Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Slevin85 - Ej medlem längre | 2008-08-04 16:41 | |
![]() | hur låg rankad kan man bli vid registrering startar man på 1000.hur lågt ner kan man komma.finns det nån nedre gräns.om man förlorar mycket kan man någonsin hamna på 0.då är det väl lika bra att starta ett nytt .då får man ju 1000 igen. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-08-04 22:49 | |
![]() | En återkommande fråga här på Betapet Slevin85 ;-) Teoretiskt sett kan man få mycket nära noll, men inte noll i rating. Men ingen har fått så pass lågt, och de som ligger lägst är kring 200 i rating. Oftast har då de man spelar med så mycket mer i rating att man går plus även om man förlorar. Hoppas att jag lyckades svara på din fråga. | |
| Slevin85 - Ej medlem längre | 2008-08-04 22:53 | |
![]() | ok.då är jag med.tack candid. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-08-04 22:54 | |
![]() | =) Det var så lite | |
| ANDERStG | 2008-08-06 08:48 | |
![]() | Jag antar att ratingförändringen avrundas till närmaste heltal. Om avrundningen alltid är uppåt blir den teoretiska gränsen möjligen högre. Om avrundningen är neråt så finns det ingen nedre gräns på rating och man får se upp för "division by zero" i vissa fall. Under antagandet är 9 den teoretiska nedre gränsen för rating. Man behöver inte utnyttja de snabbare ratingförändringarna för nya spelare, så även gamla rävar kan ta och krascha sin rating. Dock bör man se till att hitta/skapa tillräckligt usla motståndare. Om man inte hittar spelare med rating under 100 så kan man inte komma under 24. Har någon fler vinklar på frågan? | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-06 08:59 | |
![]() | Hmm har sökt som en tok,, det ska finnas någon slags uträkning på detta men hittar den inte Bitte | |
| ANDERStG | 2008-08-06 09:03 | |
![]() | www.betapet.se/rating/ ger formeln. Eller vad sökte du? | |
| ANDERStG | 2008-08-06 09:22 | |
![]() | www.betapet.se/forum...am p;page=1 Här försökte forticert sig på en analys men den stämmer inte. Man kan alltid förlora upp till 10 procent av sin rating i ett svep om man har hög rating och motståndaren låg. I en match mellan två med rating 10 är det just 5% av 10 (+ lite småkrafs från nybörjartermen) man kan förlora och det borde enligt antagandet avrundas uppåt till 1. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-06 09:31 | |
![]() | Just det ,,är/var kanske lite trött då jag sökte Bitte =)) | |
| Tyllestar | 2011-06-06 23:19 | |
![]() | Jag är rankad på plats 500 i Betapet Mini Jag känner mig så nöjd! Mycket lättare att spela på ett mindre bräde! men jag undrar vilken ordlista man spelar med där? Ibland böjer motståndaren ord, men det fungerar inte alltid? tacksam för svar! | |
| blue_moon | 2011-06-07 14:18 | |
![]() | Det är SAOL 13 som gäller även där. Om du kollar i ordlistan ser du att böjningar av starka verb finns med, exv "sprang", "fick", "lät". Även substantiv som "ögon" finns med. | |