Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 20 041 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jennylusss | 2008-06-16 11:33 | |
![]() | Avstängning av perversa medlemmar Blir så j-kla arg när jag upptäcker att även sofistikerade och intelligenta spelforum som Betapet befläckas av perversa användare som använder spelchatten till något helt annat än trevlig konversation om vädret eller SPELET. Jag är f-n inte här för att bli uppraggad eller förnedrad. Finns det något sätt att stänga av eller anmäla andra medlemmar? | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-06-16 11:35 | |
![]() | Hmm nu vet jag inte vad du fått höra men det går även att skaffa sig lite tjockare skinn. | |
| rastom32 | 2008-06-16 11:39 | |
![]() | Du kan kontakta/skriva till ngn av beta's många spelvärdar o berätta vad du upplevt så hjälper dom dig säkert! Oftast står det ett + tecken framför deras nick bl.a Har själv varit med om oseriösa spelare o det är hur trist som helst, men tog själv kontakt med en spelvärd ang det o vederbörande blev raderad direkt! Dock kan den personen alltid skaffa sig ett nytt nick, men förhoppningsvis tröttnar dom i längden att hålla på... kanske... men man har åtminstone markerat. | |
| emmylicious | 2008-06-16 11:41 | |
![]() | Äh, ta sånt med en nypa salt. Det gör jag. I de allra värsta fallen kan man anmäla till en spelvärd eller skicka ett mail till abuse@betapet.com. För övrigt så hade denna tråden passat bättre i kategorin frågor. | |
| Mellituss | 2008-06-16 11:41 | |
![]() | under "Vanliga frågor" står det hur man kontaktar en spelvärd, där kan du säkert få hjälp. Man ska inte behöva tåla vad som helst. Lycka till! | |
| emmylicious | 2008-06-16 11:42 | |
![]() | Man blir lite efter när man använder mobilen för att skriva i forumet! :) | |
| rastom32 | 2008-06-16 11:43 | |
![]() | Kan absolut hålla med om att man kan det med en nypa salt, men när man råkat ut för det X antal ggr då tappar iaf jag tålamodet... finns ingen anledning o ta emot en massa omoget skit. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-06-16 11:45 | |
![]() | ;) Nej man skall inte behöva tåla vad som helst, dock är det lite självsanering på detta forumet. Och var inte så brydd. Tänk om man skulle bry sig om allt knas folk säger eller skriver. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-16 11:53 | |
![]() | Jennylusss, hur kan nån förnedra dig i en chat? | |
| monk - Administratör | 2008-06-16 12:40 | |
![]() | Jennylusss: Självklart tillåter vi inte hot eller trakasserier. Detta ska du rapportera till en spelvärd. Vill man undvika att folk spontant börjar chatta med en så är jag ganska säker på att det räcker med att ta bort sin profilbild. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-16 12:57 | |
![]() | Ja, varför uppmana folk att bete sig respektfullt när det räcker med sådana enkla åtgärder som att radera bort fotot på sig själv helt o hållet. Burka någon? Spelförbud efter klockan 20.00 för kvinnor under 18 år? ; p | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-16 13:07 | |
![]() | En tanke bara, men kan det vara så att Monk kanske menar att då det är omöjligt att stoppa alla "idioter" före deras eventuella orala "grodor" så kan just det att ta bort sin profilbild vara relativt effektivt... ;P | |
| monk - Administratör | 2008-06-16 13:13 | |
![]() | grönöga: jo, det var precis så jag menade... Det är naivt att tro att folk beter sig respektfullt för att man ber dem. Personligen tycker jag mest att det är kul när någon börjar privatchatta och om någon vill småflörta lite stör det mig knappast. Men det ska vara på en trevlig nivå isåfall :) | |
| vulcan | 2008-06-16 13:52 | |
