Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 596 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| catta65 | 2010-02-08 14:49 | |
![]() | Helt rätt, det är ju det som är hela tjusningen med it-musen. Det är det som gör att jag faktiskt ännu är kvar på betapet, för efter att ha upptäckt it-rummet så vill jag inte vara i något annat rum.....Hoppas så på att ni kan fixa det rent tekniska, och allt ska ju gå att lösa eller? | |
| justforfun | 2010-02-10 19:28 | |
![]() | Vi har blivit väldigt bortskämda med extrapoäng i IT-Musen! Även om denna fördel slopas - vilket jag innerligt hoppas inte sker - så har ju IT-ordlistan i kombination med SAOL ändå sina fördelar. Otaliga hakningsmöjligheter t ex, där "besvärliga" konsonanter kommer till användning: RG, LF, DL, HD, OC, FC och FX. Jag kan alltså lägga ut mitt XEON mot F:et i ett redan utlagt CHEF. Man måste alltså inte byta ett brickställ med bara konsonanter utan här finns möjlighet att kombinera dem på olika finurliga sätt. | |
| Dalkullan | 2010-02-11 10:33 | |
![]() | Jo men varför ha kvar en hel it-ordlista för att man ska kunna lägga besvärliga hakningar, vilket inte sker så ofta. Resten av matchen kommer ju att spelas som vanligt. Dvs, man kommer att försöka rulla eller lägga ut YZÅÄÖ etc. där de ger mest poäng. | |
| Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-02-11 10:34 | |
![]() | I skrivande stund är det 2 st i musen, och så brukar det se ut. trots att så himla många talar sig varma om det spelrummet.. | |
| Annaso | 2010-02-11 10:46 | |
![]() | Behåll musen! Även om det inte är fullt alla gånger, så finns valmöjligheten att variera lite och det är kul:).. | |
| Femme_Fatale | 2010-02-11 16:01 | |
![]() | Baphomet: När det gäller de andra spelrummen så finns det många som är inloggade där under stora delar av dagen utan att för den skull spela hela tiden. Skulle jag göra detsamma i Musen så skulle folk undra varför inte jag vill spela. Jag spelar ett antal matcher om dagen och loggar in för det och ut när jag är klar. Spelar det personligen någon roll för dig Baphomet om Musen är kvar? Har du problem med att få plats i de andra spelrummen? Bara för att jag inte spelar i det andra rummen är jag inte i forumet och trycker på att de ska stängas. | |
| Elvisp Resly | 2010-02-11 16:27 | |
![]() | Så länge det blir ett renodlat klassikerrum så kan man hålla på med vilka obskyriteter som helst i de andra, tycker jag! c”,) | |
| Lussekofta | 2010-02-11 17:07 | |
![]() | Nej, musen får inte försvinna, den är ju bäst! Saknar mer nyanserade ord att skriva här, men utan att vara något IT-nörd så är den klart roligast att spela! | |
| Sporten4 | 2010-02-11 17:16 | |
![]() | Varför är Musen så rolig att spela? För att Ni får mycket poäng? För att Ni får ha en exklusiv topplista för ett fåtal, vilken det är enkel att bli högt placerad på? Ett begränsat antal spelare där man känner de flesta är ju ett plus iofs. Jag har tidigare varit etta i Musen men insåg att detta förstörde min spelförmåga i "riktig" Scrabble, så jag vet vad jag pratar om. Jag tycker Ni skall satsa på att bli bra på vanliga bräden istället och försöka placera Er bra där. Det är en bättre utmaning. Låt odin jobba med något vettigare som gynnar flertalet istället. | |
| Femme_Fatale | 2010-02-11 17:40 | |
