Spelrum
Giraffen10
Krokodilen1
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade20
Mobilspel
Pågående20 031

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pompepompe - Ej medlem längre2008-06-16 11:31
Antal inlägg: 13

Att snabbt lämna spel...En fegis till: "alagusta"
Jag undrar om det inte snart borde läggas in en "poängräkning" eller något som drabbar de som snabbt lämnar ett spel då de ser att motspelaren fått en kanonläge (gäller slumpat bräde)!

Har nu råkat ut för denna "nesa" ett antal gånger nu på raken. Är spelmoralen verkligen så låg i det här spelet eller har jag bara haft otur som träffat på så många på kort tid?

PmsKossa - Ej medlem längre2008-06-16 11:33
Antal inlägg: 547

Ack o ve, stackars stackars dig.

pompepompe - Ej medlem längre2008-06-16 11:34

?

Och det tycker du är okej eller?

PmsKossa - Ej medlem längre2008-06-16 11:35

Är inte så brydd, skapar bara nytt spel.

pompepompe - Ej medlem längre2008-06-16 11:41

Jo visst, men det börjar bli lite många nu som verkar sätta detta i system...Så vad kan vara fel i att "straffas" för detta?

PmsKossa - Ej medlem längre2008-06-16 11:42

Hur skall det gå till?

pompepompe - Ej medlem längre2008-06-16 11:49

Som när man t ex avbryter ett spel annars... Det brukar ju kosta!

Är annars inget "surgubbe", men håll med om att det är inte lite fegt att lämna när man ser att motståndaren har ett ypperligt startläge!?

PmsKossa - Ej medlem längre2008-06-16 11:53

Ja ok, fegt jovisst.

skrabban2008-06-16 11:59
Antal inlägg: 1031

Jag fick avbryta mitt spel i går kväll på grund av åskväder. Datan slutade bara att fungera. Det kan bero på åskvädret att många kanske fick avbryta igår och inatt och nu på morgonen. Jag tycker det är fegt att bryta om man ser att motståndaren har kanonläge från början. Jag tycker också att det borde införas något straff för detta. Men ibland kan det finnas andra orsaker till att man bryter ett spel.

matss - Ej medlem längre2008-06-16 12:37
Antal inlägg: 217

Men gör straffet litet då, typ 10 minuspoäng i ratingen, så spelar det inte så stor roll om man åker/går ur av annan anledning. Men det skulle nog vara tillräckligt för att störa de som gör så systematiskt i alla fall.

Vendelay2008-06-16 17:15
Antal inlägg: 4

Håller med. Det är fegt. Inte så att jag stör mig jättemycket på det, men jag tycker det är konstigt att det inte blir något straff alls...

Eva2008-06-16 17:48
Antal inlägg: 130

Jag stör mig jättemycket på de som lämnar när jag får ett bra startfält. Att spela slumpad är just....SLUMPAD! Så jag håller med och menar på samma gång att ni som tänker avbryta inte behöver göra er besvär med att ens gå in. Vill passa på att säga att visst spelar jag för att det är roligt, men jag spelar även för att vinna!!
Tjing :)

Tettis2008-06-16 17:58
Antal inlägg: 173

Jag tycker också det är trist när det blir så. Och apropå att lämna ett spel i förtid när man blir avbruten av annat, tex telefon, vakna panikslagna småbarn etc, brukar jag i efterhand skicka ett meddelande till min motståndare där jag ber om ursäkt och förklarar mig. Allt för att dämpa hans/hennes besvikelse om jag drar.

zero_cool2008-06-17 18:46
Antal inlägg: 171

Ja, återinför som det var förut, 50 el 100 poäng av i raten, minns inte exakt, huvudsaken att man torskar på det! Till alla som tjatar om att "man ibland faktiskt måste avbryta spelet" så säger jag bara; Hur ofta måste man avbryta precis när spelet öppnats? Och i så fall så får man väl ta den förlusten den gången det väl händer! Hellre det en detta systematiska fegspelstaktik det blivit för vissa!
Grrr... Brukar inte heller bry mig om allt småtjafs som det brukar bli om det mesta här på Beta men det här stööör mig verkligen...

Tufflan2008-06-17 21:32
Antal inlägg: 1254

Funktionen finns där och det finns ingen regel som säger att man inte får använda den, däremot behöver man inte starta pajkastningstrådar i forum för att någon gjort nåt man faktiskt får göra, tex lämna spelet, ge upp mm mm. Stänger tråden!

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?