Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 551

Forumkategorier

Användare Inlägg  
monk - Administratör2008-05-12 13:06
Antal inlägg: 2379

avataren: nej, men detta har övergått till att bli en lång diskussion som mer lämpar sig för snack än frågekategorin..

avataren - Ej medlem längre2008-05-12 13:07
Antal inlägg: 32

Ok Monk då fattar jag

jinx82008-05-12 13:10
Antal inlägg: 87

Jag tycker det var mest jobbigt med den person som började skriva en massa om sin skärpsamling. Vet inte om det var nåt skumt intresse eller en taktik. Hur som helst förlorade jag. Det var rejält distraherande.

sejmårr2008-05-13 03:41
Antal inlägg: 843

Oj oj oj!
Är skärpmannen igång igen? Jag är säker på att det är taktik och att han använder förskrivna monologer med krav på svar. Han gled oxå in på sex när vi lirade. Och jag fick spö...

dudeniro - Ej medlem längre2008-05-13 03:52
Antal inlägg: 6214

Skriver ni/folk hh och liknande för att spara tid!? För mig går det lika fort att skriva hej hej och jag tycker det känns mer personligt. Tycker ett "t" efter en match känns slappt, och även om man kanske kan tycka att jag är gammal och hinter hänger med i internetförkortningarnas värld, så fattar jag ju så mycket i all fall att dess ursprung inte är att spara tid - utan att spara UTRYMME. Vilket vi inte har brist på.

Känns lite FÖR svenskt att störa sig på att hej och tack skulle vara för MYCKET snack ;)

y not2008-05-13 08:49
Antal inlägg: 9014

hej

OneW2008-05-13 09:04
Antal inlägg: 1207

"Tack y not!"

jag tycker det är helt okej om man inte vill heja men jag kommer fortsätta att både heja och tacka för matchen oavsett.

Hicka2008-05-14 10:58
Antal inlägg: 21

Frågan är väl varför det är så livsviktigt för en del att få ett hej och ett tack??

Känner ni er förnedrade och skymfade om dessa ord uteblir, isåfall varför??

Varför ska ert personliga tyckande bli normer som andra ska följa för att slippa bli kallade ohyfsade eller otrevliga?

Respektera att inte alla tycker lika som ni. Hur svårt kan det bli?

Uttjatade artighetsfraser som en del lägger så stor vikt vid att det blir rent löjligt.

Tycker en person inte att det är viktigt med vare sig hej eller tack så är det väl bara att acceptera OCH respektera.
Hela den här diskussionen är så löjlig.

Folk gör precis som de själva vill och om alla kan acceptera det så slipper vi det här tjafset.

Pg up - Ej medlem längre2008-05-14 12:11
Antal inlägg: 1354

Om jag hälsar, skriver jag Hej.
Om jag tackar för matchen, skriver jag Tack för matchen.

Har inte fått mindre tid över till något annat för det.

Vigdir2008-05-14 13:49
Antal inlägg: 3722

Hicka - Nej, jag blir inte det minsta förolämpad/ledsen/kränkt osv om min motspelare vare sig hälsar och tackar, det är upp till denne. MEN jag blir rätt irriterad när motspelaren beklagar sig för att _jag_ skriver "hejsan" och "tfgm o grattis" (eller "tfgm" om jag råkar vinna...) och ser detta som ett stort problem.

Dvs: vill du inte hälsa - helt ok, det stör mig inte alls. Men vill jag hälsa och tacka behöver det inte störa dig heller.

dudeniro - Ej medlem längre2008-05-14 14:13
Antal inlägg: 6214

Sorry Hicka... det är väl någon slags konsekvens av min uppväxt antar jag, tycker att det är på sin plats att säga hej och tack.

Tror att det anses vara kutym i de flesta sociala sammanhang också. Samtidigt håller jag på sätt och vis med dig, hela denna diskussion lite onödig - tala om lyxproblem! (Skall jag säga hej!?)

sejmårr2008-05-15 20:47

Saken är väl den, som jag ser det, att man öppnar sig lite för en annan människa genom att bemöta den med respekt. När man inte får något gensvar så kan det kännas. Jag har nästan slutat att bry mig eftersom jag läst så många svar från andra betapetare där de säger att de inte svarar pga - ditt och datt... Men jag gillar de som ORKAR svara med de få, små bokstäver det handlar om. Jag gillar er jättemycket....och uttalar förbannelser över er andra... Hoppas ni inte ORKAR bry er om det heller....eller ORKAR svara på mitt inlägg - för DET brukar ni ändå bry er tillräckligt mycket för att göra. Tänk på det ni!

sejmårr2008-05-15 20:49

Och du Hicka. Hur känns det att hälsa på en person IRL som du har kontakt med av ngn anledning? Känns det inte lite trist när den människan ignorerar dig?

sejmårr2008-05-16 19:48

Jag vill att den här tråden ska leva i evigheter.

Silverin - Ej medlem längre2008-05-16 19:53
Antal inlägg: 1760

HickaPers... Long time no see.

Same, same, but different.
Always this Obstinat? ;-)

sejmårr2008-05-16 20:59

Orkar ni inte svara?

sejmårr2008-05-16 23:43

ORKA vara hövliga.

cammen902008-05-17 10:54
Antal inlägg: 5

men kan vända på pannkakan.
Det kan väl inte vara så ansträngande att säga hej när man börjar o tfm när man slutar...det tar mindre än en sekund..
man behöver ju inte sitta o *chatta* under spelets gång.

Eomin2008-05-17 11:07
Antal inlägg: 175

Jag tycker det tillhör hyfs att hälsa, säga tfm, gtv. Det är "ord" med 3 bokstäver i hela vägen. Kan man inte stava dem förstår jag inte vad man gör på betapet i första taget.

Det är att jämföra med att man skulle vara på en irl-turnering, sätta sig vid någons bord och sedan bara stirra på den utan att öppna käften när den hälsar. Det tillhör god sed att hälsa, och det gör mig förbannad när den jag spelar mot inte skriver ett piss. It's ouppfostrat.

sejmårr2008-05-17 22:52

Eomin! DU är min typ av Betare!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?