Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| frini | 2008-08-27 13:01 | |
![]() | Teknikstrul med sajten Hittar ingen adress till sperlvär så jag skriver här! Sitter just nu med ett spel, slumpad stress, alltså en tjogominutersvariant. Vad händer,- jo först får kommer det upp en skylt på min spelplan där det står: "spelet har kopplat ned klicka OK för att koppla upp igen". Jag gör så och lägger sedan mitt drag. När det är motspelarens tur (som f.ö ledde) så tickar dennes tid iväg utan att något händer. Det går inte att skicka meddelande på chatten och tiden går och går och till slut är hela (!!!!) dennes speltid slut. De fem minuternas plustid börjar att ticka och jag fattar att min medspelare säkert också fått problem, att spelet hängt sig på något vis. försöker då att gå ur spelet genom att klicka på vita krysset i röda rutan längst upp till höger. Får då skylt där det står att "Det är osportsligt att ge upp. Det kommr att påverka din rating. Vill du ge upp". nej, det ville jag egentligen inte men det gick ju inte att spela vidare! tycker suma sumarum att detta är väldigt tråkigt och att det känns orättvist att ens rating ska påvrkas negativt när det är tekniken på själva sajten som behöver förbättras. Detta är inte första gången dylikt händer kan jag säga! Önskar svar från någon spelvärd och om huruvida man jobbar med att eliminera sådana här teknikglitchar! | |
| frini | 2008-08-27 13:03 | |
![]() | Vill tillägga att medspelrens minus tid nu är uppe i -17 minuter!!!! ,- och jag kan inte gå ur spelet! | |
| Nemi | 2008-08-27 13:30 | |
![]() | Om du tittar längst upp i denna forumdel finner du en tråd med "lista på seplevärdar". | |
| frini | 2008-08-27 13:31 | |
![]() | Ok, tack! Var för ivrig när jag skrev att jag inte såg det först! | |
| Nemi | 2008-08-27 13:31 | |
![]() | Du skriver ingenstans om var nåntsnas du spelar? Dessutom, kan du inte skriva i chatten så har du troligvis tappat kontakt med spelservern igen. | |
| Nemi | 2008-08-27 13:39 | |
![]() | Såg nu att spelet hade avslutats, jag hann inte dit tyvärr. Men troligen var det så att du hade tappat kontakt mes spelservern igen för om du har kontakt så ska du kunna skriva i spelrumschatten. Det finsn en gräns på 5 minuter, när denna tid har gått och spelaren som försvunnit inte kommit tillbaka så ska matchen avbrytas. Att det gått över 17 minuter betyder att du har tappat kontakt med spelservern och måste logga in igen. Det kan se ut som att tiden tickar som vanligt men när du anar att det kanske är något knas så testa att skriva i spelrumschatten eller liknande för att se om du fortfarande har kontakt med spelservern. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-27 13:42 | |
![]() | Eller gör så här .... nu och då om du har problem med nerkoppling Bitte | |
| frini | 2008-08-27 17:07 | |
![]() | Tack Nemi för förklaringarna! Nu vet jag i alla fall vad det hela berodde på och får som man brukar säga "gilla läget" om det händer igen! | |