Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade46
Mobilspel
Pågående20 015

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Grimuald2008-06-11 14:59
Antal inlägg: 7

Segt
Varför är det så segt att spela Betapet. T.ex. när jag ska flytta en blank då kommer ett fönster upp med massa bokstäver?

nina12008-06-11 16:05
Antal inlägg: 203

hihi antingen vet du precis vad du sysslar med eller så är du nybörjare här och har skippat att titta över regler och hur man spelar.

vulcan2008-06-11 17:03
Antal inlägg: 7666

Fönstret kommer upp för att du måste välja vilken bokstav den blanka brickan ska representera innan du kan lägga den i ett ord på spelplanen. Läs mer under Spelregler och Vanliga frågor, där finns kanske mer information du kan ha nytta av.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2008-06-11 22:53
Antal inlägg: 4814

Det går att lägga den blanka brickan på spelplanen innan man väljer bokstav på den, bara man inte stannar för länge innan man börjar dra den.

Grimuald2008-06-13 21:46

Tiden för att flytta brickan är så pass stor så att fönstret för val av bricka kommer upp. Jag kan misstänka att mitt grafikkort är för segt. Vilka rekommendationer har utvecklarna av Betapet när det gäller operativsystem och hårdvara ? Det handlar alltså inte om jag sitter och sover i flera sekunder utan att datorn jobbar med att uppdatera grafiken eller vad den pysslar med ? Kan man kontakta utvecklarna av Betapet för rekommendationer och råd ?

Grimuald2008-06-13 21:49

Borde det inte finnas en inställning för just den blanka brickan där man kan välja hur lång väntetiden innan fönstret för val av bokstav kommer upp ?

Grimuald2008-06-13 21:52

Anta att det tar 5 sekunder att lägga ut den blanka brickan på en ruta, då bör väl väntetiden vara minst 5 sekunder innan fönstret för val av bokstav kommer upp så att man hinner lägga ut brickan först.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2008-06-13 23:58
Antal inlägg: 4814

Det är nog en ganska bra tanke.

Det kan dock hända att det inte är så högt prioriterat eftersom det går att som nödlösning flytta brickan utan att dra den. Dels att dra en vanlig bricka till dess plats på brickstället, och dels att skicka ut den blanka på spelplanen med ett klick (som tar brickor på stället från vänster).

Grimuald2008-06-14 08:01

Personligen tycker jag det är ett programmeringsfel att fönstret för val av bokstav kommer genom att det är en väntetid på 1-2 sekunder när man trycker ned vänster musknapp. Utvecklarna har helt missat det faktum att det finns operativsystem som vars möss endast har en musknapp. En bättre lösning är att man med en tangentkombination i stil med (Alt + musklick) får upp fönstret och endast då. Detta kommer också att förenkla uppdateringsrutinerna när det gäller grafiken och göra att det går snabbare att spela. Tiden är ju de facto en viktig ingrediens i spelet och för min del förlorar jag ofta på tid pga segheten i uppdatering av grafiken.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?