Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade18
Mobilspel
Pågående21 696

Forumkategorier

Användare Inlägg  
cazziuz2006-01-09 23:14
Antal inlägg: 4

Svårt att sova?
Någon mer som inte blir trött på kvällarna?
Ska ta mig en kopp te och en match i betapet för att se om jag kan trötta ut hjärnan =)
 
Sjuka Värld - Ej medlem längre2006-01-10 00:54
Antal inlägg: 25

skoja inte, kommer aldrig i säng före 05. Men att sitta vid datorn gör inte saken bättre, läs en bok istället..och undvik te som har koffein i sig..
 
Koola2006-01-10 01:28
Antal inlägg: 67

Om du inte dricker Roobios som inte har något. Mate har lika mycket som kaffe. Grönt hälften av teein(koffein) som svart(jäst) och mitt i mellan ligger brunt(rökt) te.
Svart te har ungefär hälften så mycket som kaffe fast en tekopp är ju större.
 
cazziuz2006-01-10 18:28
Antal inlägg: 4

åh va ni visste mycket om te =) jag har speciellt kvällste med lavendel och annat jox som man ska bli trött av.
 
Nattflyg2006-02-17 02:16
Antal inlägg: 95

Eller så hoppas man bara på att John B Lund inte har allt för mkt att göra innan han besöker dej...=:o)
Nä men e en nattuggla o folk kan säga vad dom vill spelar def ingen roll om jag går upp 5 på morgonen kan ändå inte somna före 2 på natten, vise versa om jag går och lägger mej runt tio somnar ändå aldrig före två...men upptäckt att silverte hjälper en del...
 
Frbg - Ej medlem längre2006-02-17 10:49
Antal inlägg: 243

Allt rött te är nyttigare än annat överhuvudtaget, inget koffein och innehåller mycket antioxidanter.

Jag har haft problem med sömnen i flera år och inget har hjälpt. Men sen jag började att äta Rosenrot så sover jag i alla fall bättre.
Värt att prova! Det kan ställa tillrätta obalanser i kroppen. Det är också bra när man vill höja prestationsförmågan, inte dumt när man spelar Betapet! :)
 
Mymla2006-02-17 12:18
Antal inlägg: 1745

Inget spel o te presis innan man lägger sig.

Var ute i friska luften under dagen..o lös korsord eller en bok vid sängdax.

När man känner att det kommer lite gruskänsla i ögonen lägg ifrån dig bok o korsord även om det är spännande.

Sov gott
 
HumbleBug2006-02-17 13:32
Antal inlägg: 1836

Frbg> Rosenrot är en uppiggare, inte ett sömnmedel. Jag har använt det när jag skrivit långa tentor för att speeda upp hjärnan. Det har funkat utmärkt. Inte kan du väl påstå att du sover bättre av det? eller?

 
anduin - Ej medlem längre2006-02-17 16:40
Antal inlägg: 273

Hehe, drack te med gensuingrot (osäker på namnet) i en vecka och fick ett hysteriskt skrattanfall som inte ville gå över efter den sista koppen. Hade för övrigt väldigt tråkigt precis innan så det vete fan vad som hände.
 
Frbg - Ej medlem längre2006-02-17 19:10
Antal inlägg: 243

HumbleBug! Rosenrot är an adaptogen inte en uppiggare, däremot så anses den öka prestationsförmågan.
Och det är inte just den effekten som påverkar att jag sover bättre.
Eftersom jag antar att du vet vad adaptogen är så går jag inte in på det nu...och jag ljög inte alls när jag sa att jag sover bättre...inte riktigt bra...men som sagt bättre....
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?