Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 85 |
Mobilspel
| Pågående | 19 866 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| miss_boss | 2008-08-27 18:09 | |
![]() | Hur är de möjligt Hur är de möjligt att jag får 5st N på given. Jag har aldrig gjort en rullning. Hur stor är egentligen chansen att få flera likadana bokstäver än att göra en rullning. | |
| Nippe123 | 2008-08-27 18:09 | |
![]() | Otur ;) | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-08-27 18:28 | |
![]() | Flyttar till support | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-08-27 18:44 | |
![]() | Det här är en fråga för Ordgrävaren, Radagast eller Gubbi. Hoppas att någon av dessa ser denna fråga och kan svara. Med given tolkar jag det som de första sju bokstäverna du fick (annars måste man veta vilka bokstäver som gått tidigare för att kunna räkna ut sannolikheten). | |
| vulcan | 2008-08-28 09:19 | |
![]() | Allt som finns i påsen är möjligt att få - precis som det bevisligen är möjligt att få sju rätt på Lotto, trots den löjligt låga sannolikheten. Chansen att få brickor som går att rulla med på startstället ligger nånstans runt 6-7%. Att få fler brickor av samma sort måste vara vanligare - vi har ju t ex A,R,S och T som alla finns i 8 exemplar i brickpåsen. Fler än 2 är kanske inte så vanligt, på ett startställ tror jag aldrig att jag sett mer än 4 av samma bokstav. | |
| Radagast | 2008-08-28 12:40 | |
![]() | NNNNN på given får man 0.00016% av matcherna om jag räknat rätt; att dra fem A, R, S eller T är ungefär tio gånger troligare. Ungefär var 10000:e match drar man något femtal på given, så du har varit med om något mycket ovanligt - grattis! :) Spelar du mer så kommer också rullningarna (ungefär 6.5% av matcherna går det att rulla på given). I början är det enklast att hitta rullningar som slutar på -ARE eller -ERA, så om du drar de bokstäverna kan det vara bra att placera dem till höger på stället och se vad som blir över. | |