Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 555

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hottiz2006-02-07 03:38
Antal inlägg: 235

taskspel?
Lägger ni ord som inte har nära till röda brickor?
Spelat mot några som spelat så. jag lägger ord då jag kan.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-02-07 07:27
Antal inlägg: 2977

hur menar du?
 
Fjupplisa2006-02-07 09:11
Antal inlägg: 2010

Taskspel är väl vad jag är utsatt för just nu, en spelare kommer in i mitt spel, sen får jag lägga ord mot mig själv hela tiden, för motspelarens tid går ut hela tiden o när jag kollar är vederbörande inte inloggad i spelrum!!?? Lite trist.
 
Måns_E2006-02-07 10:38
Antal inlägg: 11969

Jag förstår inte riktigt vad som är taskspel i det. Om jag kan lägga ett ord för 18p som öppnar upp för en röd bricka åt två håll, eller kan lägga ett ord för 15p som inte gör det så spelar jag såklart det för 15p.

Om jag skall öppna upp för en röd bricka så räknar jag alltid på att jag skall gå plus, det finns väl ingen anledning att ge bort lägen och poäng?
 
jssfrk2006-02-07 10:58
Antal inlägg: 771

Måns_E: Givet. Det är väl det som kallas strategi? :)

Sen kan det ju iofs lätt bli gnetsura spel utan öppningar, men sådana spel är ofta minst lika intressanta som öppnare spel med många poäng.
 
cerebral2006-02-07 12:08
Antal inlägg: 132

nej usch, det tycker verkligen inte jag, låsta spel är ungefär lika kul som att se färg torka. Öppet och fint med många lägen ska det vara.
 
Måns_E2006-02-07 12:46
Antal inlägg: 11969

Men vad är ett öppet spel? Att öppna upp för röda och blåa i var och varannat drag, att spela långa ord eller att inte täppa till för rullningar?

Jag tycker att man mycket väl kan spela ett öppet spel utan att öppna för poängrutor.
 
vulcan2006-02-07 13:43
Antal inlägg: 7666

Även denna diskussion har väl varit uppe förr, precis som "bästa/sämsta brickan" som just nu rasar under Snackfliken. Jag tycker också öppet är roligast, men en bra spelare måste behärska alla varianter av spel och välja det taktiskt mest riktiga draget i varje situation. Till taktik hör att när man en bit in i spelet ryckt åt sig en hyfsad ledning så finns det ingen jätteanledning att hålla på och öppna för en massa lägen åt motståndaren. Sen kan naturligtvis två kompisar komma överens om att spela offensivt och bjuda varann på lägen. Men jag tycker inte att man har någon rätt att gnälla på andra spelare som inte gör det.
 
cerebral2006-02-07 13:44
Antal inlägg: 132

nej precis, man kan mycket väl spela öppet genom att spela smart, tex få 3xbokstav under ett i osv.

Jag var mer emot låsta spel eftersom jag tycker det är betydligt roligare att inte bara kunna spela i ena änden av brädet.

(om jag skulle bli tvungen att välja så skulle jag visserligen välja ett spel där man öppnar upp för allt och spelar otaktiskt än ett totallåst spel som inleds med FEZ tex.)
 
cerebral2006-02-07 16:02
Antal inlägg: 132

jag svarade förresten på måns_E... inte Vulcan
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?