Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade21
Mobilspel
Pågående21 764

Forumkategorier

Användare Inlägg  
maaaary2006-01-12 17:06
Antal inlägg: 6

standardrum
eftersom de flesta vill spela på special eller slumpad spelplan,så får vi stackars standard-spelare leta o leta i alla rum efter nån annan som också vill köra standard,och öppnar man eget får man vänta o vänta på att nån ska dyka upp...kan det inte öppnas ett eget rum för bara standardspelare,så man bara kunde gå dit direkt?Nån annan som tycker lika? hälsn. Maaaary
 
Skumgodis - Ej medlem längre2006-01-12 17:11
Antal inlägg: 158

Och ett speciellt för hetsspelare också. För så länge som det inte införs att hetsmatcherna bryts efter fem minuters övertid så är det i dagsläget stor risk att man råkar ut för sådana som tar betydligt mer tid på sig.

Jag tror inte att sådant skulle vara lika utbrett om det var ett rum avsett för hetsare eftersom dessa övertidsspelare då skulle "straffa" ut sig själva i ett sådant rum.
 
Acka2006-01-12 20:00
Antal inlägg: 373

röstar mer på ett specialrum - nu i giraffen är det bara standard och något slumpat.... inget special å typ ingen som vill spela.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-01-12 20:04
Antal inlägg: 2977

Denna passar bättre bland frågor *flyttad*
 
Labyrint2006-01-13 01:36
Antal inlägg: 513

Instämmer i att det vore bättre med rum efter vad man vil spela för typ av spel än vilken rating man har. Dock tycker jag sällan det är några problem med att hitta motståndare till standardmatcher, så nödvändigt känns det inte...
 
Baltazar_2006-01-13 08:38
Antal inlägg: 70

Vi har ju massa rum redan och det kanske räcker att admin/odin skriver på förstasidan (start) tex att:
Giraffen är till för Standardbräden
Krokodilen - Slumpad
Elefanten - Special
Valrossen - Hetsspelare
Puman - Rating över 2000

Och de andra rummen blandade.
Det tar ingen tid att göra och skulle inte belasta de som jobbar med sidan.
Naturligtvis kommer det säkert in någon på hets som vill spela normal men det gör väl inget. Tror att de flesta i det rummet liksom i de andra rummen skulle vara där för att spela just det som rummet står för.

Enkel lösning?
 
Baltazar_2006-01-13 11:53
Antal inlägg: 70

Skulle ju kunna stå i menyn under varje rumsnamn i kursivt tex
 
monk - Administratör2006-01-13 12:07
Antal inlägg: 2370

Är lite skeptisk till att kategorisera spelrummen efter spelplan. Vissa vill t.ex. spela hets eller orankat oavsett spelplan. Tror att upplägget som det är nu är det bästa för att hitta motståndare så snabbt som möjligt.
 
Baltazar_2006-01-13 12:32
Antal inlägg: 70

Jag tycker inte det är svårt att hitta motståndare men ser att många önskar kategorisering. På detta sätt låser man ju inte rummen från någon men ändå sätter en prägel på det. Sen fins det ju rum så det räcker för de blandade spelen. Man behöver ju bara döpa tre/fyra rum.

Tycker det är bra som det är nu men tänkte på denna lösning eftersom det inte skapar massa jobb åt er, ganska enkelt att bara döpa dom utan att det gör något om någon kommer fel (det går att spelaallt som vanligt i alla rum)
 
Blue Ztar2006-01-13 12:50
Antal inlägg: 1065

Jag är kritiskt till att skriva att vissa rum är speciella utan att verkligen låsa dom.

Jag tror att dagens mönster sitter för djupt. Folk går till det spelrum de brukar och för nybörjare blir det ännu ett moment att lära sig. Och när folk försöker tala om att det här rummet bara är ägnat åt *** så tror jag inte att de andra bryr sig. Det skapar mest irritation.
 
Baltazar_2006-01-13 13:04
Antal inlägg: 70

Ok...trodde inte man skulle bli irriterad (inte jag iaf) eftersom det mer är att påvisa vad rummet är och inte att det absolut är ett måste.
Spelar ju ingen roll om någon vill spela snabb i hetsrummet, eller?
Men tror de flesta hetsspelarna skulle vara där, likaså att de som vill spela standardbräde skulle va i det rummet. Att de skulle bli arga på någon som försöker starta ett spel på Specialbrädet tror jag inte på men men....
 
odin - Administratör2006-01-13 21:23
Antal inlägg: 7442

Tyvärr har det visat sig att ha speciella rum är en mycket dålig idé, vi har provat detta två ggr, båda ggr:erna har försöket blivit misslyckat. Blandat är bäst tror jag på.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?