Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 20 030 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-07-16 19:28 | |
![]() | "- Det är INTE tillåtet att använda hjälpmedel i form av ordsökningsprogram eller ordlistor under pågående spel! " Men innebär det att ordlistor och ordsökningsprogram som tex google är fuskprogram i sig och inte får länkas till. FRANK har en alldelse utmärkt anagramsökningsfunktion. I SAOL så hittar du alla ord som får användas och den här länken www.betapet.se/forum...#l astreply är väl fuskmedel å det grövsta. Alltså vad skiljer ett träningsprogram från ett fuskprogram? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-16 19:30 | |
![]() | Det är lite en fråga om syfte. Ungefär som skillnaden mellan Google och TPB i laglighet. | |
| y not | 2008-07-16 19:30 | |
![]() | oj råkade looplänka, den här menade jag givetvis www.scrabbleforbunde...;I temid=41 | |
| y not | 2008-07-16 19:31 | |
![]() | jo illi, och hur vwet man syftet av användingen av den länk jag länkade till precis? och TPB är väl laglig? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-16 19:32 | |
![]() | Ja precis, det var lite av min poäng. Det är alltid upp till storebror att tolka och ta i med hårdhandskarna där lagen inte är tillräcklig. Och lagen kommer aldrig att bli tillräcklig, om man inte skriver oändligt många sidor fulla med tolkningar. | |
| y not | 2008-07-16 19:35 | |
![]() | och att göra SAOL och FRANK olagliga bara för att man kan använde dem i fusk är ju knepigt. Datorn kanske också skulle olagligförklaras i sammanhanget. | |
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-07-16 20:16 | |
![]() | I min senaste match avslutade motspelaren med "tfm Frank" för att sen bara försvinna. Är ganska trist att bli anklagad bara för att man vinner matchen :( | |
| larsnilsson | 2008-07-16 20:30 | |
![]() | De som har 1000 matcher och 600 rullningar fuskar. Normalt förhållande borde vara 1000 matcher 100 rullningar | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-16 20:35 | |
![]() | Haha. Jag tippar nog snarare på 1000:300, åtminstone. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-16 20:36 | |
![]() | För min del är det inte långt ifrån: 1000:235 | |
| noRnoS | 2008-07-16 20:49 | |
![]() | larsnilsson, så enkelt går det inte att se fusk som att räkna antal rull. De bästa IRL spelarna ligger på rullsnitt över en per match. Istället skall man titta på vilka ord som rullas, om det frekvent finns med ord som är skitsvåra (sök på nätet för att kolla ordens förekomst) så ökar sannolikheten för något fuffens. Personen skall rulla ofta också. Enstaka svåra ord kan man om man spelar mycket. (Vi som har över 10000 matcher har lärt oss en del under tiden.) Ibland brukar jag spionera på spelare för att se vilka ord de lägger och hur de spelar. Genom att göra det vet jag ganska snart om det är rent spel eller ej. Idag finns det en handfull spelare på 100 i topp som inte borde vara där. | |
| krutmarie | 2008-07-16 21:09 | |
![]() | knevertism, är det mig du menar som är helt dum i huvet eller? | |
| krutmarie | 2008-07-16 21:18 | |
![]() | y not och illiterate: bara för att ni är data- eller programexperter (eller vad en en kallar datanördar, förlåt) så är det inte alla vi som läser här som vet vad FRANK, TPB och "råkade lopplänka" betyder. Kan ni inte skriva på vanlig svenska så även vi vanliga nördar förstår vad ni menar? Inte elakt menat alls, men ni kan väl antagligen det språket så bra och jag vet iaf inte ett skit om vad det betyder. Vore ju kul att förstår inläggen. | |
| Pococurante | 2008-07-16 21:28 | |
![]() | krutmarie: Frank = Ett program utvecklat av Gunnar Andersson som är ett träningsredskap för de som spelar scrabble. Finns att ladda ner gratis från internet. TPB = thepiratebay.org (antar jag), en torrent-tracker där du kan ladda ner olika saker ifrån | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-16 21:44 | |
![]() | Det stämmer bra :) | |
| Måns_E | 2008-07-16 22:03 | |
![]() | Rulla i snitt var tionde match om man har spelat över 1000 matcher tycker jag låter lite. För IRL-spelare i tävlingssammanhang så verkar rullsnittet ligga runt sex rullar per tio matcher. En del av oss rullar mer än så. Likaså kommer det ut rätt så mycket underliga rullningar IRL, det vore rent av konstigt om det inte skulle komma ut fler konstiga rull här på Beta när man dessutom har tre försök. | |
| krutmarie | 2008-07-16 22:15 | |
![]() | Pococurante, tack för en bra förklaring, en som vi "vanliga" spelare, inte så proffsiga, förstår. Ha en bra kväll! :-) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-16 23:34 | |
![]() | Måns_E, jag tycker det låter normalt. Jag har 300 rullningar på 2350 matcher. Blir väl 128 på 1000, eller en rull var åttonde match? | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-07-17 00:42 | |
![]() | Jag har 121 rullningar på 127 tävlingsmatcher irl. Då måste jag väl tokfuska då? och nej krutmarie jag menade inte dig. Lär dig läsa. | |
| SweetieseN | 2008-07-17 00:46 | |
![]() | Spelade nyss mot en som la konstiga ord. Jag frågade vad ett av orden betydde och han svarade: jag vet inte, jag memorerar alla ord från tidigare matcher...lol...önskar att jag hade ett sånt minne...kommer knappt ihåg telefonnumret hem ju. | |