Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 702 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-12-07 00:02 | |
![]() | You wish. :) | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-12-07 00:04 | |
![]() | Är det här en support tråd eller? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-12-07 00:07 | |
![]() | Låt se, om jag scrollar tillbaka så läser jag bland annat följande sakligheter: "...man blir lite nyfiken på hur ni funkar i vardagen?" och "Lika lättstött som en forumvärd!" Ja, det måste vara en supporttråd. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-12-07 00:11 | |
![]() | Sluta skoja det här skrev du om mig " Grundsnygg går igång på att bli tillrättavisad av snygga tjejer. Han är masochistiskt lagd så bjud inte på att trampa på honom med stilettklackar." | |
| Christer - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-07 07:37 | |
![]() | Av de förslag som finns i tråden saknas "inlägget borttaget av moderator/namn" Övriga förslag finns i huvudsak av de som de skrivits om de senaste dagarna. Vem som ska vara moderator avgörs huvudsakligen av ägarna/administratörerna (samma grupp). Att 10 till 15 personer har förtroende för någon specifik forumvärd är svårt att kommentera mer än att det är huvudsakligen ägarna ( enligt ovan) som står för mandatet. Efter som den här tråden inte har med support att göra flyttar jag den till Snack. Förslag på förbättringar skrivs lämpligen i tråd för det. | |
| Måns_E | 2011-12-07 09:05 | |
![]() | Kan du vara snäll och förklara vad du egentligen skrev i ditt inlägg? Att ägarna ytterst är ansvarig för vilka som är moderatorer vet vi. Problemet är att de inte lyssnar på medlemmarna och faktiskt gör något åt situationen. | |
| Christer - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-07 09:57 | |
![]() | Jag vet inte vad som blir oklart. Ingen tar bort forum inlägg utan att övriga moderatorer kan se vilka inlägg som är borttagna. Naturligtvis följs det också av en förklaring av varför inlägget tagits bort. Ingen stängs av utan att det finns en förklaring till de andra moderatorerna, även den personen som stängs av får förklaringen eller har innan fått varning. | |
| Måns_E | 2011-12-07 10:04 | |
![]() | Jamen dåså, då borde ju även ni se vilka som är ytterst olämpliga som moderatorer och åtgärda det, eller åtminstone se till att Odin och CO får vetskap om deras olämplighet. Så varför händer inget? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-12-07 10:13 | |
![]() | Christer, då vill jag passa på att fråga dig (du är ett fräscht ansikte, man ser dig inte så ofta) vad som är så olämpligt i följande inlägg att det två (!) gånger tagits bort. Detta utan motivering varken i forumet eller i pm (trots att jag bett om det): Jag föreslår en egen tråd el del av forumet där värdars agerande kan diskuteras och redovisas. Som det är nu så kan värdarna alltid slippa ifrån fortsatt diskussion genom att hänvisa till att trådarna inte skall förstöras med ot-snack. De hänvisar en då till pm, men de flesta ingripanden rör många människor så pm blir både otympligt och ger dålig insyn. Detta är inte förenligt med ett bra forumklimat. För övrigt vill jag säga att Dyslekso:s inlägg här ovan tål att tänkas på. En annan möjlighet är att utsätta värdarna för kontinuerliga intelligens-/ personlighetstypstester och entlediga dem om de får "fel" resultat. I rest my case. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-12-07 10:20 | |
![]() | Den som raderat det har vägrat ge sig till känna, trots att jag frågat. Inte särskilt proffsigt. Som det är nu så tycks vissa värdar inte fatta att de företräder sajten, de agerar utifrån eget tycke och smak och blir därför också personligen kränkta när de ifrågasätts. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-07 10:27 | |
![]() | Jag vet inte om det nämnts tidigare här, men något som är irriterande är att det går så lätt att råka komma åt pass eller byt brickor med musen. Vet inte om detta är möjligt att åtgärda, men har många gånger råkat nudda, mest störigt när man lagt ett kanonord med fina brickor och detta händer. Händer mest på laptop, sällan med vanlig mus. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-07 10:36 | |
![]() | Då vill jag passa på att fråga dig en sak, SP. När man skriver att man vill att värdarna ska utsättas för "kontinuerliga intelligens-/personlighet stypstester" tycker du då att det är ett rimligt förslag? För det första, hur skulle det gå till? Vem ska ha tid med det? Är det nödvändigt för att moderera i ett vanligt forum? Inte ens läkare eller lärare genomgår något sådant, men du tycker alltså att det är rimligt? Och om du läser ditt förslag en gång till, kan du se att det är kränkande att föreslå något sådant? Dessutom har flera av er fått en förklaring av mig angående det som hände härom dagen. Tre av er svarade sakligt och fick svar tillbaka. Några av er tyckte inte att de behövde bemöta pm:et överhuvud taget. Vilken av dessa två grupper tillhörde du? Och då kräver du en förklaring varför dina kommentarer tas bort varje gång? Inte heller rimligt. Som Christer skrev här uppe, så redovisar vi ALLA inlägg som tas bort, alla pm vi får för att ALLA värdar ska kunna se det och kunna ta ställning. När någon stängs av så har det förts en diskussion om det innan. Ingen tar ensamma beslut. Och ingen har modererat i några trådar som den själv har deltagit i utan då har någon annan gått in och gjort det. | |
