Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade55
Mobilspel
Pågående21 614

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dripknot2006-01-10 17:26
Antal inlägg: 62

Betapet nere i 3 dagar....
Varför? Lite dålig stil att inte förvarna om att sidan kommer vara nere en längre tid tycker jag. Att bara ha en text som säger att man ska hålla ut för att sidan kommer upp igen "inom kort" var bara en tredagars-loska i ansiktet på de flesta..
 
andpet83 - Ej medlem längre2006-01-10 17:34
Antal inlägg: 49

Skojar du eller??
 
Blue Ztar2006-01-10 17:35
Antal inlägg: 1065

Hur har du mage att skriva nåt sånt??? När dom jobbar gratis för att göra sidan ännu bättre åt oss. Vad har du för rätt att ställa krav på konstant tillgång till sajten? Dom är inte skyldiga dig ett dugg, snarare tvärt om.
 
Måns_E2006-01-10 17:42
Antal inlägg: 11969

Det där var väl lite väl oförskämt sagt, och en loska i ansiktet på de som utvecklar en sida som du faktiskt helt gratis har tillgång till.

Naturligtvis så kan man framföra kritik, men att förvänta sig att Odin och Monk och deras internetleverantör skall helt gratis kunna levererera en tjänst som fungerar 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan är väl lite väl lite väl egoistiskt?
 
mindottersmo2006-01-10 18:06
Antal inlägg: 345

Dåligt skrivet Dripknot. Kritik kan man väl lämna men på ett betydligt trevligare sätt. De ansvariga gör ett toppenjobb och förtjänar bara rosor tycker jag.
 
Skumgodis - Ej medlem längre2006-01-10 18:21
Antal inlägg: 158

Stod det verkligen "kommer upp inom kort"? Och hur länge stod det i så fall så? Jag la visserligen inte meningarna på minnet, men har för mig att texten, när det dröjde, snarare var något i stil med att "Vi arbetar på för att så fort som möjligt..." .

Och eftersom det jobbades på att så fort som möjligt få upp det igen på ett fungerande sätt hade det ju varit ologiskt att skriva "Vi kommer att ligga nere i tre dagar" när ambitionen ju var att det skulle ske fortare än så.

Jag håller med mindottersmo, att kritik går att framföra på ett trevligare sätt. Personligen tycker jag också att det vore bra att det förvarnades om planerade driftstopp, just för att slippa irritation hos vissa spelare. Å andra sidan blir jag mer fundersam över om det inte är bra för vissa att det blir sådana avbrott, om man inte kan sysselsätta sig på annat sätt så är det nog något att vara mer bekymrad över än att sajten ligger nere i tre dagar.
 
zero_cool2006-01-10 19:21
Antal inlägg: 171

Tycker det börjar kännas mer o mer som att det här med att det är gratis gör det till en "börda"... Visst, jag måste berömma er som skapat o driver det, helt klart! Men..., skulle personligen hellre betala ett par tior i månaden alt. som jag tidigare föreslagit, att ni får in pengar genom mer reklam o på så sätt kan säkra en bättre drift av det hela. Det blir ju trots allt så att många blir lite "beroende" av tjänsten eftersom den är så bra. Man kanske tänker så här typ; "Äh, skiter i o hitta på nåt ikväll, tar det lite lugnt o drar hem o spelar Beta..." Kommer hem o inser att det är tvärdött, klart det är trist, hur många siter har en sån "down-tid" som Beta har haft...?
 
Blue Ztar2006-01-10 19:34
Antal inlägg: 1065

För en snåländsk student så är gratis gott. Och en scrabblesajt som kostar pengar finns redan...

Jag får nog hålla med Skumgodis om att "om man inte kan sysselsätta sig på annat sätt så är det nog något att vara mer bekymrad över än att sajten ligger nere i tre dagar.".
 
purjomagnus2006-01-10 20:17
Antal inlägg: 17

pokerroom.com. Går att spela gratis, och för låtsaspengar.
Bli nu inte beroende och spela på riktigt...
 
zero_cool2006-01-10 20:33
Antal inlägg: 171

Ok, jag ger upp... Siten är perfekt och det finns inget som går att förbättra!
 
