Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 655 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Blamse tlött | 2008-10-05 11:06 | |
![]() | en annan spelare ska det stå | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-05 11:12 | |
![]() | Varför ska dom måste visa vem dom är,, finner inte någon som helst logik i det,, Och att vara spel/forumvärd , eller moderator på ett forum är faktiskt en rätt så utsatt position , tro mig jag vet,, har via en annan sida som jag varit moderator på blivit hota på många olika vis, , och då handlar det om rätt grova hot,, vilket resulterade i att jag plockade bort all informatiom som kude visa vem jag var och vart i landet jag fanns Så jag har full respekt för de värdar som väljer att avstå från att visa sig som en offentligperson här.. och JAG anser att vi inte heller kan kräva att de ska vara det heller Bitte | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-10-05 11:14 | |
![]() | Det kommer alltid att finnas individer som tycker/tror att den andres tårtbit är större... ;P | |
| IQ-0 - Ej medlem längre | 2008-10-05 11:15 | |
![]() | Jag citerar ODIN: [[[Men vi tänker inte ändra reglerna då det bara är ett fåtal som eg. är upprörda och att vi tycker nuvarande upplägg är bra för sajten.]]] Hur vet du att det bara är ett FÅTAL som är eg. är upprörda? Kanske kunde vara nästa veckas omröstningsfråga? Veckans omröstning Vad tycker du om betapets nya regler kring avatar? * Jättebra att vi som hann skaffa oss en avatar som inte föreställer oss själva får behålla dessa medan "nya" medlemmar inte får ha det * Orättvist i allra högsta grad att gamla medlemmar får behålla sina men inte vi som blev medlemmar efter de nya reglerna trädde i kraft * Tycker reglerna är bra men det skall vara LIKA för alla * Take it or leave it! | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-05 11:16 | |
![]() | nu håller jag med bitte fast jag tycker regeln som är nu är bra. Skönt att slippa alla fåniga tecknade bilder, bilder på djur och sån skit | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-05 11:16 | |
![]() | Är Betapet en demokrati ?? Nej,, alltså har Odin redan svarat på frågan Jag citerar ODIN: [[[Men vi tänker inte ändra reglerna då det bara är ett fåtal som eg. är upprörda och att vi tycker nuvarande upplägg är bra för sajten.]]] Bitte | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-05 11:17 | |
![]() | Sedan tror jag en anledning till regeln kan vara att man slipper starka politiska bilder mm. Man vill undvika bråk på det sättet. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-05 11:18 | |
![]() | jag känner att jag kommer närmare Bitte för var dag som går =) | |
| Blamse tlött | 2008-10-05 11:22 | |
![]() | Logiken är< att är man en i en sån position så anser jag dom ska visa sina ansikten, just för att som jag skrev i tidigare inlägg,RESPEKT...Jag kan ju lätt påstå att de värdar utan ansiktsbild ger inte ett gott intryck... att du blev hotad betyder inte att andra behöver bli det..Nej så fram för ansiktsbilder på alla forum/spelvärdar. | |
| odin - Administratör | 2008-10-05 11:54 | |
![]() | Har inget att försvara mig emot. Läs alla andra trådar om samma diskussion. | |
| Mouche - Administratör | 2008-10-05 12:28 | |
![]() | En massa ovidkommande saker har rensats bort. Gräla får man göra någon annanstans alltså. Mouche | |
| Blamse tlött | 2008-10-05 12:30 | |
![]() | Saknar bild på dig Mouche:=).... | |
| Mouche - Administratör | 2008-10-05 12:31 | |
![]() | Var glad att du slipper se mig istället. Mouche | |
| IQ-0 - Ej medlem längre | 2008-10-05 12:36 | |
![]() | Till ODIN och andra BETAPET ADMINISTRATÖRER/VÄRDAR som läser i detta allmänna forum Min avsikt är inte att klaga på någon enskild person här utan jag ville med min första fråga försöka förstå varför profilbildsreglerna ändrats, till det negativa slaget enl. mig och som jag tycker är oförsvarbart och orättvist. Min första fråga löd: * Vad var grunden till att reglerna överhuvudtaget ändrades för profilbilderna? -> den frågan har jag fortfarande inte fått svar på...!? Sedan skrev ODIN att det endast är ett fåtal medlemmar här på betapet som är upprörda över detta Och då kommer min nästa fråga som jag inte heller ännu fått något sakligt svar på: *Hur vet Odin att det endast är ett FÅTAL som är upprörda över detta med ändring av profilbilderna? Skriver någon "ansvarig" på sajten så...så måste väl ändå han/hon ha underlag som bekräftar att det är så