Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 551 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hicka | 2008-04-22 13:30 | |
![]() | Läser här meningar som.. "jag tycker det är en grundregel för normal hyfs" "jag tycker det hör till god ton" osv. osv. Inse att ert tyckande inte är regler som andra ska följa. Den ni spelar mot, som inte hejar tycker ju helt klart annorlunda, eller hur?? Ni får helt enkelt respektera att inte alla tycker lika. Varför är ni så beroende av ett hej eller ett grattis?? Fundera över det istället. Blir ni förolämpade om sådant uteblir så kanske ni bör gå till botten med varför ni reagerar så istället. Det är bara ett spel på nätet. En del skriver nått, andra inte. Det får ni acceptera och respektera. Alla är inte lika och ert personliga tycke är inte regler som andra ska följa. | |
| FrayMan | 2008-04-23 00:17 | |
![]() | Hicka: Jag inser och accepterar att alla inte hälsar, jag anser bara att det är tusen gånger trevligare med ett litet "hej" än kompakt tystnad. Självklart är mitt tyckande inte några regler. Men jag kan inte överge mina personliga ideal bara för att alla inte har samma ideal som jag - jag måste tvärtom stå upp för dem! För vad händer när vi människor gör avkall på våra ideal? Moraliskt förfall, kaos, samhällsomstörtning - ja, det är bara förnamnet! Kram! :) | |
| Zickzacker | 2008-04-23 22:17 | |
![]() | Trodde det var ett skämt, disskuterar man om sådant här? Nu gör tydligen jag med det. Måste gå och leta reda på mitt liv...brb. | |
| y not | 2008-04-24 15:30 | |
![]() | fann du det? tfgr | |
| Zickzacker | 2008-04-24 17:54 | |
![]() | Nej uppenbaarligen inte.;) | |
| Ades | 2008-04-26 02:00 | |
![]() | eftersom jag sitter bakåtlutad i stolen.. så skriver jag nästan aldrig något.. eftersom jag inte når tangentbordet.. | |
| jfc | 2008-04-26 16:16 | |
![]() | Jag vet inte hur det är med er men jag hälsar först bara bara när det är jag som ska börja lägga ut. Hej. Det gör inget om andra inte hälsar först i början. Sen brukar man kunna känna av om det är en civilicerad person bakom. Då tackar jag för matchen kortfattat, tx eller nåt. Men inte först om jag vunnit. Var 100:e förlustmatch eller så lackar jag till på motståndaren...typ om det är en uppspeedad amfetaminjunkie och jag samtidigt förlorar :) | |
| ninni73a | 2008-04-27 20:52 | |
![]() | Jag tycker att alla som inte gillar att säga "hej" och "tack" kan spela på ordspel mot en robot. De bryr sig inte! :-) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-28 13:35 | |
![]() | Ställer mig bakom FrayMans inlägg helhjärtat. Vill också berätta att jag har en liten lista där jag skriver upp alla som jag tycker är trista/sura/otrevliga och inte vill spela mot igen. Jag brukar inte heller chatta under spel, mer än med dem jag blivit "bekant" med, men eftersom jag är fostrad till god sportsmannaanda så både hejar jag och tackar. När andra inte gör det blir jag snopen, och om de drar direkt medan jag håller på att skriva mitt "tack för matchen" så blir jag lite stött över att JAG inte fick chansen att tacka... då brukar jag göra det i mainchatten. Nåväl, lyckligtvis uppfattar jag det som att det bara går ungefär en latmask på tio trevliga så jag bryr mig faktiskt inte så mycket. Jag är här för att spela betapet men helst under trevliga omständigheter. Och nog tycker jag att ett "Hej", "Tjosan", "Hola compadre", "Tjenixen", "Morsning korsning" är så himla mycket trevligare än inget alls. Om sedan andra inte vill hälsa och tacka så är det upp till dem. Men jag vill inte spela med dem. | |