![]() | Jag har fått lite inblick i vilka klumpiga "raggningsförsök&quo t; än del killar ägnar sig åt här och på andra sajter och måste erkänna att det var värre än jag trodde. "Jag är på besök i X-stad, kan vi inte träffas?" (Skickat av en person som aldrig någonsin tagit någon kontakt tidigare) "Öh kan inte du adda mig på MSN" (Utan föregående kontakt eller motivering till varför man skulle börja chatta) Jag tycker inte att man ens behöver känna sig manad att svara på sånt här av artighetsskäl, men det är ju ändå en viss skillnad mot rena trakasserier eller förolämpningar. Däremot är det i mitt tycke lätt att passera gränsen för en varning om man inte tar tystnad eller ett korthugget "nej tack" som ett tydligt svar, utan börjar chattbomba med en massa "Men vaffö dårå? Öh kom igen nurå Snälla?!?!?!?". Foto eller inte spelar förstås ingen roll för det. Att komma med sexuella förslag eller grövre sexuella anspelningar - eller för den delen vilka förolämpningar som helst när man blir avvisad (eller kanske bara förlorat en match) är precis som Monk säger helt oacceptabelt, men tyvärr är det svårt för oss att helt stoppa den lilla minoritet som sysslar med sånt här. Men vi kan åtminstone försvåra för dem väsentligt och det bästa ni som känner er trakasserade kan göra i mitt tycke är att rapportera in ALLT. Att raggningsförsök - om än klumpiga - i sig inte är tillräckligt för att ge en varning, får nog alla däremot acceptera. | |
| avataren - Ej medlem längre | 2008-06-16 14:34 | |
![]() | Har för övrigt aldrig fattat vad syftet, på denna betapetspelsajt, är med att sätta in kort på sig själv(att ges möjlighet till detta). Vill man visa upp sig med kort fyller det väl andra syften än att hitta en spelpartner på Betapet!? Jag har i alla fall adrig nekat en utseendemässigt oansenlig person spel, eller fått en ökad lust att spela med en person med behagligt yttre. Om man genom att spela med samma person flera gånger, vill lära känna denna kan man ju hitta andra sätt att förmedla sitt utseende på bild. | |
| avataren - Ej medlem längre | 2008-06-16 14:43 | |
![]() | Om man skapar en möjlighet för folk att visa sig på bild, ökar man risken för folk med bra utseende att drabbas av perversa depraverade individer , eller? Denna risk måste väl ställas mot det trevliga för normala människor att kunna titta på varandras ansikte, vilket väl inte fyller en jättefunktion här | |
| zmiley | 2008-06-16 14:48 | |
![]() | Jag tycker nog att det är kul att få möjlighet att visa upp sig här om man vill det. Jag menar, det är precis lika valfritt som huruvida man vill hänga ut sig själv och alla man fotograferats med på facebook eller myspace. Jag tror det bor en liten artist i de flesta av oss, och jag har det största förtroende för att adm. kämpar mot de som inte klarar av att hålla det lättsamt och snyggt. Bra koppling förresten till veckans omröstning....är det nån som vill följa med hem och titta på min mamma? | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-06-16 15:00 | |
![]() | Jag har hunnit spela drygt 3000 matcher på betapet och visst har det funnits ett antal av de spelare jag mött som använder chat-rutan för att ragga, typ fråga om man är singel, om man inte kan byta msn och liknande. Har aldrig råkat ut för något jag skulle kalla trakasserier i spel-chaten, hade jag gjort det skulle jag aldrig tveka att anmäla till någon spelvärd, det ska du förstås göra om du känner att du blivit dåligt behandlad. I de andra fallen har det alltid räckt för mig att säga vänligt men bestämt att "Nej, tack, jag är inte intresserad. Nu spelar vi istället." Att det är större risk att råka ut för sexuella anspelningar om man har foto är nog tyvärr den krassa sanningen. Men jag skulle inte välja att ta bort mitt kort pga det. Det är trevligt att också få en bild av sina vänner och de spelare man möter på den här sidan! | |
| avataren - Ej medlem längre | 2008-06-16 15:14 | |
![]() | Jaha men då får också admin. mer att göra när det gäller att stävja trakasserier. Alla de som har en liten artist i sig får då leva med att det finns folk som raggar på. Är det därför man har en bild kanske, även om man inte vill tillstå reklamsyftet?:):) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-16 15:14 | |
![]() | zmiley: pick me! | |