Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 301

Forumkategorier

Användare Inlägg  
flaggornas - Ej medlem längre2012-04-29 04:45
Antal inlägg: 1

Om man kan ta in en ledning på 500< poäng under matchens gång har den som börjat förmodligen spelat taktiskt fel.

Spider f. Någon kom på att det på det nya klassiska brädet ska finnas x3 bokstav runt om startrutan så att den som sitter på någon honnör genast oerhört ofta och oerhört enkelt får massor av poäng. (Ingen vidare bra idé tycker jag, och säkert flera med mig.) Detta för att man kan nå 4ggr ord om man rullar i första draget. Det händer inte särskilt ofta att man kan rulla på första draget med icke-böjd ordlista. Åtminstone inte tillnärmelsevis lika ofta som den som följer första draget sitter på en bricka värd >4 p. som den kan lägga åt båda hållen. För att det inte oftast ska vara helt meningslöst att börja på det brädet behövs startrutan verkligen. Slumpat kan den ju tas bort på, då det ofta är oerhört fördelaktigt att börja redan som det är, vare sig rent strategiskt, poängmässigt eller både och.

Slumpat ska ju vara slumpat, men jag anser att man ska förhindra matchavgörande startdrag i högre mån. Tjusningen för de flesta är ju att spela TAKTISKT gentemot rutorna, inte att se att någon får över 400-500 poäng för att lägga ett kort och harmlöst ord likt BRÖD som start på partiet.

Zizzi2012-04-29 07:59
Antal inlägg: 866

Jag tycker det är bra som det är nu.
Även om den som börjar får höga poäng så finns det många chanser att komma ifatt, och till och med förbi, under spelets gång.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?