Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 5 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 720 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| adbkp | 2008-08-05 16:21 | |
![]() | HJÄLP! ASUS eee Hej! Har köpt en Asus eee och vill gärna spela Betapet (så klart). Datorn kör Linux och har Mozilla Firefox som webläsare. Flash är installerat. (Detta är så datorn levereras). Då jag vill köra Betapet, så går det fint att logga in och jag kan klicka på ett spelrum som laddas upp - men sedan blir det stopp - får en feltext som indikerar att jag "kanske sitter bakom en brandvägg". Kör flera bärbara standard XP-datorer som utan vidare klarar Betapet i samma trådlösa nät utan att klaga på brandvägg. Finns det någon som upplevt samma sak - och kanske har en lösning? Hoppas, Kerstin (ADBKP) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:14 | |
![]() | Det kan vara en mjukvarubrandvägg på datorn kanske? Vet inget om Linux, men den lär inte nyttja samma brandvägg som levereras med Windows iaf. ;) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-05 18:00 | |
![]() | Flash i Linux är ett mysterium. Prova att uppdatera till nyaste versionen (10) och se om det blir bättre. | |
| adbkp | 2008-08-05 18:19 | |
![]() | Tack för er hjälp! Provade just mot ett öppet nät utan brandvägg och då fungerade det. Får se över min brandväggsinstallation - lite märkligt att XP-datorerna tar sig igenom den men inte Linuxmaskinen. Väldigt speciellt att spela Betapet på den lilla eee.N (7 tums skärm). Det är så pilligt att spela så hets blir omöjligt. | |
| shakespear | 2008-08-06 22:52 | |
![]() | Det kan vara så att i linuxburken så är vissa portar stängda, medans andra, ex 80 (http), 443 (https), är öppna. Är firestarter installerat? Där kan man exempelvis ställa in ovan nämnda policy. När jag tittar på 'View source' i webläsaren när man laddar spelrummer så ser jag att olika portar används, exempelvis port 1423: var flashvars = { ... webhost: "www.betapet.se", ... roomid: "3", ... port:"1423", ... }; | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-07 14:09 | |
![]() | Faktum är att port nummer 1421 används för giraffen, 1422 för krokodilen, osv. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-07 15:23 | |
![]() | Förr i tiden var portnumren lägre (1400-1412), nu är de 1421-1433. English har andra portnummer (och Norsk vet jag inget om). | |
| blankafaen - Ej medlem längre | 2008-08-18 23:05 | |
![]() | hur går det för dig/ er som skaffat denna märkliga lilla grej? om man skaffar den i akt och mening att använda som betapet-dator, hamnar den snart in i skrubbens mörkaste hörn eller ligger man förnöjd i soffan och betar av hetsmatcher på löpande band? | |
| hottiz | 2008-09-09 07:13 | |
![]() | har spelat på min 900eee men förlorat pga svårt spela med den aldrig haft problem logga in men som sagt pekmusen på den gör lite som den vill även om man ställer den på lägsta hastighet . | |
| Exina | 2008-09-22 10:58 | |
![]() | Jag spelar med min 900eee men då har jag USB-mus då jag också tycker pekmusen är för svår att spela med. | |