Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 20 015 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Suds McDuff | 2008-06-08 03:20 | |
![]() | Svinhögt ljud Är den nån fler som tycker att ljudet i spelet är alldeles för högt? Dom verkar ha höjt "spelljudet" till samma nivå som "plingljudet". Man måste ha webradion på högsta volym, och trots det är spelljudet ändå högt. Jag tycker det vore en bra idé att sänka ljudet lite. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-06-08 03:55 | |
![]() | Det bästa vore en volymkontroll (bredvid tyst-knappen). Det kanske gör saker lite segt med ännu en kontroll i spelet, men kanske inte? | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2008-06-08 09:52 | |
![]() | suds mcduffs hörsel fungerar tydligen helt i motsatt riktning än min: jag vill verkligen ha spelturs-plinget på en sån nivå att jag inte kan missa att det blivit min tur att lägga, eftersom jag ofta sitter och roar mig med annat under de långa sekunder som motståndaren grunnar på sitt drag. jag blir inte glad om man skruvar ner det till samma obefintliga nivå igen..! halvminutstjutet är däremot onödigt väl tilltaget, kan med fördel dras ner. bamsefars förslag låter utmärkt men kanske inte är realistiskt att vänta sig att blir verklighet? | |
| vindsus86 | 2008-06-08 09:59 | |
![]() | man kan ju leka avancerad och ha uppe två olika sorters webbläsare samtidigt - en för betapet och en för webbradio om man nu vill lyssna på det. så kan man höja ljudet på webbläsaren man har webbradion i och sänka på andra webbläsaren. sedan vet jag iofs inte om det funkar med operativsystem, men så är det iaf med vista. en såndär finess som jag aldrig använder mig av, men har snubblat över i jakten på andra saker. | |
| monk - Administratör | 2008-06-08 10:21 | |
![]() | Alla webbsidor kan ju själva välja hur högt eller lågt något ska spelas upp vilket gör det svårt. Man borde nog jämföra med Windows-ljuden (som de allra flera kör) och där kan jag hålla med om att Betapetljuden ligger en bit högre... | |
| odin - Administratör | 2008-06-09 22:14 | |
![]() | Säg till om ljudnivån blivit lägre... | |
| Suds McDuff | 2008-06-10 02:31 | |
![]() | Jag inbillar mig att den blivit en aningens lägre. Bra jobbat! | |
| odin - Administratör | 2008-06-10 07:14 | |
![]() | Kan sänka lite till, ska jag göra det? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-10 07:22 | |
![]() | En st (1) får för sig att ljudet är för högt och vips så sänker ni? | |
| odin - Administratör | 2008-06-10 07:25 | |
![]() | Det är fler som klagat så du kan vara helt lugn, det är åtminstone två st (2). | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-10 07:26 | |
![]() | Hehe jamen så bra. *justerar ljudinställningar* | |
| DIF-Elton | 2008-06-10 07:32 | |
![]() | Kan ju passa på att fråga här: har ljudet när tiden rinner ut tagits bort? FÖr jag hör inte det ljudet - vare sig när det är 10 sekunder kvar att lägga sitt ord eller när tiden börjar ta slut helt? Hör ljudet som kommer när jag lägger ett ord däremot, så jag har inte stängt av ljudet på spelet. | |
| monk - Administratör | 2008-06-10 08:38 | |
![]() | DIF: du aktiverar det här: www.betapet.se/user/...ts ettings/ | |
| Suds McDuff | 2008-06-10 10:21 | |
![]() | Haha trashone. Visste du inte att det är jag som i hemlighet drar i trådarna här på beta?;) odin: Ett snäpp till lägre skulle nog bli bra ja. | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2008-06-10 10:39 | |
![]() | odin: är det svårt att hitta balansen mellan de olika ljuden i betapet? jag har upplevt att speltursplinget är det svagaste av dem alla och blir svårt att höra när man anpassat volymen efter a) anslutningsplinget och b) tidsöverskridningstjutet. om nån sitter och lyssnar på musik på datorn medan den spelar torde det vara enklare för den att justera volymen på musiken till en lämplig nivå jämfört med att den som spelar 10, 12 (eller flera) hetsmatcher i ett svep ska justera volymen av och an mellan varje spel för att inte få tinnitus i de situationer man får tidsbrist. jag testade detta med volymerna nyss (för ca fem minuter sen) och jag upplevde att de funkade. så inga fler justeringar för min del, tack! | |
| Suds McDuff | 2008-06-10 10:57 | |
![]() | Det som var problemet var ju att ljudnivån överlag var för hög att även om man hade musiken på högsta volym så var inte det tillräckligt. Förut hade jag radion på ca 33% av full volym, nu måste jag ha på 100%. Och det stod ju att alla ljud nu har samma volym, så om du justerar efter ett så blir dom andra i samma volym. | |
| Nemi | 2008-06-10 23:08 | |
![]() | Suds: kan jag få lite av ditt ljud? Jag brukar tycka att det hörs dåligt. (Kassa datorhögtalare tyvärr) :) | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-06-12 00:44 | |
![]() | ... väljer att spela utan ljud... mkt bättre... avsky alla plingande ljud >_< | |