Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 539

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Blamse tlött2008-09-26 22:40
Antal inlägg: 201

Betaregler/individuella regler
Hur långt får en person gå i sitt ordval och skrift innan dem blir utkastade...

Citerar Reglerna
REGLER - VAD DU ICKE FÅR GÖRA ***
* Trakassera, mobba eller hota andra användare. Som på alla diskussionsforum kan det ibland gå hett till på Betapet. Detta är dock ingen ursäkt för att utsätta andra användare för PERSONANGREPP hot, mobbing eller trakasserier. Är trakasserierna väldigt grova riskerar en användare även att stängas av utan någon varning.

Min fråga igen då, hur grova måste dem vara egentligen...

FORUMREGLER
* Håll dig till ämnet. Inlägg som spårar ut allför långt riskerar att tas bort.
Då frågar jag återigen, VARFÖR kan inte en tråd tas bort när man begär det, eftersom inlägg spårade ur, och det blev till rena personangrepp?

Vem /vilka bestämmer hur långt en person får gå innan dem stängs av..Är det enskild Forum/spelvärd..

Perpersa - Ej medlem längre2008-09-26 22:46
Antal inlägg: 2193

Ja

Blamse tlött2008-09-26 22:50

du svarde endast på den sista frågan

Perpersa - Ej medlem längre2008-09-26 22:53
Antal inlägg: 2193

Alltså allt som sagts måste tas under övervägande, en värd kan ta det på sig att bedöma om ett inlägg är olämpligt att ha kvar i forumet, eller så kan värden välja att diskutera ärendet med andra spel/forumvärdar.

Därför tar det olika lång tid ibland.

Mouche - Administratör2008-09-26 22:55
Antal inlägg: 24193

Om man skapar en tråd på ett Forum kan man knappast förvänta sig att alla ska tiga, bocka och hålla med om allt som sägs!

En debatt innebär just att man för fram sina olika åsikter och då gärna på ett vettigt sätt.

Jag vet mycket väl vilken tråd TS avser och i den tråden förekom det förvisso en massa oväsentligheter och personliga påhopp men definitivt INTE enbart från ett håll.

Om en tråd ska tas bort eller ej beror på omständigheterna och efter vad jag förstår så har en kollega klart och tydligt förklarat vad detta innebär för TS via mail!

Mouche

Blamse tlött2008-09-26 23:07

Men en Åsikt är en åsikt, debatt är en debatt..Påhopp är inte en Åsikt! Ok menar du från mej då förmodar jag Mouche...Varför tror du jag sa som jag gjorde, och nå värre påhopp kan jag inte anse det vara ..
Ok men jag får gå vidare med detta då, för så här får det inte gå till..du vulcanskriver självt att ??? skrev otrevligt och provokativt, är det rätt? Nej absolut inte..speciellt inte när det inkräktar på ens intigritet..

när man startar en tråd så förväntar man sig att den ska handla om det tråden skapades för, eller hur..Men sen gå till angrepp om man är lämplig som mor pga handikapp osv, eller att ajg är en egoistisk sådan nej där går gränsen i min tråd iallafall, för det var itne min fråga!

Och varför har ni en sådan Policy, ang att inte häva trådar förstår jag inte..Det är ju trådskaparen självt som måste få bestämma anser jag om den endast ska låsas eller ej..Vad ger er rätten att inte lyssna på oss medlemar, som gör att forumet finnes...Var är den respekten.

Sen att det framgår tydligt av reglerna för Seriöst att det inte är tillåtet med trådar som inte inbjuder till diskussion., det håller jag med om, MEN där våra åsikter isär...Det Doktordog gjorde var inte att diskutera, han utgjorde indirekta påhopp..

Min tråd skapade pga mitt välmående, jag ville ha tips och råd om hur jag kunde förbättra mitt mående, och det fick jag, fram tills doktor dog började agera känslokallt...det var inte diskution, det var hans Egna åskiter, eftersom han är moderat och inte vill betala för människor som inte klara av att arbeta...och har han då rätten att bara göra så här utan att bli avstängd?..Att jag blir förbannad tycker jag ni borde förstå...Vem skulle inte bli det...

Jag frågar ännu en gång om nån kan svara på det! Så hur långt måste det gå för att en tråd skall kunnas ta bort, och hur långt får en medlem gå innan dem blir avstängd...

_Candid - Ej medlem längre2008-09-26 23:46
Antal inlägg: 2602

Nej, det är inte så att den som skapar en tråd har ensamrätt på vad som får skrivas och om tråden ska finnas kvar eller ej.
Påhopp är som du säger inte tillåtna, det hade nog väldigt mycket att göra med att tråden blev stängd, men innan dess så fick den ju även vettiga svar som kan ligga i andras intresse att de finns kvar?
Vi forumvärdar har våra riktlinjer i reglerna, i det här fallet gjordes inte bedömningen att trådens inehåll var så stötande att den helt skulle tas bort, men då trådens ämne frångicks och det blev en hel del påhopp som inte tycktes leda någonstans förstår jag att den blev låst.

En tråd tas oftast bort av anledningen att den är allt för stötande och aviker allt för mycket från reglerna för att stå kvar, bedömningen av detta gör vi forumvärdar.
Som det står i reglerna, personangrepp är inte tillåtna, ofta åtföljs de av en varning, endast om de är väldigt grova riskerar man avstängning direkt, det är också en avvägnings-fråga.

Som sagt, det handlar om en tolkning av reglerna, hoppas att jag gjorde det lite tydligare =)
/Marie

Blamse tlött2008-09-27 00:04

Hej -candid..Jag bad om att få den låst men helst borttagen efter påhoppen jag fick..så det är jag själv som gjort det valet, ingen annan...

Blamse tlött2008-09-27 00:08

Måste inflika med en fråga då..Kan man inte ta bort de inläggen som jag anser stötande, kränkande och påhopp?

Mouche - Administratör2008-09-27 00:49
Antal inlägg: 24193

Nej, det är inte upp till den enskilde skribenten att avgöra sådana saker som "vilka poster som anses stötande" etc.

Skulle den regeln gälla så vore antagligen hela Forumet i en enda röra.

Alla har sin egen uppfattning och då i synnerhet när det gäller en själv och det man skrivit och också hur man ansett sig ha blivit bemött av andra skribenter.

I och med det får frågorna anses besvarade.

Jag hänvisar till abuse@betapet.com om saken ändå är oklar!

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?