Spelrum
Giraffen35
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade71
Mobilspel
Pågående19 702

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 12:03
Antal inlägg: 5801

SP: Då rekommenderar jag att du låter bli att vara ironisk så att alla kan förstå vad du EGENTLIGEN menar. Resten av dina förslag har jag redan bemött i mina tidigare inlägg.

Nulltj: Många av era förlag, t.ex. att man kan se vilka värdar som är inloggade, är bra kräver ju att någon skriver ett tillägg till programmet. Det görs kanske inte på en dag.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-07 12:05
Antal inlägg: 31064

Och kafountine, jag diskuterar inte med dig i pm av princip. Förra gången jag gjorde det blev jag avstängd för att jag sa emot dig.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-07 12:05

Jag menar egentligen att flera av er pga era personliga egenskaper är olämpliga som värdar, det framgick väl?

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 12:09

Och vilka personliga egenskaper tycker du att värdar ska ha?

Betyder det också att medlemmar behöver ha en speciell personlig egenskap för att få vara medlem här, eller gäller det bara värdar?

Och som jag ovan beskrev så blir ingen avstängd pga att man säger emot. Inte ens du SP.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-07 12:10

Men jag kan glädja dig med att också jag börjar lessna - på det bemötande jag får och på den roll som opponent som jag tar på mig på. I rest my case, som sagt.

Christer - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 12:11
Antal inlägg: 218

nulltj jag skriver huvudsakligen alla. Om den önskan kommer bli verklighet kan inte jag svara på.

Tråden är omfattande och varierar i kvalitet, jag läste igenom den men valde att inte skriva upp varje enskilt förslag för sig.

Injicera jul - Ej medlem längre2011-12-07 12:11
Antal inlägg: 361

Jag piggar upp dig med en dikt:

Sylvia
du är rätt snygg faktiskt
trots att du är förtio
hört att du är bra
på att städa också

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-07 12:12

Värdar skall vara sakliga, rättvisa och helst ha sinne för ironi (inte nödvändigt).

Medlemmar behöver hålla sig till forumreglerna, men bortsett från det får de vara hur omdömeslösa de vill eftersom de bara företräder sig själva.

Jo, det blev jag.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-07 12:13

Ha ha! Jag är bara 38, inte speciellt snygg och kass på att städa. Annars var det rätt. :)

Christer - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 12:16

SP, jag saknar sinne för ironi, dock delar jag dina övriga åsikter (i första stycket), det är också det vi försöker kvalitetssäkra genom att för varandra alltid redovisa vilka inlägg som tagits bort och på vilka grunder vi gjort det.

I andra stycket så delar jag åsikten att medlemmar bara företräder sig jsälva, men de får inte vara hur omdömeslösa som helst utan att det får konsekvenser. Men om det skrivs in i forumreglerna så skulle det bara uppfattas som flummigt.

Måns_E2011-12-07 12:17
Antal inlägg: 12028

Om man inte kan läsa den ironin i SPs inlägg så borde man nog inte vara värd. När medlemmar år efter år är missnöjd med hur en värd sköter sitt uppdrag, när andra värdar hoppar av i protest mot just denna värd. När samtliga som man träffar IRL tycker samma sak om denna värds olämplighet och personen i fråga ändå kan sitta kvar så undrar man ju lite över hur er interna granskning av varandra egentligen fungerar.

Jag ger den hursomhelst underkännt.

Måns_E2011-12-07 12:17

Om man inte kan läsa den ironin i SPs inlägg så borde man nog inte vara värd. När medlemmar år efter år är missnöjd med hur en värd sköter sitt uppdrag, när andra värdar hoppar av i protest mot just denna värd. När samtliga som man träffar IRL tycker samma sak om denna värds olämplighet och personen i fråga ändå kan sitta kvar så undrar man ju lite över hur er interna granskning av varandra egentligen fungerar.

Jag ger den hursomhelst underkännt.

Måns_E2011-12-07 12:18

Ursäkta för dubbelpost

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-07 12:21

Christer, det är en bra inställning som jag önskar funkade i praktiken. Tyvärr är det så att det sker en massa saker här om kvällarna som inte redovisas varken för oss medlemmar eller för er värdar. De inblandade täcker också upp för varandras klavertramp samt suddar ut upprörda diskussioner som deras agerande mynnar ut i. Vi får helt enkelt hoppas på att få se mer av dig i fortsättningen, så kanske det blir ordning på torpet.:)

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 12:28

"Tyvärr är det så att det sker en massa saker här om kvällarna som inte redovisas . . . "
Hur kan du veta att det inte redovisas? Har du insyn i admin-tråden?

Sen så HAR ni ingen rätt att veta varför vissa inlägg, trådar eller personer försvinner. Det är något som enbart angår värdarna och inte läggs ut i det offentliga. Vi diskuterar inga andra medlemmar med någon annan medlem.

Injicera jul - Ej medlem längre2011-12-07 12:28
Antal inlägg: 361

Som den mest avstängde användaren i betapets historia - näst efter goe rare Adam - måste jag försvara övervakarna. Vad vore betapet utan dem? Nästan varje kväll på sistone hittar Helan och Halvan på nya frejdiga upptåg. Det överhängande hotet att bli avstängd utan någon klar anledning ger också en kitlande nerv åt sidan.
Keep up the work!

Christer - Spelvärd/Forumvärd2011-12-07 12:34

Jag är ingen guda gåva och jag saknar som sagt vad ironi. Det finns absolut tidigare medlemmar som hatar mig. Så jag är väl som den flesta, avskydd av en del, likgiltig för den stora massan och omtyckt av ett fåtal.

Måns_E jag vet värdar som hoppat av p g a andra värdar. Jag känner värdar som hoppat av andra orsaker. Jag har träffat folk irl som tycker det fungerar bra och dom som tycker det fungerar mindre bra.

Jag noterar att du tänker att det finns ett problem och att det finns en lösning.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-12-07 12:48

Det tänker jag också, men nu skall jag gå ut.

slånbär2011-12-07 12:51
Antal inlägg: 5539

Vill även tillägga att jag tycker att för det allra mesta så får man snabba svar om man kontaktar en värd och man får den hjälpen man har frågat efter. Jag har vid några tillfällen själv orsakat att en tråd har spårat ur (även om det förstås inte var meningen) och i det läget kontaktat en värd för att ta bort alla ovidkommande inlägg inklusive mina egna då förstås. Vid dom tillfällena så har det inte på något sätt framgått i tråden att det var en medlem som bad om detta utan det har bara stått en förklaring i stil med "håll er till ämnet , flera inlägg raderade". Så ibland är det ju faktiskt på medlemmars begäran som dom går in och raderar också. Men som sagt -det har funnits tillfällen då man har stått frågande inför vad som har hänt i en tråd och varför. Men som någon påpekar-värdar är också människor och många gånger har jag även sett att tråd har stängts för att sedan öppnas igen med en ursäkt av värden ifråga.

nulltj - Ej medlem längre2011-12-07 13:23
Antal inlägg: 14052

Kafountine>> Nej, och det menade jag verkligen inte. Utan att det kanske fanns bra förslag som nu helt enkelt hamnade i snack-kategorin istället, eftersom hela tråden flyttades. Och det är ju lite kontraproduktivt.

Christer>> Eg samma svar som till Kafountine, att flytta tråden gjorde i praktiken att förslagen nobbades?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?