Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 041 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gibbyman - Ej medlem längre | 2008-06-27 14:34 | |
![]() | Det funkar inte - ser inga öppna spel, kan inte starta nya spel.. Hej Alla! Sitter här och är - efter att jag kikat över axeln på min kollega - toksugen på att själv ge mig in i Betapet-svängen. Sagt och gjort - igår skapade jag mig ett konto och loggade in. MEN - vad jag än gör så möts jag av följande meddelande efter att jag klickat på ett spelrum: -- » Ansluter till spelrummet... » Servern svarar inte. Prova ett annat spelrum, om det inte fungerar kan det bero på att du sitter bakom en brandvägg. Se "Vanliga frågor" på hemsidan! » Anslutning upprättad. -- Jag kan inte kika efter spel, jag kan inte starta nya. Jag har läst "Vanliga frågor" men hittar inte mycket av värde. OBS: Min kollega, som sitter vid platsen brevid mig kan köra Betapet. Jag har varit igenom varenda meny (i Internet explorer)och jämfört, samt säkerställt att vi kör samma inställningar. Jag har också testad såväl Opera som firefox. -Ingen skillnad. Datorn kör windows XP med Internet Explorer 6. Samtliga datorer på denna arbetsplats får dessutom sina uppdateringar någotsånär samtidigt.. Nån som har en lösning, eller ska min karriär som Betapet-spelare behöva sluta innan den ens börjat? Tack på förhand! | |
| Bim1964 | 2008-06-27 15:51 | |
![]() | Blir så för mig också ibland, brukar fungera om man provar ett par gånger. | |
| Mouche - Administratör | 2008-06-27 16:01 | |
![]() | Uppdatera Flash på den dator du sitter och starta sedan om innan du försöker ansluta till ett rum igen. OM det är tillåtet ur företagssynpunkt så rensa också cachen innan omstart. Kan i alla fall vara värt att prova. Mouche | |
| Mouche - Administratör | 2008-06-27 16:09 | |
![]() | Och här finns lite tips från bl.a Odin att läsa. www.betapet.se/forum...=- 0#402276 | |
| Bitte - Administratör | 2008-06-27 16:27 | |
![]() | Det troliga är att kollegan kringgått brandväggen och därför kan spela,, jag sitter med samma problem på jobbet sedan vi böt kontor,, Bitte | |
| Bitte - Administratör | 2008-06-27 16:36 | |
![]() | Under vanliga frågor Betapet använder sig av så kallade portar för de olika spelrummen, dessa skall vara öppna för utgående trafik för att det ska gå att spela. Många brandväggar tillåter utgående uppkopplingar per automatik. Om så inte är fallet kan du konfigurera brandväggen om du har tillgång/behörighet på din dator till det. Ställ in att följande portar ska vara öppna för utgående trafik: 1421-1432 mot adressen snowstorm.betapet.com (78.108.48.72). Bitte | |