:00
Antal inlägg: 1743

Jag ska väl inte uttala mig eftersom jag helst spelar slumpat och för att det är så himla rolig, inte av nån tävlinginstinkt.
Men numera spelar jag en hel del på appen i mobilen också - kanonjobb ni gjort där!
Jag tänker då inte överge beta för att det är andra spelvarianter än Scrabble IRL. Hjärngympan blir desto nyttigare!

monk - Administratör2012-03-05 16:10
Antal inlägg: 2379

arbogaforeve:
1. Förmodligen kommer namnet ändras från Klassisk till Standard.
2. Det finns inga planer på att justera rullpoängen (50p)
3. Beslutet att ändra standardbrädet diskuterar vi ej i forumet.

Mindymoo: kul att du gillar Betapet och appen :-)

Hedelinarn2012-03-05 16:53
Antal inlägg: 3

Jag tycker det är oerhört tråkigt att det klassiska brädet inte existerar längre och som en spelare är rabiat håller mig till klassiskt bräde på sidan blir det inget mer spel för mig här och tyvärr tror jag det är MÅNGA fler som följer mitt exempel. Jag har full förståelse för att den/de stora draken-arna kommit och sagt att vi har rättigheterna och tycker givetvis att det är synd. Jag har dock kanske en dum fråga till admin som möjligtvis är ett desperat försök att få tillbaka det klassiska brädet. -Har man försökt att prata med draken-arna vad en licens att använda scrabblekonceptet på Betapet kostar? Och/eller finns överhuvudtaget möjligheten att få licens för det? Finns det inte eller om det blir för dyrt är det definitivt förståeligt.

Lolita Pop - Ej medlem längre2012-03-05 16:56
Antal inlägg: 62

Indigo skrev i en numer stängd tråd:

"Ändring av brädet
Man blir ju så trött på de här jävla amerikanska storföretagen som ska stämma och bestämma över allt och alla, mycket nöjd med att jag har ett klassiskt Alfapet, nåt skräbbel lär jag inte köpa nånsin. Vet inte vad jag ska göra med mina digitala behov, kanske dags för ett piratbetapet..

Det som stör mig mest är att det är ren missunnsamhet, de förlorar inga pengar på att betapet har samma spelplan, blir förbannad både på människor och företag som gör dumma saker av ren princip."

Och jag svarade:

Fan vad bra skrivet! Jag är på direkt om det blir en piratversion. Ont ska med ont fördrivas!

Hammarby IF2012-03-05 17:08
Antal inlägg: 44

Har spelat i snart 7år och denna ändring är ej till det bättre. Är öppen för alla förslag från någon sorts piratkopia till att ta tillbaks originalet mot en rimlig summa att betala varje månad. Tycker det är oerhört tråkigt att man inte kan gå ut med mer information om vad som ledde upp till det tråkiga beslut. Hur svårt kan det vara?

Jag kommer tyvärr lägga mitt spelande på hyllan på obestämd tid. Avgå Alla!

Lolita Pop - Ej medlem längre2012-03-05 17:17
Antal inlägg: 62

Alltså, Hammarby, är helt med. Har spelat några matcher nu för att i alla fall ge det en chans. Och det här är inte bra! Tror jag i några fall att mina motståndare också tyckt.

ÄN EN GÅNG:

INGEN SKUGGA SKA FALLA PÅ DE FANTASTISKA MÄNNISKOR SOM GETT OSS BETA UNDER SÅ LÅNG TID! NI ÄR GULD VÄRDA ALLIHOP, FRÅN ODIN SOM SLITIT MED SAJTEN TILL ALLA VÄRDAR SOM HÅLLIT ORDNING PÅ OSS OCH VÅRT SPELANDE! STORT TACK FÖR ALLA FINA STUNDER!

Men låt oss nu samla ihop oss:

Vem kan programmera?
Hur kan man lägga upp en piratkopia? (Betala till utsugare? Forget it!)

Om det finns något jag kan göra (inget av ovanstående då, har helt enkelt inte de kunskaperna) så gör jag det gärna.

nackspärr - Ej medlem längre2012-03-05 17:21
Antal inlägg: 14

Känns som det hänger mycket mer på tur nu. Och att lägga så korta ord som möjligt för att inte öppna för mycket för motståndaren. Dessutom verkar det finnas fler 3x och 2x nu, inte svårt att komma över 300 eller t.om. 400 poäng.

