Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 655 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vintage | 2008-10-05 13:18 | |
![]() | "monk - Administratör 2006-08-12 18:45 Reglerna ändrades eftersom vi som skapat Betapet tycker att sajten blir roligare med att visa "senast inloggade". Och att då visa riktiga ansikten på medlemmarna och inte bilder på en tecknad gubbe eller t.ex. en katt." men jösses... senast inloggade, känns som en helt onödig funktion. och att detta skulle vara den största anledningen till att man inte får ha djur eller annat som avatar tycker jag låter knäppt. men det e ju vad jag tycker. jag som tycker det är roligare om man får ha personliga självvalda bilder istället för en stel passbild. dessutom känns det som reglerna för hur bilderna ska se ut skiftar kraftigt från medlem till medlem och mellan de som godkänner dem. vissa medlemmar har kraftigt retuscherade bilder där man knappt ser halva ansiktet (ja, nyupplagda) medan andras refuseras bara bilden råkar vara lite sne eller annat. MYCKET underligt! om man nu MÅSTE ha en bild på sig själv, måste den vara så himla strikt och seriös? vad spelar det för roll om bilden e lite sne eller om man gör en rolig min? trist tycker jag. | |
| ANDERStG | 2008-10-05 13:18 | |
![]() | Det är nära på omöjligt att åstadkomma. Om någon ändrar förgen på en endaste bildpunkt så är det inte längre samma bild och en exakt sökning hittar inte kopian. Ungefärliga sökningar i samspel med en administratör kunde kanske fungera men troligen inte om nån verkligen vill försöka registrera någon annans bild. | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-05 13:51 | |
![]() | Men bilden ska INTE vara klickbar för kopiering ,, det måste väl gå att få till eller har jag fel Bitte | |
| ANDERStG | 2008-10-05 14:05 | |
![]() | Troligen men jag tror inte det går att stoppa att någon tar en skärmdump och får bilden på det viset. | |
| odin - Administratör | 2008-10-05 14:16 | |
![]() | Vi har förklarat detta i trådar förut. Därav förklarar jag mig inte igen. Nöjer ni ej er med detta svar så kan jag inte göra så mycket åt det och ni får helt enkelt fortsätta vara missnöjda i frågan. | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-05 14:18 | |
![]() | jag är inte missnöjd ställde bara en fråga =)) Bitte | |
| odin - Administratör | 2008-10-05 14:18 | |
![]() | Bitte, menade inte din fråga utan snarare trådstartaren och IQ-0 | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-05 15:39 | |
![]() | Aha ,, föstod det då jag skrivt och svarat men då var det ju försent =)) Bitte | |
| Sotfinger | 2008-10-05 15:45 | |
![]() | Den som retar sig på ting som är små Är väl inte större än så. Alf Henriksson | |
| Zefyrinus | 2013-04-05 19:02 | |
![]() | Jag tycker det är rätt luddigt motiverat varför bara ansiktsbilder är tillåtna (dessutom med strikta regler för hur den bilden ska vara). Känns lite som att det egentliga syftet är att utveckla sajten mera åt dejtingsajthållet. Jaja... :/ Sen finns det ju en stor nackdel, och det är att typ över hälften av alla i forumet har standardbilden, och då blir det svårt att lära känna igen folk. Och så blir det svårt att hitta ett visst inlägg av nån när man scrollar tillbaks och letar efter det. (Okej, det här var ju en extremt gammal tråd. Jag ville bara framföra mina synpunkter. Jag kan inte se att nån nämnt det här problemet med forumet när alla har standardbild.) | |
| Tjattefackap | 2013-04-05 19:21 | |
![]() | Min bild är 40 år gammal men jag kan inte byta för jag lyckas ducka för kameran varje gång nån sneaky jävel försöker sno min själ. Så de enda bilderna jag har som är up to date är tagna i skumma vinklar. Vad är mest missvisande? Och btw, hur tar man bort bilden utan att ersätta den med en ny? | |
| boffertomte | 2013-04-05 19:53 | |
![]() | Jag tycker att det är lite roligare om man får ha andra bilder än ansikts-. Själv vill jag inte sitta här och visa upp mitt nylle i all dess ovedersägliga prakt. Man kan ju förvisso låna en bild på sin morbror eller bekant och ladda upp den, men det känns ju inte som att det är riktigt meningen med ansiktstvånget. F ö älskar jag huvudinläggets fråga "Är det rättvisa?". Som om detta är en fråga av ungefär samma dignitet som barnfattigdom gästarbetare som utnyttjas av skogsbolag. Kan inte låta bli att undra hur livet farit fram med TS och hennes välutvecklade rättspatos under de år som gått sedan tråden startades. | |
| klarlack - Ej medlem längre | 2013-04-11 08:07 | |
![]() | Tokerier. Får jag verkligen inte lägga upp en bild på mig där jag bär solglasögon. Strider det mot reglerna? Jag skrattar ihjäl mig! | |
| rockstop - Ej medlem längre | 2013-04-12 08:21 | |
![]() | Sjuta tjafsa. Det finns inte fejkade bilder på betapet!! www.betapet.se/user/...ri d=615121 | |
| mz_lzrd | 2013-04-12 08:29 | |
![]() | Att jag i den tråd som nu är låst gjorde narr av ansiktstvånget betydde inte att jag inte är glad och tacksam över att beta finns. Om man får vara kritisk till vissa delar av en verksamhet så brukar det betyda att man gillar stället MER, inte mindre. Jfr arbetsplatser, skolor, samhällen, länder. | |