Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 856

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Stormfrun2006-02-20 13:19
Antal inlägg: 244

Eget betapet för ungar??
Skulle man inte kunna göra ett eget "pet" åt ungar upp till c:a 16 ÅR?Jag tycker det är urtrist när ungarna kommer in och bara bryter när dom ser att det inte går bra. Tycker också att det är toppen att ungar är inne, det är väldigt almänbildande. Är jag dum eller tycker någon som jag?
 
pardon2006-02-20 14:49
Antal inlägg: 30

Men det finns ju trots allt ett rating-system som gör att alla kan vara med och spela mot någon på sin egen nivå, oavsett ålder. Jag är själv 16 och tänker knappast låta mig delas in i något ålderfack. Jag delas automatiskt in i ett fack p.g.a. min rating. Det räcker gott och väl med det.
 
Stormfrun2006-02-20 15:07
Antal inlägg: 244

Snälla pardon, det var inte min mening att dela in folk i fack, det jag menar är att många "ungar" struntar i rating-systemet och att det måste vara roligare om det finns en level som motsvarar deras kunskaper i ordförståelse. Det finns många ungdomar som har fantastiska kunskaper så jag vill inte generalisera på något sätt. Jag bara tycker det är så tråkigt med folk som är oartiga och som inte kan säga vare sig hej eller tack. Jag har själv råkat ut för "lekande barn" flera gånger och jag tycker inte det är kul.Men det kan man ju inte göra något åt, detta är till för alla som du säger. Hoppas att jag inte gjorde dig ledsen för det var inte alls min mening.
 
skittish2006-02-20 15:31
Antal inlägg: 20

åldern verkar ju inte precis ha avgörande betydelse vad gäller folks spelskicklighet. dessutom skulle det ju krävas registrering av personnr för att folk ska tvingas uppge korrekt ålder (se bara på pardon - han tror att man är 16 om man är född 1983).

du får väl helt enkelt utnyttja det faktum att en del avbryter matcher så att din rating stiger till en nivå där folk spelar mer seriöst.
 
Cassano2006-02-20 22:12
Antal inlägg: 333

Min egen son är 9 år och han spelar här, men han skulle gärna vilja ha ett barnrum där han visste att det fanns jämnåriga (hur man nu säkert kollar det). För mig som mamma tycker jag också att det varit bra.

Upp till 16 kanske inte är en så bra gräns. 12-13 hade jag tyckt var bättre.
 
vulcan2006-02-21 09:59
Antal inlägg: 7666

Gärna ett barnrum för barnens skull tycker jag. Isåfall tror jag mer som Cassano på att ha en föreslagen ålder på upp till 13 år eller så. (Spelrummet kunde kanske heta "Nallen" :-))

Att etablera ett av negativa anledningar tycker jag däremot känns som en dålig idé. "Gå till spelrummet Snorungen du som inte kan låta bli att avbryta om det går dåligt eller inte vet vad REDIG betyder"
 
vulcan2006-02-21 10:01
Antal inlägg: 7666

Fånigt med "Nallen" vid närmare eftertanke. Om jag frågade nån av mina egna grabbar (4 och 6) skulle de säkert tycka att "T-Rex", "Draken" eller "Monstret" var bättre. ;-)
 
Blue Ztar2006-02-21 11:16
Antal inlägg: 1065

Är det så många som är 13 år och yngre som spelar samtidigt att dom fyller ett eget rum? Om det blir nåt så röstar jag på vulcans "Draken". =)
 
Kerstin H2006-02-21 11:49
Antal inlägg: 187

Det gör väl kul att man kan spelar med folk i olika åldrar. Tycker dom yngre är många gånger duktigare än vi äldre.
Så varför dela upp i ålder?

De gånger jag har reagerat för det här med ålder är när någon yngre frågar hur gammal jag är. Dom blir ju helt chockade när jag skriver att jag är 57 år. Det verkar som dom tycker att man är för gammal att hålla på med något man tycker är kul.
 
Cassano2006-02-21 12:26
Antal inlägg: 333

Valpen?
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?