Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 296 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lillmandel - Ej medlem längre | 2012-03-08 11:09 | |
![]() | Alltså - låt giraffen fundera: "Skulle du betala 300 kr/år för möjligheten att spela äkta scrabble här påp betapet?" | |
| blue_moon | 2012-03-08 11:49 | |
![]() | Bra förslag, lillmandel! Vetgirig.nu har ett bra upplägg. Vanliga medlemmar (gratis) får se reklam på sina sidor, men om man betalar medlemsavgift (blir premiummedlem för 290 kr/år) så slipper man reklamen helt. | |
| ANDERStG | 2012-03-08 14:10 | |
![]() | Priserna är i överkant. Jag bjuder 119,90 kr. | |
| blue_moon | 2012-03-08 15:40 | |
![]() | :D På Ordspel kostar ett års obegränsat spelande 270 kr. | |
| Trasher | 2012-03-08 16:07 | |
![]() | Personligen skulle jag inte ha något emot att betala lite för att spela på betapet; dock är jag inte så pigg på att betala till de som, eventuellt, har pushat betapet till att slopa det klassiska brädet. Då vinner de ju i slutändan ändå... Vill gärna se en funktion, som andra har nämnt, där man kan spara en egen layout. Verkar vara en smart lösning för att kringgå det hela. | |
| RedEagle - Ej medlem längre | 2012-03-08 16:07 | |
![]() | lägger ner nu när klassisk försvunnit, tack för den tid som varit!! | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-03-08 16:16 | |
![]() | vissa här är verkligen militanta: ) | |
| blue_moon | 2012-03-08 17:27 | |
![]() | Låter som ett bra förslag! | |
| dinodog | 2012-03-08 20:07 | |
![]() | Spelar så gott som uteslutande slumpat. Så för min del är det bra som det är. Ni som vill ha det "klassiska" brädet kan väl spela på någon annan sajt, och betala för er där. Det finns ju redan en som visst inte ska vara lika bra som den här. Betapet är perfekt som det är, att det blir förändringar är bara att ta det för vad det är. Gillar man inte läget.... spela inte här då. | |
| creolen1 | 2012-03-08 21:34 | |
![]() | Har ni märkt av någon förändring vad det gäller deltagare som väljer annat istället för "klassiskt" efter er uppdatering?? | |
| bulimi4 | 2012-03-08 23:47 | |
![]() | Har just insett att det går lika bra att tramsa på det nya brädet, jag, spelar ju ändå bara för skoj skull. Det går lika bra att strunta i all rating o annat på det nya som det gick på det gamla | |
| monk - Administratör | 2012-03-09 10:18 | |
![]() | Förstår att ni vill väl, men detta är inte rätt forum för att diskutera potentiella affärsuppgörelser mellan Betapet och andra företag. Den typen av frågor tar vi som driver sajten ställning till. Låt oss hålla denna tråd till att diskutera det nya spelbrädet och inget annat.. | |
| nätrullare | 2012-03-09 17:00 | |
![]() | Hej! Jag hör själv till de som spelat nätscrabble sen det började år 2002. Tycker som många andra att det är tråkigt att klassiska brädet är borta från betapet. Men eftersom betapet är enda stället man kan spela med böjningslistan föredrar jag ändå att stanna här än byta till annan sida. Om det nya brädet vill jag inte bara vara negativ heller. Ändringen av bokstavspoäng tycker jag faktiskt skett till det bättre. Spelet blir mer intressant när bokstäver som l,i,d ökat till 2 poäng tycker jag, det ger nya intressanta möjligheter när man kan plocka mer poäng med dessa bokstäver. Brädets utformning är tyvärr till det sämre. Även om det inte är en katastrof, är det helt klart sämre. Charmen med det klassiska brädet är ju att det nästan alltid lönar sig att lägga rullning om man kan, och andra snygga, svårhittade drag, lönar sig oftast. Med det nya brädet stämmer det inte riktigt, åtminstone inte om man spelar på högre nivå. Största faran är alla lägen som öppnar för 3xbok+3xord. Hittar du t ex en snygg rullning för 60 poäng, kan motståndaren kontra med att lägga typ ZINK, enkelt och lätthittat, som ger 108 poäng över 3xbok+3xord. Och motsvarande, om det öppnas så att du själv får läge över 3xbok+3xord, är det nästan alltid taktiskt smartast att lägga för att blockera där - ofta bättre att lägga kort ord där än att lägga rullning nån annanstans. Efter att ha spelat en del med nya planen har jag märkt att det kan bli lite av rävspel, där ingen vill lägga upp för den andra.. Om man bara ändrade 3xbok till 2xbok, i D4 och motsvarande 3 rutor, tycker jag det skulle bli betydligt bättre. Är det tänkbart? De 3xbok som är ute i hörnen har delvis samma problem, men de är inte lika besvärliga, eftersom de är mer svåråtkomliga. /David | |
| monk - Administratör | 2012-03-09 17:59 | |
![]() | Hej David, Jag är enig i din analys, som även fler påpekat, gällande av ändringen av 3xbok till 2xbok för D4. Resultatet skulle bli som bilden till höger: www.betapet.se/info/bdgfx .png | |
| Mimikryp | 2012-03-09 18:00 | |
![]() | Jaha, Betapet... Nästan 7000 matcher blev det, men nu slutar jag spela här. Tack för de här åren. | |
| nätrullare | 2012-03-09 20:24 | |
![]() | ah, misstänkte att fler påpekat samma sak, men orkade inte leta reda på det. :) jag är helt klart positiv till ändringen som du föreslår på bilden. en till synes liten ändring, men som ändå kommer göra betydande skillnad tror jag. | |
| arbogaforeve | 2012-03-10 02:14 | |
![]() | monk, kan du motivera rullningsfrågan? har ni sett hur poängen blir fler? | |
| monk - Administratör | 2012-03-10 11:05 | |
![]() | arboga: utesluter inte att rullningsbonusen justeras efter att vi utvärderat hur det nya brädet slår poängmässigt... | |
| Rabiesgalen | 2012-03-10 17:46 | |
![]() | monk eller odin skriv om det åtminstone pågår någon sorts förhandling om att återinföra brädet igen. Tror många här är villiga att betala några kronor för detta spel per månad. Jag tycker att denna dimridå är lite dåligt trots att det är ett "gratisspel" vi medlemmar har trots allt gjort att denna sajt är vad den är under flera års tid (med er programmeringsinsats givetvis). | |
| creolen1 | 2012-03-10 18:08 | |
![]() | Men märker ni inte av att flera av de "gamla"spelarna överger er ? Samtidigt så får man förmoda att annonsörerna kanske tunnas ut om antalet spelare minskar Se till att Betapet överlever och inte går bakåt | |