| MONANOM | 2008-04-29 06:43 | |
![]() | Jag är inte otrevlig! Det är bara så att jag ibland inte har ett tangentbord när jag spelar (5m ifrån), bara mus. Otrevlig är man när man skriver otrevligheter och förolämpningar i chatten. | |
| phcama | 2008-04-29 20:43 | |
![]() | Håller fullständigt med dig MONANOM. Jag är inne på Betapet för att spela, inte prata. Och vill man inte heja, så ska man inte behöva bli nerskitad för det. Jag är så trött på alla som säger att man är en tjurskalle för att man inte hejar. Tycker också att love_ya hade en bra ide. Fram för SNACKFRIA rum. | |
| jfc | 2008-04-30 03:05 | |
![]() | Det här gör mig arg: Holmqvist - Fabricius - Johan Andersson...i TRE Kroner. | |
| Pigghaj | 2008-04-30 19:41 | |
![]() | Jag tycker den här iskussionen är rätt kul. Det bråkas alltså på att vissa inte säger hej och tfm. Lite gulligt faktiskt. Vad det gäller spel på nätet är väl vanligt hyft rätt ovanligt, och folk som säger "hej" ännu mer ovanligt. I bästa fall är det helt tyst. Men normalfallet är ju hormonstinna fjortisar som skricker "f**cking cheater!!" om dom förlorar, eller typ "In your face m****cker!" när dom vinner:) Ja så var det iaf när jag var en sån fjortis (men jag skrek inte så mycket otrevligheter). Kanske är annorlunda nu.. men tycker i vilket fall stämningen här på Betapet är bland dom bästa jag sett på nätet iaf. Oavsett om man säger hej eller tfm så är 99% av dom som spelar väldigt trevliga och storsinta både när dom vinner och förlorar. | |
| Pigghaj | 2008-04-30 19:44 | |
![]() | Bah, varför kan man inte editera inlägg när man ser att man skrivit en massa typos.. tror ni fattade vad jag försökte säga iaf dock:) | |
| Brolin - Ej medlem längre | 2008-05-07 13:36 | |
![]() | Det är väl upp till var och en att hälsa/tacka eller ej. Personligen är det inget problem att skriva H-e-j. Det inne bär tre knapptryck för ordet, samt ett extra tryck på Enter. Oavsett om man gör det eller inte så skulle det ju vara lättast om alla drog åt samma håll. Tyvärr kommer denna fråga gäcka oss betapetare tills det införs en regel som kräver att det antingen måste hälsas/tackas eller att det föbjuds att göra det. De som av ren princip vägrar ägna några ynka knapptryck åt att vara lite trevlig åt sina med människor slipper det. Men då får man ju räkna med att folk blir stötta och kanske tillockmed irriterade. Nog sagt. Over 'N Out | |
| snorklan | 2008-05-09 15:05 | |
![]() | Brolin.. tre knapptryck för ett hej? Inte när man har Vista..:( | |
| pms | 2008-05-09 15:17 | |
![]() | ...att hälsa o säga tack tycker jag är en självklarhet....för.....o m vuxna inte kan säga dessa ord hur ska då barn som ska ta över efter oss lära sig det? | |
| bullfar | 2008-05-09 15:37 | |
![]() | Jag hälsar först om motståndaren har 1a draget.Drar jag först väntar jag tills jag lagt ut.Jag spelar bara hets,sparar tid på det viset. Om den 2a inte hälsar ,so what???Jag bryr mig inte. Efteråt skickar jag iväg några bokstäver,kan bli vad som helst.Typ-asfdsadf eller jkhhac. Så less på alla kombos av bokstäver.Motståndaren begriper nog ändå.Å inte väntar jag heller på nån form av kommentar,jag drar bara | |
| Zophia | 2008-05-09 16:28 | |
![]() | Tror inte att så många barn går in och lär sig saker i spelen på alfapet......... Man borde kunna stänga av chatfunktionen precis som man kunde på det gamla backgammon-spelet till Windows. Those were the days of glory. | |
| Suds McDuff | 2008-05-09 18:47 | |
![]() | Kan vi inte bara enas om att folk som inte hälsar eller tackar för matchen är svinpälsar, och avsluta den här diskussionen? | |