Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
smeknamn2006-01-24 19:05
Antal inlägg: 79

Lås dörren...
Är det bara jag som utsätts för sabbotage i form av att spelare klickar på dörren för att spela med mig men nästan i samma stund drar sig ur (under denna tid hinner jag starta ett spel men märker att jag inte har någon motståndare)? Antar att det är för att de inte vill spela med mig för de tycker inte min rankning håller måttet..

Hur som helst så har jag som förlag att man måste klicka på den gröna pilen innan man kan klicka på dörren för att på så sätt "tvingas" titta efter vad motståndaren har för ranking så man inte lurar in denne i ett spel med den själv. Vad tror ni om detta?
 
HumbleBug2006-01-24 19:06
Antal inlägg: 1836

Det är väl upp till var och en att checka vem man vill spela mot?
 
smeknamn2006-01-24 19:07
Antal inlägg: 79

Givet vis bör det vara så.. det är bara att det känns som om väldigt många väljer att besöka mitt spel och snabbt som attan dra sig ur, men det kanske bara är mot mig..
 
Frbg - Ej medlem längre2006-01-24 19:47
Antal inlägg: 243

Nej det händer ofta...jag har varit med om att starta ett spel och motståndaren går ur i samma stund...3 ggr i rad....
 
snubblan2006-01-24 20:21
Antal inlägg: 207

det är inte bara du de händer mellan varven för mej med..för det mesta ere dom som har lågt som bara går in o ut igen ...så de beror inte på dej
 
smeknamn2006-01-24 20:34
Antal inlägg: 79

Nää det tror jag inte heller.. men senast var den en med typ 1800(!) och då borde man ju veta att man kan använda den gröna pilen tycker jag.
 
cerebral2006-01-24 22:26
Antal inlägg: 132

Problemet kan lätt avhjälpas genom att man inte toktrycker på startaknappen så fort nån kommer in för att andas i ens lilla rum, utan väntar några sekunder och ser om personen verkligen vill spela eller inte.
 
Frbg - Ej medlem längre2006-01-24 22:48
Antal inlägg: 243

Mej veterligen har jag inte toktryckt på knappen ...men...ibland måste man bara ha nåt att säga tydligen...
 
Frbg - Ej medlem längre2006-01-25 07:36
Antal inlägg: 243

Låter som att det träffade en öm tå hos cerebral...eftersom han kan uttala sej så hos om en enskild spelares spel.... :)
 
Zahrmo2006-01-25 14:54
Antal inlägg: 9

eeh.. det är lätt att tolka saker negativt om man vill Frbg!

Själv tolkar jag cerebrals inlägg som ett tips om hur man slipper det problem som det gnälls på i den här tråden. Istället för att be om tekniska lösningar till beteenderelaterade problem. Tar man det bara lite lugnare slipper man mycket strul...
 
Mm22006-01-25 15:50
Antal inlägg: 678

Det är väl inga tekniska lösningar som åberopas?
Smeknamn ansåg ju bara att folk borde kunna använda den gröna pilen fr att se vilken rating spelaren har.
Och jag håller med Smeknamn.
 
Zahrmo2006-01-25 17:20
Antal inlägg: 9

Smaknamn skrev:
"Hur som helst så har jag som förlag att man måste klicka på den gröna pilen innan man kan klicka på dörren för att på så sätt "tvingas" titta efter vad motståndaren har för ranking så man inte lurar in denne i ett spel med den själv. Vad tror ni om detta?"

Typiskt en efterfrågan av en teknisk lösning i form av en inbyggd spärr.

I princip håller jag med om att det är lite jobbigt med folk som går i och ur spelrum, men att kalla det sabotage som Smeknamn gör är en trist attityd.
 
Mm22006-01-25 18:00
Antal inlägg: 678

Ok, jag missade det där "måsteförslaget" :-).
 
smeknamn2006-01-25 19:23
Antal inlägg: 79

cerebral skrev:
"Problemet kan lätt avhjälpas genom att man inte toktrycker på startaknappen så fort nån kommer in för att andas i ens lilla rum, utan väntar några sekunder och ser om personen verkligen vill spela eller inte."

Visst kanske jag är lite snabb ibland, men jag brukar inte vänta massa signaler innan jag svarar eller öppnar dörren utan antar att personer som gör sig den mödan är intresserade av att spela, prata, träffa et cetera.

Zahrom skrev:
"Typiskt en efterfrågan av en teknisk lösning i form av en inbyggd spärr. "

Det är ingen efterfråga utan ett förslag som är öppet för diskussion. Jag förstår att många använde sig av detta sätt innan den gröna pilen kom till, men efter att funktionen har blivit till ser jag ingen anledning att gå in i ett spel för att sedan, nästan direkt, lämna det.

Zahrom skrev:
"I princip håller jag med om att det är lite jobbigt med folk som går i och ur spelrum, men att kalla det sabotage som Smeknamn gör är en trist attityd."

Om man kommer med ett förslag på något man tycker är störande anser inte jag att man visar på trist attityd. Kanske var sabotage ett lite väl kraftigt ord för att beskriva situationen..
 
cerebral2006-01-25 22:46
Antal inlägg: 132

händer det aldrig att folk ringer fel till dig?
 
lanemonia2006-01-27 10:24
Antal inlägg: 33

Om vi alla hjälps åt att ofta skriva i main att den gröna pilen finns och hur den ska användas så får fler veta hur de ska göra
 
Bitchan2006-01-29 23:34
Antal inlägg: 10

Jag håller med om att man ska använda den gröna pilen. Själv gör jag alltid det och har endast lämnat ett spel direkt en gång, då var det för att jag var förvirrad och inte hade insett att det var ett slumpat spel. Vilket inte var vad jag kände för just då.
Håller också med om att det är störande när folk "vänder i dörren" för att de tycker att man har för låg ranking. Kolla innan så slipper jag bli besviken när det plingar på dörren! :)
 
Mm22006-01-30 10:31
Antal inlägg: 678

 
Mm22006-01-30 10:31
Antal inlägg: 678

min dator cencurerar tydligen det jag skriver ;-)
 
Mm22006-01-30 10:35
Antal inlägg: 678

Jag försöker igen:

Jag trycker alltid på grön pil innan jag går in i ett spel, det går per automatik.

Men det kan hända att det blir fel ibland ändå. Jag kan ha bestämt mej för att gå in i en spel och ska just klicka på dörren då spelraden flyttas (för att någon/några startat sina spel) och då kan det hända att jag kommer in i fel spel.
Jag brukar då snabbt ta mej ut, men jag skriver och förklarar och ber den spelaren om ursäkt.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?