att referera till? Som aktiv medlem på betapet anser jag att jag (vi medlemmar) borde få veta på vilka grunder regler ändras, och då menar jag inte att jag ska ha rätt att bestämma och besluta, utan endast ta del av de fakta/beslut som alla medlemmar berörs av (bortsett från de som får ha sina ickeansikten-profilbilder kvar), som "ansvariga" på sajten beslutar om. Jag kanske ställer mina 2 frågor på fel ställe nu..? om så är fallet så vart skall jag då vända mig för att få sakliga svar på mina frågor? Jag kan väl inte behöva skriva ett personligt meddelande till alla ansvariga heller? PS: "icke ansvariga" dvs. vanliga medlemmar som tex. Bitte behöver inte göra sig besväret och svara på detta inlägg | |
| ANDERStG | 2008-10-05 12:44 | |
![]() | Hur gåtfullt suktande får man se ut och hur mycket halsöppning är tillåtet i bilden? Det är inte specificerat i reglerna. :D | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2008-10-05 12:46 | |
![]() | Alla användare på Betapet har rätt att vara anonyma, såväl spelvärdar som spelare. Det gäller lika för alla, utan undantag. Att vara spel/forumvärd är dessutom något man gör helt ideellt, för att man tycker det är givande att hjälpa till på siten och då anser jag att man själv måste få avgöra hur mycket man vill visa av sitt privata jag. Som spelvärd får man tyvärr ta otroligt mycket skit från spelare, vissa värdar är mer utsatta än andra, och därför har jag full förståelse för att många väljer att vara anonyma. Om man nu har svårt att känna respekt för värdar som väljer anonymitet, så kan man antingen omvärdera sina preferenser, och försöka förstå varför en värd vill vara anonym, eller så får man väl helt enkelt vända sig till någon av de värdar som man känner respekt för. Att kräva efter att alla spelvärdar ska träda fram i offentligheten är ett tämligen lönlöst projekt så länge sidan är gratis och spelvärdsskapet är ideellt. Båda punkterna är något som knappast kommer att ändras inom överskådlig framtid. | |
| vulcan | 2008-10-05 12:55 | |
![]() | Testa vetja Anders! Det kommer säkert att göra en och annan dam glad :-) | |
| Mouche - Administratör | 2008-10-05 12:59 | |
![]() | A) Reglerna ändrades pga den anledning som här förklaras av Monk: monk - Administratör 2006-08-12 18:45 Reglerna ändrades eftersom vi som skapat Betapet tycker att sajten blir roligare med att visa "senast inloggade". Och att då visa riktiga ansikten på medlemmarna och inte bilder på en tecknad gubbe eller t.ex. en katt. monk - Administratör 2007-06-15 15:32 Vi försöker i den mån det är möjligt att ta in synpunkter och göra Betapet till en så bra webbplats som möjligt. Det man märker efter att ha drivit Betapet några år är att det är samma frågor som kommer hela tiden, t.ex. "varför finns det inte ett spelrum bara för hets?", "varför måste jag ladda upp en ansiktsbild?". Vi har tyvärr inte tid att svara på alla sådana mail som skickas till oss, även om vi skulle vilja. Men dessa frågor diskuteras även i forumet där jag och odin ofta varit med i debatterna. När det gäller reglerna för personliga bilder har vi tagit ett beslut om att det är ansiktsbilder som gäller. Detta beror dels på upphovsrättsliga skäl men framförallt på att vi anser att det förbättrar communitykänslan. Eftersom vi tagit detta beslutet finns det ingen anledning att t.ex. ha en omröstning. Man kan även ställa sig frågan om Betapet skulle bli en bättre sajt om den hela tiden skulle ändras utefter resultat från webbomröstningar? Jag tror faktiskt inte det... Tråden finns att läsa i sin helhet här: www.betapet.se/forum...e= -0#96687 ……………… B) Att man vet att det endast är ett fåtal som är missnöjda ser man väldigt lätt genom antalet klagomål som kommer in, detta i förhållande till antal aktiva spelare. …………….. Som synes har det redan sedan länge informerats om regeländringarna. Det finns också en mängd trådar där saken om varför vissa får ha kvar sina gamla, nu icke godkända bilder, tas upp. (De bilderna visas dock inte på startsidan.) Mouche | |
| ANDERStG | 2008-10-05 13:03 | |
![]() | Ja, jag får väl fixa ett mysfoto och lägga ett ansikte på mina inlägg. Men inte idag, jag orkar inte raka mig. :) | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-05 13:08 | |
![]() | Hmm kom precis på en sak som skulle gälla bilderna och det är de inte ska vara möjliga att kopiera ,, Detta då det nu och då finns sånna som registrerar sig med någon annans bild,, detta vore en klar förbättring Bitte | |