| slånbär | 2011-12-07 11:01 | |
![]() | Jag har då en liten fundering kring det här med forumvärdarnas roll kontra deras egna åsikter i trådarna dom ska moderera i. Jag minns en tråd för nåt år sedan som kom in på det här med män som hämtar hit fruar från div mindre bemedlade länder och dom kvinnornas situation. Minns inte riktigt vad tråden ursprungligen handlade om eller hur diskussionen kom in på just detta spår men hur som helst så deltog jag i den då jag faktiskt vid flera tillfällen just då hade jobbat med några kvinnor som befann sig i just den sitsen. En av värdarna gick då i taket och om jag inte minns fel så stängdes tråden rätt snart. Detta pga att värden själv befann sig i just den situationen att få hit sin fru. Det verkade i allafall som att det blev väldigt personligt och diskussionen kunde inte föras på ett sakligt sätt vilket resulterade i trådstängning. Jag har efter det tänkt en del på detta då jag personligen tycker att detta är både en intressant och aktuell fråga som man absolut kan belysa och diskutera i ett forum Framförallt då det verkligen vore intressant att få en annan bild av dess förhållanden än den gängse som ju är mer att det är "kvinno handel". Det finns ju dom som gör det av kärlek också (vilket jag tror gällde just den forumvärden ifråga). Men som sagt var det blev personligt. Detta var ett sånt tillfälle då jag i det tysta undrade men inte brydde mig om att ifrågasätta då jag verkligen blev orolig för att stängas av pga av att jag var obekväm. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-07 11:24 | |
![]() | slånbär, det är svårt att säga vad som hände då. Och är det så som du säger, är det ju beklagligt. Men ni ska alla veta att ALLT vi gör, tar bort osv. läggs i admin-trådar för att kunna bli granskad av alla andra värdar. Och där diskuterar vi även det som händer. Ingen agerar själv. Oftast ser det kanske ut som om vi stänger av personer för en händelse. Men så är det inte. När någon stängs av har det hänt flera saker under en längre period, personen har fått en eller flera varningar, men inte ändrat sitt beteende. När det gäller avstängningar så handlar det oftast om en kränkande behandling som har föregått, oavsett om det gäller en värd eller en annan medlem. I enstaka fall stänger vi av folk som har saboterat en turnering eller något liknande och då sker det direkt utan att något ha hänt tidigare. När trådar börjar bra, har en bra frågeställning och diskussionen kommer igång, så önskar vi att det ska fortsätta så. På sista tiden har det varit så att många trådar (även den här) kommenteras med personliga påhopp, kränkningar, härkarteknikens verktyg har används, dvs. ren mobbing har förekommit. Då stänger vi tråden efter ett tag för att personerna som råkar illa ut inte ska fortsätta att bli det. Jag tycker att alla som är delaktiga i forumet ska läsa forumsreglerna igen eller kanske för första gången. Där står det väldigt tydligt vad som är ok och vad som inte är det. Och när vi kan stänga av personer. Betapet har ett antal medlemmar. ALLA ska känna att de vågar skriva i forumet. Tyvärr får vi in pm från många som säger att de aldrig skriver något för att de känner att de inte vill bli utsatta för hån eller annat och från andra medlemmar. Det känns i mina ögon helt horribelt att medlemmar känner så och då är det något som är galet. | |
| Christer - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-07 11:51 | |
![]() | SP efter som värdar är personer så kan var och en av oss självklart bli kränt. Om man ska ha moderatorer som inte kan bli kränkta kräver det antingen hög grad av alexetymi eller en bot som moderar. Enskilda modereringa diskuteras dock inte i den här delen forumen. Även om moderering allt som oftast är på tapeten. Personligen tycker jag inte heller att enskilda modereringar ska diskuteras anmält. - | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-12-07 11:53 | |
![]() | kafountine, i inlägget strax nedanför skriver jag att jag är ironisk. Det borde du veta vid det här laget. Jag har lärt mig att man alltid måste gardera sig och klargöra den saken. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-07 11:56 | |
![]() | Christer>> Du skriver att alla förslag här dom senaste dagarna, utom ett, redan finns. Var kan jag gå in på en sida och se vilka värdar som är inloggade? Jag håller också med om att tråden spårat lite, men det beror nog helt enkelt på frånvaron av vettig feedback, bortsett från en ensam värd. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-12-07 11:58 | |
![]() | Det är bara löjligt att du uppehåller dig vid den delen av mitt inlägg. Resten av det innehåller konstruktiv kritik och förslag som är ärligt menade och totalt oironiska. Symptomatiskt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-12-07 11:59 | |
![]() | Den spårade ut här ovan bland annat tack vare mig, men ni får hemskt gärna radera de larvigheterna som inleddes med att Grundsnygg skrev saker riktade mot crooked rain. Grunddiskussionen är ännu bra och behövs ännu. | |
| Bitte - Administratör | 2011-12-07 12:02 | |
![]() | Frågan om inloggade värdar ligger i Odins tråd under support Bitte | |