Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 296 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hetspelle | 2012-03-06 19:17 | |
![]() | Jag spelar bara slumpat. MEN nu kommer jag aldrig mer köpa ett brädspel igen ever!! Hoppas ni andra gör detsamma. Självklart är det innehavarna av de rättigheterna som är ansvariga och inte betapet. Rikta ilskan dit och köpbojkotta. Betapet vore bara dumma om de ändrade frivilligt de är nog väldigt måna om sina scrabbel spelare. | |
| Skogsblomman | 2012-03-06 19:24 | |
![]() | Enligt min bokhandlare har inte efterfrågan på Scrabbel-spelet varit så högt på många år, som det var nu före jul. Det borde Mattel Inc. tacka Betapet och Wordfeud för istället för att ställa till förtret. | |
| ANDERStG | 2012-03-06 19:24 | |
![]() | hetspelle: De har redan avlägsnat spelen ur butikerna som motdrag! :D | |
| ANDERStG | 2012-03-06 19:25 | |
![]() | Så här sa de från Mattel: www.youtube.com/watc...re =related | |
| lolinonek | 2012-03-06 22:08 | |
![]() | Detta var fruktansvärt............. ..... kommer aldrig vänja mig... Snyft!!! | |
| Ordnära | 2012-03-06 22:37 | |
![]() | Skogsblomman: Är du säker på att det var Scrabble-spel? I bokhandeln har jag bara sett Alfapet-spel. ANDERStG: Vad menar du med "avlägsnat ur butikerna som motdrag"? Butiken Spel i Focus säljer riktiga, svenska Scrabble-spel. Se deras hemsida: spelifocus.se/search...d= scrabble | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-03-06 22:44 | |
![]() | "ANDERStG: Vad menar du med "avlägsnat ur butikerna som motdrag"?" Den här medlemmen har en lite märklig "humor", har sett det förut. Nu hade han ju lagt nån länk också, som jag i och för sig inte orkat besöka. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2012-03-06 22:55 | |
![]() | Jag köpte ett Scrabble-spel idag (på en större butik i norra Sverige) åt en person som ville ha det. Känner mig inte heller riktigt upplagd för märkliga skämt i bekymmersamma situationer. Hejar på er duktiga datapersoner i förbundet. Scrabble betyder mycket för många i min närhet och vi är flera som inte vill köra på iphone. | |
| Rabiesgalen | 2012-03-06 23:02 | |
![]() | Sälj sajten Betapet till en målvakt. | |
| Rabiesgalen | 2012-03-06 23:02 | |
![]() | Eller snarare ge bort den. | |
| Rivkräm - Ej medlem längre | 2012-03-06 23:09 | |
![]() | Har aldrig spelat IRL men antar att det är det gamla klassiska standardbrädet man spelar på där? Om inte så spelar det ju ingen roll om klassiska tagits bort här?? Lika för alla och spelar man mycket kommer man ju snabbt undefund med det nya. Och smartingen som sa att han nu ska spela 100% wordfeud - brädet där??? | |
| Rivkräm - Ej medlem längre | 2012-03-06 23:09 | |
![]() | Eller jag har väl spelat alfapet någon gång men det är ju inte samma.. | |
| allida | 2012-03-06 23:33 | |
![]() | ANDERStG : vad är det för wf- liknande app du knopat till? Är den bra lr.... | |
| Peddape | 2012-03-06 23:45 | |
![]() | Stör mig på de som stör sig på att folk är besvikna. De duktigaste och mest nördiga spelarna kommer att försvinna, förmodligen ett flertal andra kategorier spelare. Det positiva är att man kommer få tid över till annat, men ack vad saknaden är stor. Tack för denna tid! Ciao. | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-03-06 23:58 | |
![]() | "De duktigaste och mest nördiga spelarna kommer att försvinna" Det har redan hänt. Har kollat ganska noga under kvällen vilka som spelat. Obs att jag inte räknar in mig själv i någon av kategorierna ovan. :) | |
| Träsmak | 2012-03-07 10:26 | |
![]() | Det nya brädet är bättre eftersom det inbjuder till öppnare spel och mera taktik. Förstår dock att personer som är insnöade i trist blockerartaktik är besvikna... Sen är Betapet fortfarande bra träning för scrabble, oavsett vad tjurskallarna säger. | |
| Verbum Lupus | 2012-03-07 10:39 | |
![]() | Eftersom uppsättningen brickor ändrats, värdet på ett flertal bokstäver ändrats och, framförallt, själva spelplanen ändrats så att det inte längre är det klassiska scrabble-brädet. Därmed är det knappast så många irl-spelare som delar Träsmaks uppfattning om att Betapet fortfarande skulle erbjuda träningsmöjligheter för tävlingsscrabble. Det är fråga om skilda spel. | |
| Verbum Lupus | 2012-03-07 10:41 | |
![]() | Sorry för kryptisk meningsuppbyggnad - saknar editknapp men man kanske kan räkna ut innebörden ändå.. | |
| spider_f | 2012-03-07 11:23 | |
![]() | Ett par undringar: Har uppsättningen av bokstäver också förändrats? Och varför väljer man att öka poängen på åtta bokstäver om jag räknat rätt (D,F,H,I,K,L,M,Ä), och minska på bara en bokstav (P:et)? | |
| Träsmak | 2012-03-07 11:50 | |
![]() | Verbum: Åsikterna är nog delade. Man kan fortfarande träna nya ord, ordbyggnad, hakningar och taktik med mera. Enligt min mening, utgör hur själva brädet ser ut faktiskt en rätt liten aspekt av spelet. Att träna med andra brädor, bygga upp en bredare taktik och bredare förståelse för spelet kan bara gynna klassiskt scrabble och IRL-spel. Dessutom erbjuder IRL en hel del taktiska fördelar och nackdelar som inget av Betapets bräden kan erbjuda. Så förbannat exakt lika IRL-spel var faktiskt inte det "klassiska" brädet. | |