Midnightlady2006-01-10 21:02
Antal inlägg: 171

Man upphör aldrig att förvånas över människor Dripknot! Du är väl knappast i den positionen att du kan ställa såna krav på ett gratisnöje....sanslöst!
 
Blue Ztar2006-01-10 21:03
Antal inlägg: 1065

zero_cool: Förstår inte var du fått det ifrån? Jag ser ingenstans där någon har försökt få dig att säga en sån lögn. Du får gärna rätta mig om jag har fel? Ingen sajt är perfekt, och konstruktiv kritik är alltid välkommet.

Jag tror att om dom skulle börja ta betalt så kommer spelarna ställa ännu högre krav på sajten, och då räcker inte fritiden till längre.

Under vanliga frågor står det som svar på frågan "Kommer Betapet vara gratis även i framtiden?": "Ja, spelet är och förblir gratis. Hela grundtanken med Betapet är att det ska vara ett icke-kommersiellt alternativ till en annan stor ordspelssajt."
 
odin - Administratör2006-01-10 22:28
Antal inlägg: 7442

Hade vi haft möjlighet att ta upp den tidigare eller om vi visste när problemet skulle lösas så hade vi skrivit det.

Tyvärr är vi helt i händerna på vår Internetleverantör och kan tyvärr inte ställa några krav då vi inte betalar för själva hostingen.
 
zero_cool2006-01-11 15:47
Antal inlägg: 171

Förlåt om jag lät dryg förrut... Men det jag inte fattar är just det att ni inte betalar för hostingen. Skulle ju vara så lätt för er att ha ett par banners på siten o få in lite cash för det och då både betala hosting och kanske även själva få in nån liten slant för all möda ni lägger in! Att det är gratis för oss som spelar är ju helt suveränt, jag tycker bara att man ska sträva efter förbättring av "upp-tiden". Mitt i all (konstruktiv) kritk får jag passa på att tacka så mycket för vad ni gjort! =)
 
Dripknot2006-01-11 17:50
Antal inlägg: 62

Klart det är great att de driver den så bra de gör. Men vem sa att jag ville ha personliga påhopp? Alla har vi våran rätt till åsiktsfrihet.
 
Skumgodis - Ej medlem längre2006-01-11 18:27
Antal inlägg: 158

Dripknot, personliga påhopp är aldrig trevliga. Men när dels gör dig till talesperson för "de flesta här" och dessutom skriver "..en tredagars-loska i ansiktet..." så är ju det också en form av perosnliga påhopp.

För att spotta någon i ansiktet är ju att förnedra/håna den personen, håller du med? Och även om det här inte sker rent fysiskt så kan ju jämförelsen uppfattas som att du med den liknelsen anser att de som "jobbar" för Betapet just gjort så med flit.

Det var i alla fall den formuleringen som fick mig att reagera!
 
hopp_san - Ej medlem längre2006-01-11 20:45
Antal inlägg: 97

Fy på dej, Dripknot - man bara säger inte så!! >:-(
 
odin - Administratör2006-01-11 22:40
Antal inlägg: 7442

Vi strävar konstant efter att förbättra upptiden, tro mig.. Jag hatar när betapet är nere, blir irriterad!
 
Baltazar_2006-01-12 09:31
Antal inlägg: 70

Odin din latmask, ska det behöva ta TRE dagar???
Tycker du skall tvätta Herr Dripknots bil en gång i veckan detta år som straff för att du inte har mer fritid att lägga på denna sida.

Om detta beteende upprepas får vi medlemmar ta i med hårdhandskarna.
OBS! Tänk på att straffet blir hårdare nästa gång du är så självisk.

Till Herr Dripknots vill jag bara å Odins vägar be så hemskt mycket om ursäkt. Jag förstår att du lidit hemskt och att du under dessa fruktansvärda dagar bara blivit mer och mer frustrerad.

Kan bara tillägga att det ju sker hemska saker här i världen och denna händelse har nu fått en plats bland dessa.
 
Dripknot2006-01-12 17:10
Antal inlägg: 62

Bespara mig ironin här. Dessutom är jag ingen herre. My god, do your damn homework...
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?