Spelrum
Giraffen29
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 818

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Hammocken2008-09-05 16:54
Antal inlägg: 11

Mac+betapet out of work
Betapet kraschar när jag öppnar spelrummet. Har fungerat perfekt tidigare. Vad har hänt?

OBS. Har rensat cachen, startat om och ominstallerat tre olika browsers. Jag tror att felet ligger hos Betapet. Hilfe!

TopBanana2008-09-05 19:17
Antal inlägg: 752

Jag kör på mac och har inga problem, förutom att jag har jättedålig internet-uppkoppling då och då

Perpersa - Ej medlem längre2008-09-05 19:57
Antal inlägg: 2193

Flyttad till Support.

Nemi2008-09-05 22:46
Antal inlägg: 5952

Hammocken: uppdaterat flash?

Hammocken2008-09-06 00:35

Ja. Allt är uppdaterat, många gånger. Det är bara Betapet som inte funkar av allt jag kör.

Hammocken2008-09-06 00:36

TopBanana, vilken browser och version har du?

Hammocken2008-09-06 00:42

När jag går in i spelrummet ser jag dörrarna och vilket spel som är valt, men inte spelarnas namn eller rating. I chatten är det vitt och i fältet för spelare ser jag bara några namnrader, sen är det tomt i flera rader osv. Sidan är alltså inte komplett.

Kör jag Firefox 3 kraschar sajten direkt om jag försöker öppna spelrummet, detsamma gäller då även för Safari och Opera. Jag avinstallerade Firefox 3 och kör den tidigare versionen av Firefox, då är sidan "bara" defekt, dvs. som jag beskrivit ovan samt att alla spelbrickor är tomma=omöjligt att spela.

Vad är felet?

Christer - Spelvärd/Forumvärd2008-09-06 08:31
Antal inlägg: 218

Vilken version av os x använder du? Det är inget generellt fel för mac, jag använder os x.5.4 firefox 3.01, flash version 10,0,0,525. I mina öron låter det verkligen som om det är något med flash.

Börja med att gå till www.macromedia.com/s...as h/about/ så får du veta vilken version av flash du har.

Prova också att hämta hem den igen. Om det inte fungerar så skulle jag börja med att reparera rättigheterna på datorn, om så väl Safari, Opera och FF drabbas och det inte är något generellt macproblem så känns det som en naturlig början.

Christer - Spelvärd/Forumvärd2008-09-06 09:20

Tillägg till ovan, rätt länk för att kolla flash versionen är kb.adobe.com/selfser...d= tn_15507

Hammocken2008-09-07 04:50

Har fortfarande problem med korrupt visad spelplan och spel som kraschar!

Kör system 10.4.11.

Jag har installerat Flash flera gånger, för alla browsers, och får beskedet att installationen lyckats varje gång. Så det kan inte vara något fel med Flash då?

Har varit medlem på Betapet i åratal och spelet blev korrupt från det att jag uppdaterade till Firefox 3. Tog bort den versionen och installerade om version 2 osv, men felet hängde sig kvar, i alla browsers. Vad är det som spökar?

Christer - Spelvärd/Forumvärd2008-09-07 08:18

Efter som felet inte beror på vilken webläsare du använder så beror felet antingen på flash eller på något generellt fel på datorn.

Jag vill fortfarande veta vilken version av flash du har det får du reda på här kb.adobe.com/selfser...d= tn_15507

Kontrollera också att du har hämtat versionen som är för in typ av processor ppc elelr intel

Hammocken2008-09-09 02:16

Jag använder Flash Player för Power PC, Mac 9,0,124,0.

Jag spelar luffarschack på gomoku.se som jag antar också kräver Flash, det fungerar problemfritt.

Hammocken2008-09-09 14:29

Jag behöver veta om Betapet fungerar med följande kombination av program och programversioner:

* Flash Player för Power PC Mac 9,0,124,0
* MAC OS 10.4.11
* Senaste versionen av Firefox resp. Safari

Detta fungerar INTE för närvarande! Visst är det kanske något fel på Flash, men ska jag nedgradera för mac och i så fall var?!
Betapet har som sagt var fungerat utan problem i många år tills jag uppgraderade till senaste Firefox. Därpå smög sig något fel in som jag inte blir av med!

Kan någon programvarutestare undersöka detta? TACK!

monk - Administratör2008-09-10 12:28
Antal inlägg: 2379

Hammocken: prova att tillfälligt stänga av ditt virus- eller säkerhetsprogram. Felet kanske beror på att dessa hindrar att viss information att laddas in till spelet.

Hammocken2008-09-10 15:51

Jag har inget virusprogram... tror jag. Inget jag installerat i alla fall. Scrabolous funkar med Safari, kraschar med Firefox. Utesluter det fel på Flash då?
Synd bara att Scrabolous har ett så fult gränssnitt, Betapets gränssnitt är helt klart snyggast därför är det synd att det gått troll i spelet. Som formgivare tar det emot att stirra på en ful spelplan!

Hammocken2008-09-10 15:54

Jag börjar tro att det är inställningar i Firefox som behöver rättas till. Frågan är bara vad? Just att jag kan se hälften av detaljerna i spelet är skumt och att det kraschar helt med Safari. Varför kan jag ex.vis spela på gomoku.se, det är väl Flashbaserat antar jag?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?