Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sweetiie_87a - Ej medlem längre | 2008-07-10 00:00 | |
![]() | Vad är fusk för er? Vad ser ni som fusk på Betamet? | |
| krutmarie | 2008-07-10 00:15 | |
![]() | När man använder sig av nån slags ordlista, lexikon på nätet eller i bokform tycker jag personligen är fusk. Samtidigt som man spelar alltså. | |
| vulcan | 2008-07-10 02:15 | |
![]() | Reglerna är mycket klara på den här punkten: (se vidare under Vanliga frågor) ---- - Det är INTE tillåtet att använda hjälpmedel i form av ordsökningsprogram eller ordlistor under pågående spel! - Det är INTE tillåtet att spela uppgjorda matcher med kompisar eller egna ”skräpkonton” i syfte att få upp ratingen på ett annat spelkonto. De här reglerna gäller utan undantag och spelare som bryter mot dem kommer att få sina konton avstängda. --- | |
| Susssen | 2008-07-10 02:19 | |
![]() | Jo du svwweeitw svensson... fusk är när man manilpulerar sina motståndare till atrt vara någojn helt annan | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-10 02:20 | |
![]() | Uh say what? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-10 08:36 | |
![]() | Fusk är att spela mot alkoholpåverkade, tror jag han ville ha sagt. | |
| krutmarie | 2008-07-10 09:21 | |
![]() | Vulcan, jag har spelat mot en som, på min fråga om han använde sig av hjälpmedel, genast svarade att ja, men det gör ju alla. På den tiden spelade jag fortfarande snabb slumpad, men när han sa att vid stress hinner man inte kolla upp ord osv så övergick jag till att spela bara stress för att undvika att få möta ytterligare "fuskare". | |
| monkkan | 2008-07-10 09:34 | |
![]() | Jag har ocså upptäckt att det finns/fanns fuskare de la ord som man bara inte kan få ihop på kort tid. spelade mot en som jag ochså frågade..hon nekade men jag blir fundersam när hon spelat över tusen matcher och förlorat ca 50. Är det inte så att det finns någon form av statestik på hur mycket man vinner och förlorar? eller hänger det alltid på hur " duktig" man är? Jag spelar numera alltid hets | |
| Måns_E | 2008-07-10 09:43 | |
![]() | Såväl stress som hets skulle man nog "hinna" att fuska i. Varför skulle man inte kunna få ihop konstiga ord på kort tid? Det beror mycket på träning och antal spelade matcher, vilket ordföråd man har, hur mycket man har tränat osv. Dessutom så tänker väl de flesta på motståndarens tid? Om man har spelat över tusen matcher och inte har förlorat mer än ett femtiotal så är man riktigt duktig, oavsett om man använder sig av anagramletare eller inte. Personligen så tycker jag inte att det spelar så stor roll om man "fuskar" eller inte, man har ju ändå den rating som man förtjänar oavsett hur man har fått den. Dessutom så är jag rätt övertygad om att det krävs mer än en anagramletare för att bli bra på Scrabble. | |
| krutmarie | 2008-07-10 10:10 | |
![]() | Vad är anagramletare? | |
| monkkan | 2008-07-10 10:14 | |
![]() | nja jag blir ändå lite fundersam.. | |
| krutmarie | 2008-07-10 10:20 | |
![]() | Över vad monkkan? Vad Måns E skrev? | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 10:27 | |
![]() | anagramletare är en betapetspelare helt enkelt... =) ett anagram är ett ord du bildar av bokstäver från ett annat ord ex. risk - kris | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-10 10:46 | |
![]() | Jag får ofta en känsla av att många av dem som pratar om att de mött ngn som fuskar inte har så mycket belägg för det annat än att motståndaren varit väldigt duktig. Bara för att man möter ngn som lägger ord som man själv aldrig hört talas om och gör det väldigt snabbt så innebär det ju i sig inte fusk. | |
| monkkan | 2008-07-10 10:52 | |
![]() | men åter igen.... ibland får man ju bara konsonanter hur mycket man än byter bokstäver ibland tvärtom. och det är helt omöjligt att lägga ord. Och då undrar ju jag om det ändå inte är så att det är upplagt på något sätt att man inte ska få " bra" bokstäver varenda gång.. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 10:53 | |
![]() | man vet när det är fusk....har mött ungdomar under 20 som lagt kort ålderdomliga ord som ingen använder...ord efter ord...de harordförråd som en pensionär jag har bra ordförråd och så även min sambo...det finns många ord jag inte kan....men om nån lägger 3-4 ord i en match nån av oss aldrig ens hört...då vet man att det är fusk dessutom märks det på spelstilen...det är en känsla bara...kolla på de bästa som har varit med och spelar länge.....deras statistik är mer normal...även den bäste kan ha otur med bokstäver ibland nu för tiden spelar jag mest i datamusen....där bryr jag mig inte om de fuskar....kan man många dataord så är det inget problem om nån nu vill slösa tid genom att sitta och bläddra i it-ordboken men jag hävdar bestämt att det märks när man spelar mot fuskare...kanske tar man fel på nån men i stora lag så märks det | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 10:55 | |
![]() | nu förstår jag inte riktigt vitsen med att fuska.....hur kul kan det vara att ha fått sina poäng oärligt? | |
| Femme_Fatale | 2008-07-10 10:59 | |
![]() | monkkan....så har jag tänkt ibland när jag fått dåliga bokstäver....jag har nån sorts förbannelse om att jag aldrig får bra bokstäver om jag får börja och det är ett jätteläge tyvärr så vet jag att allt styrs av en slumpgenerator så...men men... | |
| Måns_E | 2008-07-10 11:00 | |
![]() | Jag tror att du har fel Femme_Fatale, jag har själv spelat mot ungdommar som lägger mycket ålderdomliga ord IRL. Det är inte så enkelt att Scrabble handlar om ord som man är bekant med. Många lär sig alla tre- och fyrbokstavsord, en del nöter till och med in samtliga fem- och sexbokstavsord, och i regel så är det de konstigaste orden som fastnar. Samma sak gäller rullningar, rullningar med vanliga bokstäver är det många som tränar på. Ett ord som SILVERNE är helt enkelt troligare att få se i ett scrabbleparti än WEBBSIDA, även om det andra är ett ord som förmodligen fler ungdommar har i sitt naturliga ordföråd. | |
| smeknamn | 2008-07-10 11:05 | |
![]() | "Det är INTE tillåtet att spela uppgjorda matcher med kompisar eller egna ”skräpkonton” i syfte att få upp ratingen på ett annat spelkonto." Jag kan inte låta bli att fundera över vissa som toppar rullningstoppen, men det kan lika gärna vara jag som är kass och inte tror det är möjligt att få ut flera ord med 15 bokstäver. | |