Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 296 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-03-10 19:16 | |
![]() | Äh, trevlig lördagskväll på er. Har i alla fall givit det här nya en chans, för jag har testat några matcher per dag. Men det blev precis som man kunde förvänta sig: ett allt för avvaktande spel där turen fått för stort utrymme. Dessutom är det tråkigt för man kan inte släppa in någon med en väsentligen lägre rating, som man kunde förut. Fy vad jag är ledsen! Betapet som var så kul! | |
| Pocaloca | 2012-03-10 19:24 | |
![]() | Men det är ju bara en vanesak....vi vänjer oss vetja! =) | |
| arbogaforeve | 2012-03-11 00:51 | |
![]() | monk: ok, bra, för jag märker hur jag får fler poäng! | |
| fåtölj | 2012-03-11 09:26 | |
![]() | Nu har jag testat en annan sida som tar betalt och kan konstatera att ALLT är bättre här. Layout, forum, chat, färg och framför allt användarvänlighet. Så snälla rara söta gulliga underbara Odin, Monk o co tack för ett fantastiskt jobb! Skulle sedan gamla klassiska komma tilllbaka, även om det skulle kosta lite eller t.o.m. ganska mycket, skulle jag nog gråta en skvätt av lycka. | |
| monk - Administratör | 2012-03-11 15:52 | |
![]() | rabies: Det gamla spelbrädet kommer inte återinförs genom någon licens eller betallösning på Betapet. Förhoppningsvis vänjer sig de flesta med att spela på det nya brädet, men förstår att det är tråkigt för IRL-spelare. | |
| Rabiesgalen | 2012-03-11 18:28 | |
![]() | Tack för svaret monk även om beskedet verkligen var tråkigt. Avvaktar och ser var Scrabbleförbundet hittar på för alternativ. | |
| skitlångatår - Ej medlem längre | 2012-03-11 18:43 | |
![]() | Sjukt trist. Bye bye! | |
| Svardfisk | 2012-03-11 19:46 | |
![]() | Jag har spelat här på betapet i många år och alltid tyckt att det varit kul att ta en match eller tio när tid funnits över. Så loggade jag in idag och fick se det här nya brädet. Helt plötsligt var det inte alls kul att spela längre. Alldeles för obalanserat och bara... tråkigt. Lägger också av på obestämd framtid. Tack för tiden som varit. Hej då. | |
| ANDERStG | 2012-03-11 20:32 | |
![]() | Mycket prat om brädet och det här är förstås en tråd om brädet men det är brickpoäng och -fördelningar som rä problematiska. | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-03-11 22:59 | |
![]() | Tack för i alla fall det beskedet monk, då vet man att det gamla klassiska brädet aldrig kommer att komma tillbaka. Och då är det bara att rätta in sig efter det. För mig är det nämligen inte någon vanesak. Det här är ett helt nytt spel, som har mer med tur än med skicklighet att göra. Innan jag avslutar mitt medlemsskap vill jag passa på att, än en gång, tacka alla som står bakom Betapet för många fina stunder. Det har varit så roligt! | |
| Mandelbrot - Ej medlem längre | 2012-03-12 11:24 | |
![]() | Precis som Lolita ovan så är det inte heller för mig någon vanesak utan ett helt annat spel. Sedan 2007 har jag spelat minst 10000 matcher under några olika nick, nästan enbart på klassiska brädet, träffat många trevliga motspelare och haft så många roliga stunder. Nu är det slut med det och det är sorgligt. Mitt uppriktiga tack till alla er på beta som hållit sajten igång! | |
| Prärieklocka | 2012-03-12 11:49 | |
![]() | Jag hade inte varit här på ca två veckor och trodde att jag hade startat ett specialspel av misstag. Hela spelet i genom kände jag mig totalt förvirrad och bombarderade min motspelare med frågor. Sen spelade jag en match till och den värsta chocken hade visserligen släppt, men jag kände mig - efter ca 5000 matcher under några olika användarnamn - som en främling i mitt eget vardagsrum. Okej, jag kan erkänna att jag kan ha svårt för förändringar. Ändå kan jag tycka att det nya också kan vara spännande, utmanande. Efter två matcher kan jag inte se att förändringen är en förbättring. Men lägga av? Det kan jag inte, efter sju års spelande i perioder. Om jag hade kunnat spela så mycket som jag gjorde i början här, hade jag kanske kunnat komma in i det nya lite bättre. Nu, när jag har två barn hinner jag bara spela när de sover (och då gör jag nästan också det). Hur ska jag kunna sätta mig in i denna helt nya spelplan. Men... min bebis verkar sova ett tag till - jag tar en tredje match! | |
| Verbum Lupus | 2012-03-12 19:18 | |
![]() | Fortfarande kan jag som tidsfördriv tänka mig några spel på specialbrädet, kanske företrädesvis med böjningslistan, men som några andra här ovan beskrivit det så är förändringarna sammantaget för stora för att spelandet skulle fungera som träning för irl-scrabble. Tack för att ni gjort ett gott och engagerat arbete för sajten och för att ni nog fortsätter med det trots att några av oss känner att detta inte längre är sajten för oss. Ni är värda en eloge! | |
| allida | 2012-03-12 20:22 | |
![]() | Har poängvärdet på brickorna ändrats överlag? Alltså även på övriga bräden... | |
| monk - Administratör | 2012-03-13 09:48 | |
![]() | allida: jo, några av bokstavspoängen har justerats en aning (gäller spel på samtliga bräden).. | |
| toonfisken | 2012-03-13 10:17 | |
![]() | -Spelar väl ingen roll , det är lika för alla . | |
| Prärieklocka | 2012-03-13 10:54 | |
![]() | Nu har jag spelat fem matcher och jag har faktiskt kommit in i detta nya litegrann redan. Men jag saknar den gamla spelplanen! Och jag saknar en del bra spelare som verkar försvinna nu. Kom tillbaka! | |
| Prärieklocka | 2012-03-13 11:10 | |
![]() | Läste att den nya spelplanen morverkar trappbildning. Nja... Spelade just en match mot en bra spelare - och värsta sortens trappa skapades. Måste få klaga lite, men jag fortsätter spela! | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2012-03-13 23:57 | |
![]() | Har ni gjort om reglerna för tidsöverdrag också? Har spelat några panikmatcher nu där som vanligt vissa spelare inte klarar att hålla sig inom stipulerad tid men där jag intuitivt upplever att avdraget inte är lika stort som tidigare? | |
| monk - Administratör | 2012-03-14 20:10 | |
![]() | Dum: nej, tidsavdraget är inte ändrat.. | |