Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 702

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nulltj - Ej medlem längre2011-12-05 00:49
Antal inlägg: 14052

Båda två, men syftade i första hand på tufflan som president.

Resurrection - Ej medlem längre2011-12-05 00:57
Antal inlägg: 11463

*plockar fram högaffeln igen och tänder en fackla*

nulltj - Ej medlem längre2011-12-05 00:58
Antal inlägg: 14052

Det tycker jag verkligen att du borde få svar på. Och varför. Det var ju ett relevant och sakligt förslag, inte uppvigling.

crooked rain - Ej medlem längre2011-12-05 01:11
Antal inlägg: 6334

Personen som tog bort mitt andra konto (helt utan förklaring, fortfarande) blacklistade även min ip-adress, så jag kommer inte in på datorn. Kan ngn vara snäll och fixa det. Lite jobbigt att vara inne på mobilen. Och ja, jag har rensat cachen och startat om.

numsan2011-12-05 01:55
Antal inlägg: 6327

Dessutom var crooked rains förslag som togs bort otroligt bra, välformulerat, konstruktivt och verkligen inte anklagande mot någon utan snarare fullt av empati och vishet. Jag skulle gärna se det här. Tråden igen nu när hon är lovlig.

Resurrection - Ej medlem längre2011-12-05 01:58

kan någon pm:a mig det?

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-05 01:59
Antal inlägg: 31064

Till eder tjänst:

crooked-rain2011-12-04 23:26
Antal inlägg: 1

Håller med. Jag kan förstå att det kan kännas frustrerande att bli anklagad för maktmissbruk när man själv anser att man bara gör sitt jobb, men det är precis det som händer (överallt, inte bara på ett forum) när man lägger locket på och inte låter andra ifrågasätta ens beslut.

En tråd där det faktiskt ÄR tillåtet att diskutera värdars agerande skulle bryta den nedåt-spiral som accelererat något hysteriskt nu på sistone (medlemmar som stängs av > medlemmar som klagar/ställer frågor > medlemmar som stängs av, osv.). Det skulle också bespara värdar från att beskyllas från maktmissbruk eftersom de där skulle kunna redogöra för och motivera sina beslut. Win-win alltså.

Resurrection - Ej medlem längre2011-12-05 02:04

jag är inte säker på att det där med att diskutera värdarnas agerande löser fler problem än det skapar, men helt klar vore det bra om det redovisades bättre

Mindymoo2011-12-05 02:56
Antal inlägg: 1743

Förslaget "utsätta värdarna för kontinuerliga intelligens-/ personlighetstypstester " är dålig ironi.
Bry.

mergallfeber2011-12-05 06:54
Antal inlägg: 132

Har jag helt fel när jag säger att det varit på tapeten förut, alltså att forumvärdarna INTE skulle få moderera en tråd där de själva varit med och diskuterat?? Det var i och för sig säkert ett, eller två, år sen men jag är ganska säker på att det varit en diskussion om det!
Det är nog ett bra förslag, samt att värdarna faktiskt måste kunna stå ut med en hel del skit, eftersom diskussioner har en tendens att bli ganska intensiva just för att de inte hålls öga mot öga. Därmed inte sagt att man bara för det får bete sig hur som helst på forumet!

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-05 11:59

Man får den sortens ironi man förtjänar, fröken förnumstig.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-05 12:00

Nu har de alltså tagit bort mitt inlägg IGEN?

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-05 12:01

Men inte crooked rains, trots att hon tydligen blev ipbannad. Fint att ni är konsekventa.

LadySol - Ej medlem längre2011-12-05 13:27
Antal inlägg: 33199

Men vad är det som händer här egentligen? Förr kunde man komma in i forumen dras med i intressanta, roliga, spännande och trevliga diskussioner. Det fanns även andra diskussioner där man inte hade samma åsikt som TS eller andra diskussionsdeltagare, men det var också ok. Så länge man höll sig till sakfrågan gick det ändå att diskutera utan att det blev risk för lynchning.

På sistone har jag valt att inte vara på beta lika ofta. Inte enbart för att det är en sådan tråkig stämning här numera men det spelar stor roll i mitt val. Jag instämmer i att moderatorerna tar bort inlägg utan synbar anledning och att de är för snabba att stänga av medlemmar när dessa klagar, men jag tycker även att medlemmar synar minsta agerande av moderatorerna i sömmarna på ett sätt som tyvärr leder till vissa överreaktioner och en hätsk stämning. Min personliga åsikt angående detta är att vi alla behöver tagga ner och tänka igenom vad det är vi startat. Vill vi verkligen ha det så här?

Situationen som är nu är ohållbar.
Det finns många bra förslag till förändringar i den här tråden. Moderatorer som inte får moderera i diskussioner de själva deltar i, tydligare regler så att godtyckliga och obegripliga avstängningar inte sker, en tidsbestämd rotation på värdarna och att man får ha olika åsikter så länge det hålls till sakfrågan och inte blir personangrepp. Detta är något värdar och ägare bör lägga ner tid att fundera på och få till skott. Medlemmarna bör i sin tur ge dem rimlig tid att komma till skott med detta utan att uppröras om det orsakar lite strul och förvirring ett tag framöver. Tydliga regler bör däremot vara prio ett för att moderatorer inte ska kunna agera godtyckligt och utifrån sina egna känslor och att medlemmarna ska veta vad som gäller utan att det blir stormar av ifrågasättanden inför varje agerande av en moderator.

Vindrosen2011-12-05 14:42
Antal inlägg: 172

Bra formulerat, Lady!
Men: Det är inte ens fel att två träter, som ordspråket lyder.
Vi medlemmar bör också försöka behärska oss och inte provocera bara för att det är så j-la coolt. Vissa av oss är kitsliga och kritiserar allt som inte stämmer med den egna uppfattningen. Att ironisera över andra och vara hånfull kan upplevas som mobbing. Det måste vi tänka på.
Tror tyvärrr att inlägg i retartråden bidragit till den hätska stämningen på sistone. Trist, för den behövs som ventil åt vardagens frustrationer.

Delicious - Ej medlem längre2011-12-05 14:51
Antal inlägg: 11661

J-la Coolt? Snarare för att man blir så j-la irriterad.

Delicious - Ej medlem längre2011-12-05 14:57

Vi som vågar säga/skriva något negativt om beta blir antagligen trötta på att våra inlägg och konton blir raderade utan uppenbar anledning. Hur kan man få det till personangrepp mot en värd? Att ifrågasätta=personangrepp ? Nja.
Att man inte förstår att folk ser det som maktutövning tycker jag är helt verklighetsfrånvänt.

Delicious - Ej medlem längre2011-12-05 14:58

Och varför man ska ta detta på pm förstår jag inte öht då det är så många som berörs av det.

Injicera jul - Ej medlem längre2011-12-05 15:56
Antal inlägg: 361

Bråken är inte tilltalande för annonsörerna.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-05 19:39

Problematiken sin grund i oklara regler som ger utrymme för godtycklighet. Det i sin tur skapar frustration hos medlemmarna och vi söker då olika ventiler för att hantera det - det gör oss inte till medskyldiga. Vi detaljgranskar värdarnas beteende, ja, eftersom vi upplever att vi inte blir hörda när vi framför kritik och eftersom värdarnas beteende gått i fel riktning.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?