Ingen skugga över admin, men det är inte kul längre.

Finns det fler andra sidor än Ordspel?

nackspärr - Ej medlem längre2012-03-05 17:23
Antal inlägg: 14

Jag kommer med sorg i hjärtat att avsluta mitt konto. Som någon redan skrivit: Tack för en fantastisk tid!

snällaste2012-03-05 17:32
Antal inlägg: 336

Jag må vara konstig men jag tycker inte nya brädet är nån större katastrof. Minns när böjningslistan kom, hur konstigt det kändes och hur fort man vande sig. Det går säkert bra det här. Jag har ändå varit med i drygt fem år (mitt första nick) och spelat minst 75% klassisk bräda. Förstår att de som velat träna inför IRL-spel saknar gamla brädan, men för mig funkar det bra så här också. Jag går ingenstans, jag är kvar!

Bim19642012-03-05 17:38
Antal inlägg: 1854

Tack snälla monk ,odin och ni alla andra som ständigt lägger ner tid och er energi här på Betapet.

Har haft och har fortfarande kul här oavsett ändringarna som gjorts. Ni kan sannerligen inte ha det lätt, med alla kritiker och rent ut sagt gnällspikar.
Som med allra största sannolikhet inte skulle lagt ner den tiden som ni gör här.
Och det bästa utav allt, det är helt gratis att spela här.

Och om nu det finns en annan sida som har det "riktiga" brädet ,så är det inte gratis. Skulle tippa på att det snart kommer en betalsida från speltillverkaren, och den lär inte bli gratis den heller.

Bardagas2012-03-05 17:44
Antal inlägg: 328

efter 7 år och 12599 matcher varav minst 99% på klassiskt bräde så känns detta tråkigt och lite sorgligt men man får ta det som en utmaning och lära om ty allt förändras i livet och trots allt så är det samma trevliga och sympatiska motståndare som man möter i spelet. Vill man sen ha lite extra spänning och nostalgi så får man väl ta fram sin gamla 70talsspelplan och köra på.
Riktar samtidigt ett STORT TACK till ALLA, adm och övriga som håller detta igång. Åke No.

Pocaloca2012-03-05 17:52
Antal inlägg: 2156

Bim, helt rätt

Astrantiase2012-03-05 17:54
Antal inlägg: 4

Klassiskt bräde är något jag gillar och jag vill verkligen ha kvar det.

Snälla, återskapa det klassiska brädet!

Bim19642012-03-05 18:02
Antal inlägg: 1854

Kom på en sak...Om man nu gillar att spela Alfapet..så kan man inte förvänta sig att Betapet är signifikant med Alfapet..

Tycker att det säger sig självt Alfapet är Alfapet.Betapet är Betapet.. Så lika men ändå olika på något sätt;)

Själv föredrar jag slumpat numera, blir lite mera att bita i ibland, och inte lika förutsägbart.

jonisk - Ej medlem längre2012-03-05 18:17
Antal inlägg: 7985

Astrantiase>> jag tror poängen är att dom inte får det..

NeroUpp2012-03-05 18:27
Antal inlägg: 50

Hej då. Tyvärr.

arbogaforeve2012-03-05 18:44
Antal inlägg: 17

monk:

Kan du motivera varför ni inte ändrar rullningspoängen? Snittpoängen i matcherna kommer att öka - om ni inte tror mig lär ni väl märka det snart. Att då inte öka rullningspoängen betyder att man gör det mindre åtråvärt att rulla. Andra förändringar, såsom att D är två poäng men ARE är 1, leder åt samma håll.

Men det kanske är poängen?

Triss - Ej medlem längre2012-03-05 19:07
Antal inlägg: 417

Har precis talat om för min chef att jag är flexibel och har lätt att förhålla mig till förändringar så jag ska väl bara knipa käft

Rabiesgalen2012-03-05 19:51
Antal inlägg: 396

Om det skall vara så här i framtiden bör nog Scrabbleförbundet fundera på om spelplanen i SM skall ändras till den nya här i Beta eller annan av förbundet framtagen. Betapet används ju av många deltagare i SM (troligen alla). När det inte finns någon bra digital träning längre så borde den "gamla" skrotas. Nya spelplaner går att trycka lätt till kommande SM.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?