Spelrum
Giraffen12
Krokodilen1
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade18
Mobilspel
Pågående20 031

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mårten2008-06-25 02:56
Antal inlägg: 2529

Ansvar
Ur forumreglerna:
* Ditt användarkonto är personligt. Ditt användarkonto är personligt och borde inte delas med dina vänner. Ursäkter som "det var min polare som spammade eftersom han kände till mitt lösenord" hjälper alltså inte.

I fall där ett väldigt ungt och illbattigt barn använder en förälders konto (lösenordet kanske är sparat i datorn e. dyl.) och skriver mängder av obscena inlägg, borde som jag ser det, enligt denna regel, alltså föräldrarna kunna alarmeras och se till att de antingen barnsäkrar sin dator eller avslutar sitt medlemskap även om inget enskilt inlägg är över gränsen tillräckligt för att stänga kontot. Genom att skrämma med denna regel så slipper man en flod av meningslösa inlägg.

Även i fall med omyndigförklarade vuxna som använder sina skötares datorer i smyg, utan att den myndige datorägaren märker det, borde man på samma sätt kunna peka med denna regel för att få få datorägaren att säkra sin dator och därigenom freda denna fridens sajt från obehagliga inlägg.

Bara en tanke
www.betapet.se/forum...r= elpatron

Söt som salt - Ej medlem längre2008-06-25 05:54
Antal inlägg: 176

Haha

illiterate - Ej medlem längre2008-06-25 08:17
Antal inlägg: 6521

Jag tycker inte att det är rätt att håna barn på det här viset. De är ju födda som barn. Dessutom finns det väldigt få barn här, men om man låter bli att hänga ut de få som vågar skriva så kanske fler vågar skriva så småningom. Detta garanterar ett intresse för Betapet även när vi andra sitter på hemmen och filosoferar. Och det är viktigt att Betapet lever kvar i nästa generation. Annars kommer all forumvisdom att gå förlorad i historien. Då har mitt livsverk varit förgäves.

Mouche - Administratör2008-06-25 08:42
Antal inlägg: 24193

Jag har full förståelse för ditt resonemang Mårten.
Verkligen värt att ta i beaktande.

Kanske är det även här på Betapet så att pojkar, på barns vis, gärna drar den flicka de "gillar" i håret för att visa att "Här är jag! Lägg märke till mig!"

Tråden stängs med en uppmaning till andra spelare att tänka till även de innan inlägg postas....

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?