Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 4 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 722 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-05 19:43 | |
![]() | Allt går med lite vaselin. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-05 19:45 | |
![]() | Det är bra att folk undrar. Dåligt att inte få svar dock. Roligast är de som försvarar sig in till döden utan att ens blivit tilltalade. | |
| Tufflan | 2009-05-05 19:46 | |
![]() | Tja ONIB, vi gör det vi anser är bäst för majoriteten av medlemmarna över tid, och jag personligen tror inte det är bra för varken siten eller medlemmarna att vi börjar meddela "fuskdommar" åt andra än den det gäller. Shit, vi kan ju ha fel vid första anblick, vad gör man då när x antal andra medlemmar har skärmdump på att nån värd har sagt att den eller den medlemmen är fuskare, och så visar det sig att vi hade fel av en eller annan anledning. Det finns viktigare saker att starta krig över än så faktiskt, och du får nog leva i ovisshet om vad som blev sagt runt din anmälan. | |
| MatsJoel | 2009-05-05 19:47 | |
![]() | ONIB, om jag ska vara seriös ett tag så kan jag säga att det finns i princip ingen poäng med att hålla efter "fuskare" på betapet. Om man använder sig av fuskprogram konsekvent så avspeglas det i ratingen dvs om du väljer att möta någon med XXYY i rating så kommer den spela som en XXYY-ratad oavsett om det beror på ett program eller den egna spelstyrkan. Om man åker på torsk mot någon som fuskar bara mot en själv så är ju ratingen självjusterande iallafall. Dvs ett stort ratingtapp innebär att du får lite mer i rating i alla efterföljande matcher än du fått om du inte åkt på raset och inom en handfull matcher är du uppe där du hör hemma igen. | |
| ALFASUD | 2009-05-05 19:49 | |
![]() | Det känns mest som gammal skåpmat, det var väl efter dessa "debatter" som klausulen om att man inte skall få anklaga sina motspelare för fusk hur som helst. Oavsett vilket så har jag svårt att se hur en övervakare skulle kunna stänga av någon p g a fusk med det ytterst tunna underlag som du har presenterat här. I själva verket så är det väldigt svårt att styrka att någon fuskar, däremot så är det tämligen lätt att styrka att någon anklagar folk för fusk. | |
| ALFASUD | 2009-05-05 19:51 | |
![]() | det föll bort ett kom till, efter första stycket. | |
| ALFASUD | 2009-05-05 19:52 | |
![]() | För övrigt så håller jag med MatsJoel, släpp det fritt. Jag tror ändå att folk i så fall ganska snart tröttnar på att använda anagramprogram. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2009-05-05 19:52 | |
![]() | Enda sättet att kontrollera om någon fuskar är att ha en webbkamera på spelarens skärm som gör att vi kan kontrollera det. Ämnet i sig är slutdiskuterat och främjar nog bara mer fusk än att stoppa det i och med denna tråd. | |
| Päronmüsli | 2009-05-05 20:05 | |
![]() | Öhh? hur fuskar man? ;-0 | |
| mortischia | 2009-05-05 20:08 | |
![]() | det finns ju faktiskt till och med sådana spelare som jag som är födda på 50 talet o för oss är dom här orden som obsklass o armangac välbeknta vi har helt enkelt ett annat språkbrukxna barn som iblaand frågar vad jag menar med det eller det ordet. Du kanske spelade mot en senior:-). Tycker i alla fall det är kul att spela Betapet o fuskarna (om dom finns)försvinner nog av sig själva för vem tycker det är kul att vinna på det viset. Inte jag i alla fall | |
| Nemi | 2009-05-05 20:08 | |
![]() | ONIB: Jag repeterar lite av det Tufflan redan sagt: Betapet administreras och sköts helt frivilligt och oavlönat av personer som gör det bara för att vi brinner för betapet, både administratörer och spelvärdar. Detta innebär att vi inte alltid har en supersnabb suport men vi gör så gott vi kan och försöker alltid förbättra oss. Vi läser alla mail och vidtar åtgärder men vi tar sällan och redogör för anmälaren vad som senare händer i just det fallet. Vi brukar svara anmälaren/tipsaren och säga att vi ska ta tag i fallet och efter det brukar dialogen vara avslutad eftersom vad som sker mellan spelvärdar/admins och den utpekade spelaren har ingen annan person med att göra. Vad gäller fusk så har vi erfarenhet att se/utreda om en person är en trolig fuskare eller ej och vi utgår ofta från en anmälan/misstanke från en annan medlem men vi diskuterar inte vad som sägs mellan den ifrågasatta och oss spelvärdar. Detta har vi sagt många många gånger men det tål att upprepas och jag hoppas våra svar kan mildra din irritation, att du kan förstå att vi inte är några lata slashasar som dissar mail och struntar i att administrera sajten. | |
| mortischia | 2009-05-05 20:09 | |
![]() | mina vuxna barn skulle det ju stå...ja jag skyller tastaturet jag | |
| Tufflan | 2009-05-05 20:20 | |
![]() | Vi anser att TS har fått svar på sina funderingar, och avslutar tråden! | |
| Mouche - Administratör | 2009-05-05 20:29 | |
![]() | Jag tar mig friheten att sätta in mitt inlägg efter det att Tufflan stängt tråden. Den kommer att stängas igen omedelbart efter mitt inlägg. ............. Okey. Då kör vi den uppriktiga om än brutala sanningen: Vissa personer anser att det -alltid- är fusk om motspelare lägger ord de själva inte förstår. Får de dessutom smisk i en sådan match så blir det ett herrans levande om saken. TS har fått mail från mig där jag klart och tydligt talar om att jag bett kollegor att ta sig en titt på de personer (pluralis alltså!) som blivit anmälda av TS. Eftersom inget hänt med de utpekade personerna ifråga så HAR alltså saken från vår sida ansetts som icke troligt fusk och därmed är saken från vår sida ur världen. Sist och syvende så är det så att vi mycket, mycket hellre friar än fäller folk från anklagelser om fusk. Att som "anmälare" ens tro att vi skulle lämna ut andra spelare genom att babbla om vilka åtgärder vi eventuellt har/tänker vidtaga är att missta sig ordentligt! En anmälan lämnas in, vi bedömer sannolikheten genom att använda oss av mycket duktiga och rutinerade bedömare och därmed är det hela avgjort. Detta är definitivt inga ord som jag personligen anser som ”svåra” för övrigt: ”tekula, runt, eocen , bistå, spillo och ryggont” Mouche | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5