Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| creepwood | 2008-09-02 15:03 | |
![]() | förslag: långa ord belöning Jag och några av mina vänner har pratat lite om att korta ord belönas väldigt bra när man egentligen borde belönas för att man lyckas länga långa ord. så ett förslag är att göra slutpoängens multiplicerad med en faktor, där faktorn är 0.1 per använd bokstav. ex, ett ord på 6 bokstäver som ger 14p skulle ge 14 x (1+0.6) = 22.4 (hur man väljer att avrunda är bara en detalj Det kan ju vara värt att prova en ett rum under en tid och se om folk gillar det. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-02 15:08 | |
![]() | Rullningen är väl en långordsbelöning nog? Är man duktig på långa ord rullar man troligtvis tillräckligt ofta för att vinna på det. Dessutom handlar inte scrabble bara om ord, utan även taktik. Man kan, delvis, taktiks undvika "korta ord-nederlag". | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-09-02 15:13 | |
![]() | Vad allt ska ändras hela tiden. Kan det inte vara som allt var från första början? Det var bättre förr ;) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-02 19:21 | |
![]() | Jag har också föreslagit en liknande grej som ett nytt spelläge. Kul med långa ord. | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-09-02 19:28 | |
![]() | Ja, håller med hannaroman. Dessa nymodigheter (ordlistorna i Musen och Grisen) håller på att förstöra detta spel. Särskilt när rullar från dessa obskyra spelrum visas i huvudfönstret. Nej satsa på att lära Er att spela bra med SAOL13, det räcker. | |
| Snurt | 2008-09-02 20:00 | |
![]() | Tack Boxplay! Ett inlägg som får en 9-åring att framstå som nobelpristagare. Vi kanske bör gå tillbaka till att telegrafera, hemskt med lite utveckling. | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-09-02 20:04 | |
![]() | Varför skall man flumma ut i en massa varianter? Är det för att Ni är så kassa så att ni behöver någon specialvarint som ingen spelar för att Ni skall bli bra? Jag tycker att man skall sansa sig lite vad gäller nya varianter, följ Svenska Scrabbleförbundets regler i huvudsak. | |
| Snurt | 2008-09-02 20:15 | |
![]() | Skönt att det är frivilligt. På 30 talet följde man regler, varför får man den känslan av dina inlägg? | |
| odin - Administratör | 2008-09-02 20:16 | |
![]() | Jag tycker vi ska utveckla spelplanerna men är tveksam till att det vore en bra idé att belöna långa ord, - Att skapa en helt ny spelmode för detta håller inte då det inte är tillräckligt stor och påtaglig skillnad mot andra spelvarianter. - Att inkludera detta i nuvarande spelmoder är isåfall ett alternativ men lär stöta på patrull av regelmaffian :-) | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-09-02 20:38 | |
![]() | Ja, en ögonblicksbild, Grisen 30 pers. övriga rum utom musen ca 1400 st. Så är det hela tiden. Varför lägga krut på dessa varianter. Lägg tiden på utmaningsfunktionen istället eller en turneringsfunktion. Dessa funktioner gynnar många fler. Att spela med andra ordlistor är ju helt meningslöst. För en tävlingsspelare förstör ju detta enbart. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-02 20:48 | |
![]() | Varför ska tävlingsspelare prioriteras då? De kan ju spela standardscrabble på tävlingar hur mycket de vill. Dessutom tror jag knappast att mer än 5% (dvs ca 20 000 personer) av alla betapetmedlemmar ägnar sig åt tävlingsspel. | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-09-02 20:51 | |
![]() | Stryk tävlingsspelare då. | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-09-02 20:53 | |
![]() | Det är lika ointressant för flertalet som synes i mitt inlägg tidigare. | |
| creepwood | 2008-09-03 00:18 | |
![]() | Odin: det är inte speciellt mycket tid i utveckling. jag skulle gissa på ungefär en enda rad kosmässigt. :) | |
| creepwood | 2008-09-03 00:21 | |
![]() | oops, det var till boxplay, inte odin | |
| neutraltnick | 2008-09-03 06:21 | |
![]() | Är det 400 000 medlemmar här? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-03 14:02 | |
![]() | Jag avrundade bara lite. Det är ca 348700 registrerade medlemmar. Fast det är nog långt ifrån alla som fortfarande är aktiva eller obannade. | |
| barbi | 2008-09-03 23:46 | |
![]() | "Varför skall man flumma ut i en massa varianter? Är det för att Ni är så kassa så att ni behöver någon specialvarint som ingen spelar för att Ni skall bli bra?" flumma runt hihi kom o spela i musen om du tror att det är så lätt:P för de första så är de 2st ordlister som gäller.. om du är så smart borde du ju förstå att det är mer tänkande o svårare i musen:=)) | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-09-05 02:27 | |
![]() | man kan ta sig ett kex när man lagt nåt fint och långt. har själv jobbat mycket med liknande positiv förstärkning och kommit fram till att även om det kanske inte fungerar nåt vidare så är det åtminstone gott. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-09-05 02:31 | |
![]() | Långa ord, ofta på sju eller åtta bokstäver belönas med 50 extrapoäng? har du missat det? | |