Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 296

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rivkräm - Ej medlem längre2012-03-06 10:12
Antal inlägg: 166

Blev också lite ställd till det nya brädet. En stor skillnad är ju att jag låg runt 360p i snitt på gamla klassiska och nu har det stigit med kanske 80p.. 16 gråa rutor fick jag det till, wow! Hade Y och någon mer halvbra bokstav och kunde inleda med - tror det var 72p efter det att motspelaen lagt. Så enligt mig - inte alls likt ett klassiskt bräde. Men jag kör på, lika för alla!

carmen12012-03-06 10:42
Antal inlägg: 1

Det som är dåligt är väl att man inte går ut o beskriver vad som ska hända i förväg, fattar inte denna mörkning, är vi i ryssland eller??

Träsmak2012-03-06 10:52
Antal inlägg: 882

Man borde ha bytt namn på "klassisk" till "standard". Det är liksom inte klassiskt längre.

Sen håller jag med om att man kan berätta om förändringar i förväg. Inte för att det har nån annan betydelse än att medlemmarna känner som om de på något sätt är delaktiga och att det skulle kännas som om de pysslar med sajten bryr sig mer om medlemmarna, men ändå.

Mandelbrot - Ej medlem längre2012-03-06 11:07
Antal inlägg: 143

Jag vill ändå tacka alla Betapet-administratörer; ni har verkligen förgyllt tillvaron för mig under många år! Nu är det tydligen slut med det och saknaden är stor.

Palini2012-03-06 11:25
Antal inlägg: 1381

Tja, vad ska man säga. Av vissa kommentarer här inne så kan man lugnt säga att Betapet berör. Man kan nästan tro att jorden har gått under eller nåt.

Folk är verkligen rädda för förändring. Det är som i livet i övrigt. Anpassa dig eller dö ut som en gammal dinosaurie.

Så länge inte spelbrädet eller fördelningen av bokstäverna känns orättvis på nåt sätt så ser jag ändå inte problemet. Visst, det blir annorlunda men ändå same, same. De enda som kan störas är väl de som använder Betapet för att fila formen inför IRL-spel. Typ elitspelare i SM i Scrabble.

Vad sägs om ett spelbräde helt utan bonusrutor?

Pocaloca2012-03-06 11:56
Antal inlägg: 2156

Betapet är bäst i alla fall =))

Pocaloca2012-03-06 11:59

hahahahaha...jag är skiiitkass på det nya brädet....SUPERKASS!!!!

Mouche - Administratör2012-03-06 12:15
Antal inlägg: 24193

Jag håller med Pocaloca i hennes första inlägg här ova...som vanligt =)

Visst är det tråkigt att en förändring av spelbrädet skett men precis som Monk förklarat så var det av nödvändighet.

För oss glada amatörspelare så spelar det mindre roll att planen ändrats men jag har full förståelse för att IRL-spelare känner sig ledsna och besvikna.

Att däremot börja att gny om grejor som "är vi i Ryssland kanske?" och då till på köpet under ett nyskapat nick, är såväl fegt som lågt och något som visar betydligt mer om just den personen än om Betapet.

Mouche

allida2012-03-06 12:36
Antal inlägg: 296

Ja herr Larsson visste väl inte vad som komma skulle när han kom med denna fria ordsspelssajt...
All heder åt honom för att vi ändå kan ha kul och även i mobilform tack vare H m fl.
:-):-):-)

fåtölj2012-03-06 14:46
Antal inlägg: 12

Man får akta sig för att börja spelet,då är det nästan kört från början :(

fåtölj2012-03-06 14:53
Antal inlägg: 12

Skulle man kunna ha några färre 3x rutor?

Monamie862012-03-06 15:14
Antal inlägg: 35

klassiska brädet är ju skittråkigt ändå så :P man får ju aldrig nå höga poäng där... :p

Mandelbrot - Ej medlem längre2012-03-06 16:48
Antal inlägg: 143

Någon på scrabbleförbundets diskussionsforum skrev så här:

"Jag föreslår att Betapet inför en "anpassad spelplan", där spelaren som skapar spelet själv kan bestämma hur bonusrutorna ska ligga, gärna med möjlighet att spara spelplanen till kommande matcher. På så sätt kan man förmodligen kringgå upphovsrättsfrågan och ändå i praktiken ha kvar den gamla spelplanen."

Måns_E2012-03-06 16:56
Antal inlägg: 12028

Jag tycker att det är tråkigt att det inte går att spela på scrabblebräde, med scrabblebrickuppsättning längre, det kommer förmodligen leda till att jag slutar att spela på Betapet.

Ni som inte tycker att det spelar så stor roll, kul för er, men det handlar inte bara om bakåtsträvande, utan för många så handlar(/handlade) Betapet till stor utsträckning om att träna sig på att spela Scrabble, och det kan man inte göra längre.

Det känns också tråkigt att Betapet inte i klartext kan tala om varför. Jag förstår om skaparna av Betapet inte vill ta strid med Matell och co om det är det frågan handlar om, men det hade i så fall varit bättre att berätta det, än att säga: Från och med nu så är det så här, vi berättar inte varför och diskuterar inte saken ö h t.

Som tävlingsspelare i Scrabble, och som engagerad i förbundet så hoppas jag att vi kommer att hitta en ny sajt att spela svenskt Scrabble på via nätet.

Jag misstänker att det inte är Odin och Monk som man skall vara arg på, men lite mer information hade inte skadat.

Strongman100 - Ej medlem längre2012-03-06 17:34

Adjö Betapet, spelar någon annanstans framöver. RIP

Pocaloca2012-03-06 17:46

Betapet blir kvar här....behövs inget R.I.P. =)

Träsmak2012-03-06 17:46

Själv bryr jag mig rätt lite om hur brädena ser ut. Men jag håller fast vid det jag sa tidigare: "Man borde ha bytt namn på "klassisk" till "standard". Det är liksom inte klassiskt längre."

Tänkte också på statistiken, att det är bättre att se det här som ett nytt bräde och se det gamla som dött och inte förändrat. Det är dumt att blanda ihop statistiken med det gamla brädets eftersom poängen blir annorlunda.

Har ingen tänkt på det här?

lajsilajs2012-03-06 18:06
Antal inlägg: 4

Träsmak - Monk skrev såhär i denna tråd igår:

"Förmodligen kommer namnet ändras från Klassisk till Standard."

Träsmak2012-03-06 18:08

Bra.

klustret - Ej medlem längre2012-03-06 18:46

Riktigt tråkiga nyheter!

Jag hade, efter tidigare frispråkighet i forumet, lovat Mouche att aldrig skriva något här, och nu när jag uppenbarligen gör det får jag lov att mitt ansvar och avsluta mitt konto.

Det enda som är kul i kråksången är att det går hand i hand med att jag endast är intresserad av att spela Betapet på det "riktiga" brädet.

För att döva abstinensen får det bli 100% Wordfeud!

Tack för trevliga matcher, hej då!

/K L U S T R E T

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?