![]() | Jag har spelat ett antal vanliga Betapetmatcher innan jag började spela i Musen, men tröttnat så jag vet också vad jag talar om. Stämningen inne i spelrummet Musen är betydligt bättre än i de andra rummen, åtminstonde som det var innan Musen kom. Kan inte uttala mig om dagsläget men eftersom man läser en del i forumen så verkar det vara mycket trevligare i Musen nu också. Jag tycker att du har helt fel Sporten4, jag tycker att fler ska prova på IT-rummet. Låt Odin & de andra själva avgöra var de vill lägga sin kraft någonstans, det tror jag att de gör oavsett. | |
| Dalkullan | 2010-02-11 17:56 | |
![]() | Sporten4 , märkligt att du legat etta Musens topplista när du enligt statistiken aldrig spelat någon match där. Möjligtvis att du legat etta där innan man fick egen statistik och då har du ju jobbat ihop poängen från det vanliga Betapet. Det vore ju ungefär som om den som leder vanliga topplistan nu skulle gå över och spela en match i it-rummet och i o m sina höga rating hamna överst i Musens topplista. Jag förstår inte varför du ens nämnde det, det tillför ju inget till ditt argument. Självbryr jag mig mycket mindre om topplistan än om att få spela it-ord då det är mycket roligare. Om det hängde på att Musen fick vara kvar ifall de tog bort Musens egen topplista så vore det viktigare att ha Musen kvar än topplistan. Jag tror knappast att målet i Musen är att hamna överst på topplistan för då skulle betydligt fler spela där av det ändåmålet. Har vid ett fåtal tillfällen gått in i vanligt spel när Musen varit tom men det blir alltid bara en match för sedan har man tröttnat. | |
| Sporten4 | 2010-02-11 18:01 | |
![]() | Som du säkert märker är Sporten4 ett nytt konto, jag har flera. | |
| Dalkullan | 2010-02-11 18:08 | |
![]() | Och? | |
| pacc | 2010-03-12 11:18 | |
![]() | Behåll musen men minska antalet 'chansningar' till ett lägg per omgång :) | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-03-13 23:15 | |
![]() | Ta bort den! Är ju sällan mer än max 10 spelare i det rummet!! | |
| blue_moon | 2010-03-14 00:03 | |
![]() | Ett drygt 40-tal medlemmar spelar i Musen så gott som dagligen, andra lite mer sporadiskt. | |
| bj-olle | 2010-03-14 20:42 | |
![]() | nu blev jag så nyfiken så att jag tittade på en match i Musen, men jag blev bara rädd. fosterställning-i-duschen -rädd alltså. It-listan får ni ha för er själva, i It-sherwoodskogen. är det underhållet av den som är problemet? | |
| blue_moon | 2010-03-14 22:57 | |
![]() | Vi var alla barn i början när Dator-Musen öppnades sommaren 2007. Det blev lite av trial-and-error för de flesta som inte behärskade IT-terminologin. Men vi lärde oss efterhand - övning ger som bekant färdighet - och nu är vi en trogen skara entusiaster som besöker IT-Musen dagligen. Om fler hade anslutit redan i starten för snart tre år sen hade de inte som du, bj-olle behövt bli avskräckta när de vågar sig in för att kolla. Fortsätt spionera på andras matcher och träna solo däremellan. Har du bara intresse av att lära dig så kommer du att upptäcka hur kul det är, roligare ju mer man kan. Nästan dagligen hittar jag nya ord, eller gamla välkända ord som jag inte visste tillhör IT-vokabulären. Spela orankat till en början om du är rädd om din rating! | |
| blue_moon | 2010-03-14 23:41 | |
![]() | Vill tillägga, att ibland får jag känslan av att vilka kombinationer som helst fungerar. Det är bara att sätta ihop och chansa - två gånger, för på den tredje måste man lägga rätt. Trial and error! | |
| blue_moon | 2010-03-16 02:24 | |
![]() | Dödmetallörn 2010-02-02 12:13 "Musen är det enda rum där man kan slänga ihop tre konsonanter helt på måfå och få 25 poäng extra". Kunde inte sägas bättre. | |